Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fed men billig MC
#1
http://www.sunpit.dk/index.php?option=co...&Itemid=50

Så kan det vist ikke gøres meget billigere Grin Hold da op, en pris langt under hvad en gennemsnits knallert koster fra ny og kun ca 1500,- mere end Thansen billige Giantco

Ved godt det er en Kinamodel men som førstegangsMC ville den da være perfekt

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
russer60 Skrev:http://www.sunpit.dk/index.php?option=co...&Itemid=50

Så kan det vist ikke gøres meget billigere Grin Hold da op, en pris langt under hvad en gennemsnits knallert koster fra ny og kun ca 1500,- mere end Thansen billige Giantco

Ved godt det er en Kinamodel men som førstegangsMC ville den da være perfekt[/b]


Flot ser den jo ud. Og over 100 km/t, er det så 100½ km/t monstro Griner. Kinabikes, er ikke just kendt for, at komme over den magiske grænse Smil.
Svar
#3
JPs
Nej det er sandt men gør det noget til den pris?Træerne gror da ikke ind i himlen så man får mere end hvad man betaler for, vel?
Er du gal hvor jeg er fristet til sådan en også selv om jeg ikke har kortet.

Ved det er forkasteligt men har jo heller ikke købt en Smil

Svar
#4
Ja man får hvad man betaler for, men en af grundene til at de er så billige er det danske afgift system, alt under 8000 kr. er afgift fri, fra 8 til 15000kr. er afgiften 105 % og derover 180 %.

Det er den samme motor der sidder på de fleste Kina maskiner, Og nej det er ikke nogen raket, men en top hastighed på 115 kan de fleste da præsterer, og det endda helt lovligt, altså hvis man har et kørekort, så det er bare at komme i gang Russer.

Men en anden maskine jeg har kig på er denne: http://www.mc4you.dk/vore_mcmodeller.html

Eneste minus er at det er eger hjul, som er lidt tidskrævende at holde, men lyden af V motoren er virkelig lækker. Da jeg købte min Lifan kostede den 23000 nu kan den fås til 14000kr.


[Image: vintage_hvid_17.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Det må være muligt at "tune" dem de 20% ,man må på sådan et køretøj? Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, har man tid, penge og viden, kan alt lade sig gøre, tror nu det er en bedre ide at købe en anden maskine, hvor også kører egenskaber passer til det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
LETSINDIG Skrev:Ja, har man tid, penge og viden, kan alt lade sig gøre, tror nu det er en bedre ide at købe en anden maskine, hvor også kører egenskaber passer til det.

20% vil jo hjælpe en del på en kineserMC, der kun kører omkring de 100km/t.
Men selvfølgelig, kan man vælge at købe en japser i samme størrelse der kører lidt hurtigere, men også er lidt dyrere Smil.
Svar
#8
LETSINDIG
Du kan være ganske rolig, køber ikke MC før jeg evt tog kortet Smil
Meen det er sjovere trods alt med de små maskiner vi ruller rundt på, dem kan man da selv servicere helt og aldeles. Det ville jeg ikke turde gå i gang med på sådanen.

Svar
#9
JPS
Ja, præcis 4 gange så dyr: http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm...hooserID=6
Nu ved jeg da godt… men…

Russer
Det kan du roligt gøre, der er ikke den store forskel. Egentlig er en simpel Kinesisk MC lettere at have med at gøre, end en scooter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
LETSINDIG Skrev:JPS
Ja, præcis 4 gange så dyr: http://www.suzuki-mc.dk/composite-23.htm...hooserID=6
Nu ved jeg da godt… men...

Men hvad Grin. Den er da mere holdbar end kineseren? Du ved: Man får, hvad man betaler for Blink med øjet.
Svar
#11
JPS
Af de 39000 kr. Suzuki´en koster, hvor meget tror du så er afgifter og forhandler fortjeneste? Om den er mere holdbar? tja en ny motor til Lifan koster 3500, men ser du på Kinøjser forum så er der ikke nogen af de 700 brugerer her som der har haft problemer med den, det som man læse om er løse stik, eller andre småting som man selv kan fejlrette.
Men finish er ikke som på de dyre maskiner, og sikkert heller ikke klargøring fra visse forhandlere.

Da Skoda vittighederne var på sit højeste i 86, fik jeg kastet en LS 105 i nakken, den kørte jeg små 100.000 km. med, uden de store problemer, tror kun der har været en renoveret starter til 300kr. Den blev totalskadet da jeg blev påkørt bagfra. Havde det været en Volvo hvor brugtvogns prisen var det 10 dobbelte var den ikke blevet erklæret for totalskadet.

Da jeg i 2002 købte men første scooter, en brugt en Suzuki AN 125 årgang 99, havde sælger samtlige regninger fra alle service og andre værksteds besøg. Sammenlagt et beløb på over 15000kr. og den havde kun kørt 22.000km.
Der var nogen dyre imellem- opretning af krumtap honing af cylinder-nyt bremsetæj foran o.s.v.

Godt nok er jeg ikke tilhænger af at bruge enkelt stående tilfælde som dokumentation for noget som helst, men da mange myter måske også er opstået af enkeltstående tilfælde, som herefter er blevet til vandre historier, har jeg lige nævnt dem som modvægt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
Jeg er godt klar over at der er tårnhøj afgifter på de japanske køretøjer, og forhandlerne får nok ikke ret meget ned i egen lomme, af den pris ( af de 39.000kr).

Jeg har måske fordomme mod kinamaskiner(gælder også kinaknallerter), fordi jeg var til en præsentation af Lifan og Regal Raptor for ca. 2 år siden, hvor Lifan'en (125 og 250cc) ikke kunne skifte gear uden at man "voldtog" den, og frigear ville den slet ikke i, når motoren var igang. Cromen var allerede ved at skalle af flere steder på den plus at motoren ikke var gummiophængt. Den var blevet pakket ud, 2 dage før.

Regal'en var væsentligt bedre end Lifan'en, både køremæssigt og crommæssigt, Og så vidt jeg husker var motoren gummiophængt på den. Og det skal så lige nævnes, at jeg ikke kørte på dem (har jo ikke mckort), men snakkede med dem, der havde fået en prøvetur.


Regal'en kunne jeg måske godt finde på at købe, hvis jeg havde "pap" til den.
Svar


Forum spring: