Svar: 23
Tråde: 8
Tilmeldt: Apr 2008
Har lige sat et sprit nyt 85ccm sæt på fra Speedline, og stillet ventiler som beskrevet herinde, men
DEN KAN IKKE STARTE.
Ved ikke hvad der kan være galt. Det er lige som der ikke er noget kompression, eller hvad det hedder.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
DANISHBOW Skrev:Har lige sat et sprit nyt 85ccm sæt på fra Speedline, og stillet ventiler som beskrevet herinde, men
DEN KAN IKKE STARTE.
Ved ikke hvad der kan være galt. Det er lige som der ikke er noget kompression, eller hvad det hedder.
Du har vel ikke fået samlet det ordenligt. :?
Svar: 23
Tråde: 8
Tilmeldt: Apr 2008
Jo det synes jeg da jeg har. Kan ikke se hvad der skulle være galt. Er sat på igen osv.
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
DANISHBOW Skrev:Har lige sat et sprit nyt 85ccm sæt på fra Speedline, og stillet ventiler som beskrevet herinde, men
DEN KAN IKKE STARTE.
Ved ikke hvad der kan være galt. Det er lige som der ikke er noget kompression, eller hvad det hedder.
Hvis der ikke er noget kompression, så har du ikke samlet det ordentligt.
Af med det hele, check det igennem, specielt at du har sat stempelringene korrekt på stemplet, med den rigtige position. Saml det hele uden at springe noget over i vejledningen, og så se hvad der sker. Det samme gør sig gældende med alt hvad du ellers afmonterer i forbindelse med kit skiftet. Hvis du f.eks har haft karb'en af, og ikke monteret det hele korrekt igen, inkl. O-ringe og gummipakninger, så går der ged i det.
Hsuk også at stille ventilerne under kompression, samt at de skal stå til 0.08 mm. Ikke 0.05, ikke 0.5, og ikke 0.1, men 0.08 mm.
Dutch
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
DANISHBOW Skrev:Jo det synes jeg da jeg har. Kan ikke se hvad der skulle være galt. Er sat på igen osv.
Hvad med knastakselen? Står den rigtigt iforhold til svinghjulet?
Har du husket at vende vippearmene den rigtige vej da du monteret dem igen?
Har du husket alle pakninger? Og har du monteret stempelringene rigtigt?
Svar: 23
Tråde: 8
Tilmeldt: Apr 2008
Der er vist kompression, det virker bare ikke så kraftigt som før. Er jo også klart nok, når der er kommet større cylinder og stempel på. Prøver at stille ventilerne igen imorgen, kan være det er dem jeg ikke har stillet ordentligt.
Alt andet er stillet som det skal, både med knastaksel osv. Har også husket pakninger osv.
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
DANISHBOW Skrev:Der er vist kompression, det virker bare ikke så kraftigt som før. Er jo også klart nok, når der er kommet større cylinder og stempel på. Prøver at stille ventilerne igen imorgen, kan være det er dem jeg ikke har stillet ordentligt.
Alt andet er stillet som det skal, både med knastaksel osv. Har også husket pakninger osv.
Kompressionen skulle meget gerne være kraftigere med dit nye kit. Mere volumen der skal presses sammen til 11.1:1. Så hvis kompressionen føles svagere end med dit standardkit, så er der noget galt. Husk at checke at du har vendt stemplet korrekt, så markeringen vender rigtigt.
Dutch
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
DutchDK Skrev:Kompressionen skulle meget gerne være kraftigere med dit nye kit. Mere volumen der skal presses sammen til 11.1:1. Så hvis kompressionen føles svagere end med dit standardkit, så er der noget galt. Husk at checke at du har vendt stemplet korrekt, så markeringen vender rigtigt.
Dutch
Skulle lige til at skrive noget ligendene.
Da jeg skiftet til 70ccm kunne jeg godt mærke der kom mere kompression på moteren. (Kan specielt mærkes hvis man trykker på kickstarteren med hånden.)
Svar: 23
Tråde: 8
Tilmeldt: Apr 2008
Ved ikke hvad prob. kan være, så har vendt stemplet rigtigt. Navnet er opad.
Svar: 23
Tråde: 8
Tilmeldt: Apr 2008
Nu har jeg fået den til at starte hurtigt, men går så ud igen, og så kan jeg ikke starte den igen. Er der noget med en luftskrue der skal stilles, eller hvordan.