Søg Garagen Hej Gæst! Register

Opsummering af Big'ens udgifter gennem 7 år
#1
Så har Big'en jo snart 7 år på bagen.Smil. Og den har dags dato, kørt 96.280 km.

Fra 4. maj 2007 til idag den 1.Maj 2008, er følgende ting blevet købt til BiG'en:

1: 2 variatorer fra Thansen (1 købt, 1 gratis).
2: 1 gratis Polinivario (byttet til Malossi Blink med øjet ). Fik den som gave ved Guldborgmødet.
3: 1 membran (gratis, da jeg havde 1 på "lager".
4: 2 sæt pakninger til membran.
5: 4 top/bundpakninger.
6: 1 bagpære.
7: 1 tændrørshætte.
8: 5 tændrør.
9: 1 speedometerkabel.
10: 1 sæt skivebremseklodser.
11: 3 nålelejer (stempel).
12: 2 dæk (for og bag).
13. 2 kileremme (1 uoriginal, 1 original).
14: 1 sæt stempelringe.
15: 1 stempel.
16: 1 pakning til variosdækslet.
17: 1 komplet kobling.
18: 1 remskive (den ydre del).
19: 1 remskive (den inderste)
20: 2 gribehjul for kickstarter.
21: 1 fjeder til kickstarter.
22: 2 tandhjul til kickstarter.
23: 3 udstødninger, (1 købt brugt, 2 nye).
24: 6 sæt ruller.
25: Olie til blanding.
26: Olie til "gearkassen".
27: Benzin i litervis Smil.

Her et link til sidste års regnskab:
Big'ens udgifter gennem 6 år.

Og jeg vil skyde på, at med de ovennævnte ting, er big'ens samlede udgifter til D.D., vel ca. 1,25-1,50 kr. pr. kørt km. (har ikke gidet regne det ud, denne gang Smil ).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
1,25 - 1,50 kr pr km, det er vel heller ikke så galt ? Smil
Den har jo trods alt bibragt dig mange glæder, men dog også visse sorger på sidste Blink med øjet
Men jævnfør dit indlæg om prøvesidning af Habana'en, så bliver der vist ikke et lignende indlæg i 2009 med økonomien på Big'en Grin
Mon ikke det bliver et indlæg med økonomien på en Habana Blink med øjet Det så jeg i hvert fald gerne Grin
Svar
#3
Struerboen Skrev:1,25 - 1,50 kr pr km, det er vel heller ikke så galt ? Smil
Den har jo trods alt bibragt dig mange glæder, men dog også visse sorger på sidste Blink med øjet
Men jævnfør dit indlæg om prøvesidning af Habana'en, så bliver der vist ikke et lignende indlæg i 2009 med økonomien på Big'en Grin
Mon ikke det bliver et indlæg med økonomien på en Habana Blink med øjet Det så jeg i hvert fald gerne Grin


Nu er kilometerprisen et skud i tågen. Men det er nok ikke, meget galt, og kan da godt prøve, at regne prisen mere præcist ud. Smil
Og JA, den har jo sådan set drillet fra Sept. 07 og frem til jeg fik monteret ny rem og variator for nylig. Så det temmelig lang tid.

Men nu har jeg siddet og studeret det noget slørede billede af mig på Habana'en, og den ser sgu noget klein ud (eller også er jeg for stor) Griner. Kender du et godt program, der kan gøre det billede mere tydeligt??

Og tror heller ikke at der kommer nogen indlæg med Habana'en, angående store reservedels udgifter (HVIS jeg altså køber den). Blink med øjet
Svar
#4
Jps Skrev:Nu er kilometerprisen et skud i tågen. Men det er nok ikke, meget galt, og kan da godt prøve, at regne prisen mere præcist ud. Smil

Det kunne da være sjovt med det præcise beløb Smil

Jps Skrev:Men nu har jeg siddet og studeret det noget slørede billede af mig på Habana'en, og den ser sgu noget klein ud (eller også er jeg for stor) Griner. Kender du et godt program, der kan gøre det billede mere tydeligt??

Nej, desværre Ked af det


Jps Skrev:Og tror heller ikke at der kommer nogen indlæg med Habana'en, angående store reservedels udgifter (HVIS jeg altså køber den). Blink med øjet

Kunne da ellers være sjovt Smil
Har i øvrigt et program som hedder Min Bil, det bruger jeg til at holde styr på alt, lige fra bezin regnskab, fast udgifter, service udgifter og lignende.
Det kan du da godt "låne" hvis det er.
Firmaet bag programmet er lukket for maaange år siden, så selvom det jo ville være brud på copyrettighederne så går det jo nok Blink med øjet
Jeg har selv i tidernes morgen købt programmet, og er faktisk ret glad for det.
Kan prøve at taget et par screendumps hvis det kunne interessere.

Edit: Ved godt at der normalt ikke må opfordres til ulovligheder på foraet, men tænkte at i og med at firmaet er lukket, ja så gik det nok.
Ellers bare slet mit indlæg.
Svar
#5
Struerboen Skrev:Edit: Ved godt at der normalt ikke må opfordres til ulovligheder på foraet, men tænkte at i og med at firmaet er lukket, ja så gik det nok.
Ellers bare slet mit indlæg.


Vi vil jo ikke ha' ballade med med firmaer(uanset om de er lukket), når der er copyright's, indvolveret. Så det må du beholde hos dig selv det program. Smil.

Kender lidt til det angående min 2wheellerside, hvor jeg har måttet hente mange tilladelser til at vise diverse billeder og link's.

Angående BiG'ens udgifter, prøver jeg at få det regnet sammen. Men der går nok lidt tid, før det dukker op Grin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Vi vil jo ikke ha' ballade med med firmaer(uanset om de er lukket), når der er copyright's, indvolveret. Så det må du beholde hos dig selv det program. Smil.

Helt ok Smil
Svar
#7
Så er der regnet lidt på BiG'ens totale udgifter (indtil videre) Smil.

Overført fra linket: Samlet pris i 2007= 98.976 kr, hertil skal lægges 10.800 kr= 109.776 kr.
Minus prisen for køb af knallert, er det 83.976 kr., hertil lægges udgifter for 1 år (2007-08) 10.800 kr= 94.776 kr.

96.280 divideret med 94.776 giver 1,0158689 kr pr. kilometer. Griner
109.776 divideret med 96.280 giver 1,1401744 kr pr. kilometer´Griner

Er regnestykket, regnet rigtigt ud?? Frækray:
Svar
#8
ca. 1 kr pr kørt km ? er det med benzin, olie osv.. ?
Peugeot Lydix 30 km/t model ( post scooter ).
Top Lovlig, klart tilfredsstillende ikke altid at skulle være på vagt overfor politiet.
0-37 km/t på 45 min.
Svar
#9
(01-05-2008, 16:26)Jps2 Skrev: Vi vil jo ikke ha' ballade med med firmaer(uanset om de er lukket), når der er copyright's, indvolveret. Så det må du beholde hos dig selv det program. Smil.

Kender lidt til det angående min 2wheellerside, hvor jeg har måttet hente mange tilladelser til at vise diverse billeder og link's.

Angående BiG'ens udgifter, prøver jeg at få det regnet sammen. Men der går nok lidt tid, før det dukker op Grin.

Hvis firmaet er gået neden om og hjem, og programmet er udgået, er det ikke særlig sandsynligt, at der stadig er rettighedsindehavere.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(01-05-2008, 15:54)Jps2 Skrev: [...]Men nu har jeg siddet og studeret det noget slørede billede af mig på Habana'en, og den ser sgu noget klein ud (eller også er jeg for stor) Griner. Kender du et godt program, der kan gøre det billede mere tydeligt?? [...]

De fleste billedbehandlingsprogrammer, også de gratis af slagsen, giver mulighed for, at forøge pixelmængden, og udjævne dem. Nogle algoritmer er dog bedre, end andre. Photozoom, er et dedikeret "pixelforøgningsprogram". Så hvis du kender en, der har det installeret, kan du jo bede ham/hende om, at gøre et forsøg, med dine billeder Blink med øjet

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
(06-01-2011, 09:37)kragen Skrev: De fleste billedbehandlingsprogrammer, også de gratis af slagsen, giver mulighed for, at forøge pixelmængden, og udjævne dem. Nogle algoritmer er dog bedre, end andre. Photozoom, er et dedikeret "pixelforøgningsprogram". Så hvis du kender en, der har det installeret, kan du jo bede ham/hende om, at gøre et forsøg, med dine billeder Blink med øjet

Ja, det er jo næsten synd at kassere det billede Smil. Du rystede for meget på hånden den dag Blink med øjet.

Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(06-01-2011, 01:58)pgofyn Skrev: ca. 1 kr pr kørt km ? er det med benzin, olie osv.. ?

Det er med hele svineriet, medregnet Smil.

Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: