Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med luftfilter.
#1
Hej.
Nu har jeg har haft et powerluftfilter på i et stykke tid, og har haft dårlige erfaringer med det, så jeg har skiftet tilbage til det gamle luftfilter. Men jeg har lidt problemer med det. Når jeg træder på kicken, og jeg ikke rør/vrider på gashåndtaget siger den, en speciel lyd. Det lyder lidt, ligesom når man puster luft ud af næsen hurtigt. Men når jeg vrider gashåndtaget ned, imens jeg sparker til kicken, siger den ikke lyden. Jeg har pillet tragten ud af luftfilteret, og der sidder en dyse 96 i. Den er også adskillelige spark på kiggen, om at starte.
Det ville virkeligt være dejligt, hvis der var en der havde et svar på mit problem. Hurtigt, tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
4stroke Skrev:Hej.
Nu har jeg har haft et powerluftfilter på i et stykke tid, og har haft dårlige erfaringer med det, så jeg har skiftet tilbage til det gamle luftfilter. Men jeg har lidt problemer med det. Når jeg træder på kicken, og jeg ikke rør/vrider på gashåndtaget siger den, en speciel lyd. Det lyder lidt, ligesom når man puster luft ud af næsen hurtigt. Men når jeg vrider gashåndtaget ned, imens jeg sparker til kicken, siger den ikke lyden. Jeg har pillet tragten ud af luftfilteret, og der sidder en dyse 96 i. Den er også adskillelige spark på kiggen, om at starte.
Det ville virkeligt være dejligt, hvis der var en der havde et svar på mit problem. Hurtigt, tak.
Ikke for at gøre dig deprimeret, men hos mig var de mærkelige snøft forårsaget af fastbrændt lort i ventilerne, der gjorde, at de ikke kunne lukke ordentligt. Jeg kunne også kun få den startet med fuld gas, indtil den en dag snøftede to gange mens jeg kørte, og så sagde helt godnat. En gang rensning af ventilerne og sæderne, løste problemet. Det foregik på værksted med en ventilsædepolerer og pasta.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Nu vil den ikke starte. Der sker ikke noget når man trykker på kicken?
Tror du (kragen) at det stadig er der samme problem.

PS. Nu når den ikke kan køre, så skal jeg finde en måde at komme ud til forhandleren på. Vil der ske noget med knallerten hvis den blev trukket med et reb?
Svar
#4
4stroke Skrev:Vil der ske noget med knallerten hvis den blev trukket med et reb?

Udover det sikker er ulovligt, farligt for omgivelserne, og dumt.

Så er svaret nej, der vil ikke ske noget med scooteren hvis den blev trukket med et reb.

Jeg har set 2 af mine kammerrater gøre det, fordi de ikke vist hvordan de ellers skulle få scooteren hjem. Men den Hot50 der trak den anden scooter, havde det ikke særlig godt bagefter.
Men den kom da hjem til sidst. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Prøv at sætte tragten i luftfilter i igen, det er da vær at prøve, så du ikke går og er bekymret over en måske snarlig temmelig dyr reparation
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har jeg prøvet, men det er det samme. Ked af det
Kan det have noget at gøre med, at det er et for højt dysenummer.

EDIT: Stavefejl
Svar
#7
4stroke Skrev:Nu vil den ikke starte. Der sker ikke noget når man trykker på kicken?
Tror du (kragen) at det stadig er der samme problem.

PS. Nu når den ikke kan køre, så skal jeg finde en måde at komme ud til forhandleren på. Vil der ske noget med knallerten hvis den blev trukket med et reb?
Det kunne tyde på det. Min var efter snøftene, da jeg kørte, heller ikke til at få startet på nogen måde. Min koks på ventilerne stammede fra olie, der af en eller anden årsag, var trukket op fra bundkarret. Om det var en defekt bundpakning eller stempelringe, blev ikke opklaret, da jeg af andre årsager :wink: skiftede cylinder og stempel. I øvrigt anbefaler Kymco nu, at man sætter kraftigere fjedre i ventilerne (noget med dobbeltfjedre :roll: ), da man har konstateret, at originalfjedrene ofte er for svage til at få fjernet urenheder. Så fænomenet er ikke ukendt. Hvis din ikke har brugt olie hurtigt (det gjorde min), så kan det jo være møg fra dit powerfilter, der har sat sig?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Nu har jeg fundet ud af det. Det var fordi studsen til karbuen og luftfilteret ikke sad ordentligt på, så den fik falsk luft.
Svar
#9
Lige PT sidder karburatoren spændt ordentligt fast med noget snor, da jeg mangler en skrue til et spændebånd. Jeg skal ud til forhandleren imorgen og sådan et. Men der sidder en dyse 96 på nu. Hvad skal jeg sætte på, for at den vil køre ordentligt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er ikke til at sige hvilken dyse du skal bruge, det er individuelt fra scooter til scooter, men jeg vil da have sat en 92 i hvis det var min scooter, og så lave en tændrørsaflæsning bagefter, for at se om den nye dyse er for stor eller for lille. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#11
Nu har jeg haft forskellige dyser på, her på det sidste, så kan man godt alligevel aflæse, om det er den rigtige dyse, hvis de tidligere dyser har fået tændrøret til at skifte farve.
Svar
#12
4stroke Skrev:Nu har jeg haft forskellige dyser på, her på det sidste, så kan man godt alligevel aflæse, om det er den rigtige dyse, hvis de tidligere dyser har fået tændrøret til at skifte farve.

Friskt tændrør til at lave en tændrørsaflæsning ved dyseskift. Ellers kan du ikke aflæse mixture ringen korrekt. Det er jo ikke ligefrem den store udgift.

Dutch
Svar


Forum spring: