Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skifte udstødning?
#1
Hej derude Smil

http://www.speed-up.dk/product.asp?produ...198&page=1
På det her kit, står det at den skal have ny udstødning for at give større effekt, men det giver da ingenting på en 4-takter, hvorfor siger de så det?
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
99amartin Skrev:Hej derude Smil

http://www.speed-up.dk/product.asp?produ...198&page=1
På det her kit, står det at den skal have ny udstødning for at give større effekt, men det giver da ingenting på en 4-takter, hvorfor siger de så det?

Hvis jeg har en forretning hvor jeg sælger skjorter, og siger til dig, at hvis du nu køber denne hvide skjorte, som alle pigerne synes er lækker, men at de ihvertfald synes du er uimodståelig, hvis du også køber det her silkeslips jeg tilfældigvis også har på lager, ville du så også købe slipset ?!? Blink med øjet

Dutch
Svar
#3
99amartin Skrev:Hej derude Smil

http://www.speed-up.dk/product.asp?produ...198&page=1
På det her kit, står det at den skal have ny udstødning for at give større effekt, men det giver da ingenting på en 4-takter, hvorfor siger de så det?
Når man siger, at en anden lydpotte ikke giver noget på en firtakter, så er det fordi, at folk ofte glemmer forskellen på 4- og 2-takteres virkemåde. På en firtakter op til 72-80 ccm, er originallydpotter fuld tilstrækkeligt dimensioneret, til at komme af med udstødningen. Kommer man op i størrelser over de 85ccm, kan man med fordel begynde at overveje en lydpotte med lidt større diameter på rørene - især forrøret. Selve potten, er der kun for lyddæmpningens skyld. F.eks. har Tecno i deres Straight model allerede taget højde for de lidt større cylindre, og har gjort diameteren i forrøret lidt større, end på de fleste standardpotter. Det er altså alene et spørgsmål om, at gassen kan komme ud, uden unødige forhindringer. På den anden side, er der heller ikke noget forgjort i, at montere en potte med større forrør på en lille firtakter - man skal bare ikke tro, at det giver øget effekt :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Men jeg tror dog på netop din model martin, er der et lille side rør på udstødningen. Det ville nok give lidt at svejse huldet til. Altså for lukket for luftstrømen ud til røret.
Svar
#5
Duxar Skrev:Men jeg tror dog på netop din model martin, er der et lille side rør på udstødningen. Det ville nok give lidt at svejse huldet til. Altså for lukket for luftstrømen ud til røret.
Nu ved jeg ikke, hvilken "model" der referreres til, eller hvad, der menes med siderør? Er det et rør til katalysatoren?

Hvis du vil montere et kit med 51mm topstykke, skal du være opmærksom på, at indgangen til en evt. "røgvender" er lukket på Naraku-topstykket. Så enten monterer du din gamle tilslutning på dit nye topstykke, eller også vælger du helt at undlade "katalysatorfunktionen", og kører "politisk ukorrekt". Hvis du vælger det sidste, skal du sørge for, at forbindelsesslangen, der normalt går fra et sted på luftslangen (den tykke, mellem luftfilterkasse og karburator) til topstykket, bliver lukket til, så der ikke kommer falsk luft, møg eller vand ind.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er et lille rør der sidder på udstødningen, dette rør er ikke forbundet med noget. Det har ikke noget med katalysatoren at gøre.
Svar
#7
Duxar Skrev:Det er et lille rør der sidder på udstødningen, dette rør er ikke forbundet med noget. Det har ikke noget med katalysatoren at gøre.

Kunne man evt. få dig til at tage et billede af det rør? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
Er det ikke et blindrør, han snakker om, som begrænser?
Svar
#9
4stroke Skrev:Er det ikke et blindrør, han snakker om, som begrænser?
Du mener ligesom et resonansrør på en to-takter? Hvad skulle det gøre godt forpå en 4-takter? På kymco, sidder der en lille skrue på en studs på udstødningsrøret, men det er til katalysatoren - skruer man den ud, så får den mere "Brian lyd", men ikke mere effekt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: