Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio 2T eller 4T
#1
Hej,

Har droppet mine planer om at købe en decideret kina scooter på trods af at baotian'n især var billig.. Nu kigger jeg istedet på en Piaggio Zip.

Umiddelbart tænker jeg på at snuppe 4T modellen,- men på den anden side vil jeg være interesseret i at høre hvor stor forskel folk umiddelbart vil mene der er i acceleration?

- Og generelt for og imod mht. en 2T vs. en 4T.. Selvsagt kører 4T nok længere på literen, men hvis folk har yderligere info de kan bidrage med skal de være velkomne.

Kan se at Zip'n som 2T er angivet til at have 4HK som standard, hvorimod 4T "kun" er sat til at have 3.6HK. Er det mon særdeles mærkbart..?


Jeg takker på forhånd for alle input der kan bidrages med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Som du nok allerede ved er 2T'eren mere agressiv. Den trækker hurtigere op. Mere power over moteren. De der 4T'ere i så små kubik er rimelig sløve.

Grunden til at jeg har holdt mig fra 4T'ere er simpelthen at jeg ikke gidder at gå ud og købe en Kina en. Jeg vil have kvalitet. Jeg gik selv og lurede på Zip 4T. Dog findes den kun i 45´er version Ked af det
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#3
Kristian Skrev:Jeg gik selv og lurede på Zip 4T. Dog findes den kun i 45´er version Ked af det

Den findes da også som 30'er.Grin

Zip 4T 30'er.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#4
big7000 Skrev:Den findes da også som 30'er.Grin

Zip 4T 30'er.

Nå ser man det. Det vidste jeg ikke, tak Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
På både to og firetakt er motoren neddroslet så den kun kan køre 30 km/t. så i mine øjne er det hip som hap hvor mange HK de har. På de forskellige mærker kan der være lille forskel på hvor hurtigt de kører som standart, eller hvordan optrækker er, men som standart tror jeg der er marginaler vi snakker om.
På min Kynco, hvor kun ringen er taget, er optræk væsentlig højere, end de scootere jeg normalt støder på, men hvilken stand de så er i kan jeg ikke sige noget om.

Med mindre du har tænkt dig at voldtune den, og kun tænker på rå kraft, er min råd så afgjort….

Jeg tror du skal tage de råd du får på forumet her med lidt forbehold, de fleste vil råde dig til at købe den samme som de selv, selvfølgelig.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for svarene indtil videre.

Jah, ved ærligt talt ikke hvor meget forskel der er i optræk på de 2 modeller som standard, håbede lidt der var en som havde prøvet begge modeller.. og kunne fortælle om forskellen virkelig var meget mærkbar, i forhold til hvor godt de tager ved og kommer op i fart.

Har ikke tænkt mig at tune den videre. Måske pille skiven og smide nogle andre ruller på, det vil blive alt hvis det er.

Har dog lige ladet mig fortælle at den nye Zip 2008 nu kun fåes i 4T, så måske valget slet ikke er så svært alligevel hvis det er zip'n man går efter. Ja, rent faktisk er der jo slet ikke noget valg. Blink med øjet

- Og ja, zip'n har tilsyneladende kunnet fås som 30'er i et godt stykke tid.
Lidt en skam de bliver produceret i kina idag,- men mon ikke Piaggio sørger for der stadig eksisterer ting såsom "kvalitetskontrol" og dets lige.
Svar


Forum spring: