Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dyse og powerluftfilter.
#1
Hej.

Jeg havde oprettet et tidligere emne, men der kom ikke flere svar, eftersom det jo var et langt emne efterhånden.
Men til sagen;
Jeg har puttet et powerluftfilter på, og skiftet til en 94 dyse. Men den har mistet ca. 5 km/t på, og nogen gange kan der godt gå lidt tid når jeg gir' gas, før der sker noget.
Så hvilken dyse skal jeg skifte til?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Juster blandingsforholdet?
Svar
#3
Skal jeg skrue blandingsskruen ud eller ind.
Svar
#4
4stroke Skrev:Skal jeg skrue blandingsskruen ud eller ind.

Det kan man ikke svare på. Det finder du selv ud af.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#5
Du har 3 muligheder:

1) Anden dyse.
2) Anden position med nålen.
3) Anden position med luftskruen.

:wink:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej.

Er det nr 1 eller 2, jeg skal skrue på, på billedet? http://a0.vox.com/6a00d41435c4bc685e00e398f2dfd80004-pi

Og er der ikke en som kan fortælle hvordan skruerne skal stå?
Ringen på nålen i karbuen er i den midterste rille.
Svar
#7
4stroke Skrev:Hej.

Er det nr 1 eller 2, jeg skal skrue på, på billedet? http://a0.vox.com/6a00d41435c4bc685e00e398f2dfd80004-pi

Og er der ikke en som kan fortælle hvordan skruerne skal stå?
Ringen på nålen i karbuen er i den midterste rille.

Er ret sikker på at det er nr. 1.

Så går du ud til scoot'en og sætter tomgangen til et fornuftigt niveau, og derefter skruer du på luftskruen og der hvor den står aller højest i tomgang er det rigtige sted.
(Hvis der ikke sker noget når du skruer, er det nok nr. 2 skrue du skal lave nummeret med) Blink med øjet

Ang. nålen, har den 3 eller 5 riller?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#8
Hmm. Altså, jeg skal skrue på tomgangsskruen, og så imens den kører i tomgang, så skal jeg indstille 1'eren. Er ikk helt med på, hvad du mener med hvornår den kører højest.
Og skal skrue 2 bare skrues helt ind?
Svar
#9
4stroke Skrev:Hmm. Altså, jeg skal skrue på tomgangsskruen, og så imens den kører i tomgang, så skal jeg indstille 1'eren. Er ikk helt med på, hvad du mener med hvornår den kører højest.
Og skal skrue 2 bare skrues helt ind?

Du skal have den til at stå i en normal / høj tomgang. Så skruer du på 1'eren (hvis det ikke virker, er det 2'eren).

Når du så skruen langsomt på skruen kan du høre hvornår den går højest.
Start med at skrue den helt ind og så skru' udad til den går højest. (Ca. +- 2½ omgang)

Og hvad med nålen?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
OK.

Jeg er ikk sikker på om det er 3 eller 5 riller. Men mener faktisk det er 4 riller.. Ikke sikker.
Svar
#11
Gerne andre der må byde ind, hvis de ved noget om 1'eren, og om hvordan den skal stå.
Svar
#12
4stroke Skrev:Gerne andre der må byde ind, hvis de ved noget om 1'eren, og om hvordan den skal stå.

Start med at stille tomgangen så lavt som du kan, uden at scooteren ikke går ud.

Så skruer du blandingsskruen (Nummer 1) 2.5 omgang ud.

Så skruer du på blandingsskruen indtil du kan høre at scooteren tager flest omdrejninger. (Gør det roligt da det godt kan tage lidt tid for motoren at reagere)

Så stiller du igen tomgangen så lavt som muligt uden scooteren går ud.

HUSK: Er scooter med automatchooker skal moteren først være varm så chookeren er slået fra.

Ps: Nummer 2 skrue på billedet, er drænskrue til bundkaret. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: