Svar: 1
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2008
Hej Alle
Ny bruger her
Jeg har et spørgsmål jeg håber på at nogle her kan besvare.
Er det muligt at skifte motor på en scooter, så den, i stedet for at være en scooter på 110 cc, bliver til en 50 cc scooter?
I bund og grund, er det lovligt at lave en scooter om på denne måde? Kan man omregistere den så man ikke har behov for et MC kørekort?
Mvh
Dan
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Det er ikke motoren der fortæller om det er en MC eller en lille/stor knallert, det er stelnummeret, der findes så vidt jeg ved 50ccm MC'er
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Phaeton Skrev:Hej Alle
Ny bruger her
Jeg har et spørgsmål jeg håber på at nogle her kan besvare.
Er det muligt at skifte motor på en scooter, så den, i stedet for at være en scooter på 110 cc, bliver til en 50 cc scooter?
I bund og grund, er det lovligt at lave en scooter om på denne måde? Kan man omregistere den så man ikke har behov for et MC kørekort?
Mvh
Dan
Det er ulovligt at lave det nummer, så kort kan det skrives. Men hvis du søger lidt rundt på BS, finder du indlæg omhandlende dette. Vores guru indenfor love og paragraffer, Kragen, har skrevet en del om disse ting.
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Ved I så om det er tilladt at lave en 150 cc. Skipper til en 70 cc. ved at skifte motor? Og så stadig køre den som MC?
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Jeg vil næsten tro det er lovligt, men den skal nok igennem en synshal.
Du må jo også ligge mindre motor i en bil.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lehmann Skrev:Ved I så om det er tilladt at lave en 150 cc. Skipper til en 70 cc. ved at skifte motor? Og så stadig køre den som MC?
Nogen speciel grund til at gøre det, Lehmann? Der er jo mere power på en 150cc?
Men ved ikke om det er lovligt, når det er MC, det drejer sig om.
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Jps Skrev:Nogen speciel grund til at gøre det, Lehmann? Der er jo mere power på en 150cc?
Men ved ikke om det er lovligt, når det er MC, det drejer sig om.
Vil gøre det da Skipper motoren ikke kan køre mere end 20 km/l, og jeg dagligt kører 16 km. hver vej til arbejde på Typhoonen, som kan køre godt 30 km/l med samme hastighed og optræk som Skipperen.
Jeg har en reserve Skipper stående, som blev synet sidste år i juni af forrige ejer, som jeg kan hente plader til uden at skulle omkring synshallen. Det har jeg tænkt mig at gøre, og så sætte Typhoon motoren over på den. Og så lave en std. motor til Tyffe, og skille mig af med den. Motoren til den Skipper er alligevel kaput.
Det kan synsfolkene vel ikke sige noget til? Ja det ved man ikke før man spørger dem.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lehmann Skrev:Vil gøre det da Skipper motoren ikke kan køre mere end 20 km/l, og jeg dagligt kører 16 km. hver vej til arbejde på Typhoonen, som kan køre godt 30 km/l med samme hastighed og optræk som Skipperen.
Jeg har en reserve Skipper stående, som blev synet sidste år i juni af forrige ejer, som jeg kan hente plader til uden at skulle omkring synshallen. Det har jeg tænkt mig at gøre, og så sætte Typhoon motoren over på den. Og så lave en std. motor til Tyffe, og skille mig af med den. Motoren til den Skipper er alligevel kaput.
Det kan synsfolkene vel ikke sige noget til? Ja det ved man ikke før man spørger dem.
Ja så jeg kan godt se fidussen med ombytningen, men jeg kender som sagt ikke en disse til loven omkring dette. Kragen gør måske??