Søg Garagen Hej Gæst! Register

Texas chili. Problemer ved fuld gas.
#13
Hvis du har taget begrænsningen i dit luftfilter, får den måske for meget luft. Så prøv at sæt den i igen.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
pitbull Skrev:Der sad en 66 dyse i og da jeg satte den nye dyse i fjernede jeg begrænsningen i luftfiltret men det ville den ikke være med til.men den gjorde det også med 66 dyse i.kan det have noget at gøre med at den ikke har gået mere end 250 km.

Det med 66 dysen. Det stod der også på min, men er ret sikker på at det er en 85'er i virkeligheden.
Prøv at købe en 88 / 90'er og sætte i, du ødelægger motoren hvis du kører med en 70'er, tror jeg Blink med øjet ?

Hvis du kører lidt længere kan det da også godt være at det hjælper på det...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#15
pitbull Skrev:Der sad en 66 dyse i og da jeg satte den nye dyse i fjernede jeg begrænsningen i luftfiltret men det ville den ikke være med til.men den gjorde det også med 66 dyse i.kan det have noget at gøre med at den ikke har gået mere end 250 km.

Det med 66 dysen. Det stod der også på min, men er ret sikker på at det er en 85'er i virkeligheden.
Prøv at købe en 88 / 90'er og sætte i, du ødelægger motoren hvis du kører med en 70'er, tror jeg Blink med øjet ?

Hvis du kører lidt længere kan det da også godt være at det hjælper på det...
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#16
Ja det er begrænsningen i luftfiterret der går at den går ud. :wink:
Har selv en Texas Chili så har også selv prøvet at tage den af. Det er fordi at den for alt for meget luft så den skal du sætte i igen.
//Skjødt
Svar
#17
Som jeg skrev så ville den ikke være med til at jeg pillede begrænsningen i luftfiltret så jeg satte den i igen.Forresten så har jeg de sidste dage oplevet at den ikke kan finde ud af hvor hurtigt den vil køre,det ene øjeblik vil den kun kør 45 og næste øjeblik kører den 60-65 ville ønske at den kunne bestemme sig.Kan det være fordi vario og kobling også skal køres til da den jo kun har kørt 315 km.Og hvorfor står der 70 dyse hvis det i virkeligheden ikke er en 70 dyse,er de ikke så gode til tal de kinesere der eller hvad. Smil
pitbull
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
99amartin Skrev:Som MartinAndersen14 siger, gør 4-taktere bare sådan, der har været flere emner her på BS, med lige netop det problem.

En 4-takt skal bruge 2 slag med stemplet før den yder effekt.
En 2-tak skal kun bruge et slag med stemplet før den yder effekt.

Nej det er ingen naturlov at en firetakter skal tøve når der gives gas, og min (mange gennem tiderne) har ikke gjort det. Ved tomgang går motor ca. 1500 omdrejninger, der er 25 pr. sekund.
Nu har en firetakter fire takter -Indsugning-komprition-forbrænding-udstædning dvs. den suger gas ind 12½ gange i sekundet. I modsætning til en totakter hvor det skal ned i krumtaphus og op igennem skyllekanaler, skal det ingen omveje på firetakteren, her er det den lige vej fra karburator ind i topstykke og gennem ventil til brændkammer. Så forudsætninger for at den skulle kunne reagere, endda rigtig hurtig skulle være tilstede.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#19
Fænomenet med, at få "døde" punkter når man giver gas, har irriteret meget mig, lige siden maskinen var ny. Hos mig, var det sådan, at efter cirka hvert andet serviceeftersyn synes problemet løst. Dvs. serviceeftersyn="dødt" punkt, næste serviceeftersyn=intet "dødt" punkt. Jeg kunne derfor ikke tilslutte mig forklaringen med, at det "er noget firtaktere bare gør", selvom værkstedet heller ikke kunne give mig en forklaring på, hvorfor det skiftede efter serviceeftersyn.

Efter seneste tur på værkstedet, synes jeg, at fænomenet var blevet endnu mere udpræget, og jeg opdagede endvidere at min tændrørshætte ikke var sat ordentligt på. Altså sorte fingre Griner Af med hjelmboksen, og hvad måtte mit betændte øje ej skue Fortvivlethock: en mystisk gummislange havde fået tarmslyng og lå klemt lettere sammen under stelrøret. Det viser sig at være en ret kraftig slange med "harmonika" mellemstykke og en gummivinkeltud for enden, der ender i ingenting, men at slangen er fastgjort i den anden ende over luftslangen til karburatoren på luftfilterkassen. En hurtig eftersøgning på http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/cat...79_514_536 afslører, at det er en luftindsugningsslange. Efter at have rettet slangen ud, og anbragt den under stelrøret, har jeg nu i flre dage, 7-9-13, ikke haft et eneste "dødt" punkt, når jeg giver gas Grin Den led åbenbart af astmatiske anfald - åndenød. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er det, der er årsagen til fænomenet hos andre, men det er da værd, at undersøge :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: