Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
Efter min uheldige affære med strisserne:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6169
kan jeg ikke lade være med at tænke over de her typegodkendte dele, der skal være i en
lovlig knallert - hvordan dælen sikrer man sig, at man får typegodkendte dele, tante Hansen drengene f.eks. siger jo lige hvad de tror kunden gerne vil høre så de får pengene op ad lommerne på folk (sikkert unfair men det er min oplevelse)..?
Hygge hejsa.
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Skimester Skrev:Efter min uheldige affære med strisserne: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6169
kan jeg ikke lade være med at tænke over de her typegodkendte dele, der skal være i en lovlig knallert - hvordan dælen sikrer man sig, at man får typegodkendte dele, tante Hansen drengene f.eks. siger jo lige hvad de tror kunden gerne vil høre så de får pengene op ad lommerne på folk (sikkert unfair men det er min oplevelse)..?
Der er kun en måde at få de typegodkendte dele på din scooter - Man køber original reservedele. DVS i dit tilfælde, skal du have en original PGO variator, og original gliderør med 30'er eller 45'er begrænsningsskive afhængig af om du har en Lille eller en Stor Knallert. . Ventilatorskiven som du har købt (forreste remskive) kan du sagtens bruge igen, da der ikke er forskel på dem.
Dutch
Svar: 43
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Checker politiet virkelig så nøje f. eks en variator, jeg har lige købt en ny som erstatning for den originale som var slidt op, og jeg regnede da ikke med at den eventuel ville blive konfiskeret eftersom jeg kører med begrænsnings ring i varioen og scooteren kører jo ikke hurtigere med den ikke originale variator ?
Mine Scootere
Hverdag Suzuki Address R "smutte"
Aprilia Area 51
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
KusK Skrev:Checker politiet virkelig så nøje f. eks en variator, jeg har lige købt en ny som erstatning for den originale som var slidt op, og jeg regnede da ikke med at den eventuel ville blive konfiskeret eftersom jeg kører med begrænsnings ring i varioen og scooteren kører jo ikke hurtigere med den ikke originale variator ?
Er det en original vario med begrænserring, du har købt, så er der ingen problemer. Er det en uoriginal med ring (evt fra Thansen) så er den også lovlig. Men piller du ringen, så betragtes hele vario'en(selvom den er original) som værende ulovlig,og derfor konfiskeres den.
Har du købt en polini, Malossi, eller andet mærke end den originale, ja så kører du med en ulovlig, for der følger ingen ring med til dem. Du kan selvfølgelig sætte ringen i på disse variatorer, men jeg går stærkt ud fra, den så alligevel køre en del hurtigere end de 30 km/t.
Svar: 43
Tråde: 5
Tilmeldt: Mar 2008
Det er en stylepro variator hvor jeg har monteret den originale begrænsningsring, og da det er en 45 jeg har kører den selvfølgelig omkring de 48km/t efter diverse hastigheds målere.
Mine Scootere
Hverdag Suzuki Address R "smutte"
Aprilia Area 51
Svar: 857
Tråde: 68
Tilmeldt: Feb 2008
Det er godt at høre de forskellige svar her - især at en ikke original vario kan være lige så lovlig som en original, når bare der er en begrænsering i.
Men hvad nu hvis man sætter en mindre ring i, end den der fulgte med i pakken - jeg købte en pakke med en ring på 6,5-7mm, mens jeg burde have en på 5,5mm i den der sad i min scooter, hvis jeg finder en på 5,5mm og sætter i, vil den så stadig være lige så lovlig ?
Hygge hejsa.