18-03-2006, 13:36
Hej alle entusiaster af denne side. Tak for mange gode tip. Jeg er ny, men har gjort nogle betragtninger omkring mit nye vidunder, nemlig Pexma 30. Jeg ved sq snart ikke, hvad jeg skal tro på, men nogle experter her på siden kan nok svare mig på mit spørgsmål. Min forhandler hævder at både PEXMA 30 og LISTO 45 er motormæssig ens, dog er PEXMO 30 bremset ned til en 30'ver fra fabrikkens side, specielt til DK marked (!!) men kan ikke forklare hvad de har gjort.
Samtidig hævder han at motorerne er YAMAHA motorer !?!?. Er der nogen der kan bekræfte dette ? Det der først og fremmest interesser mig er, at få PEXMO'en til at "lave noget for føden". Indtil videre har jeg isat nye ruller (6 gram/stk.), skiftet dysen til en str. 94. Dette giver et godt optræk plus en hastighed omkring 50 km/t ved halv gas. Giver jeg den sidste halvdel af gassen, bevirker det kun, at motoren kommer til at gå ujævnt og "hoste". uden fartforøgelse. Det er jo trist, ikke at få det sidste med.
Jeg har justeret på karburatorens luftskrue i næsten alle indstillinger, men uden resultat. Måske en af experterne har et bud ? I øvrigt kan jeg ud fra indlæggene se, at der er flere forskelle på LISTO og PEXMA. Karburatoren er ikke ens. PEXMA har f.ex. ikke elektronisk omdr. begrænsning, og der er ingen vario ring. Jeg vil i øvrigt anbefale alle PEXMA nybegyndere at udskifte følgende komponenter: tændrør, skift til DENSO U22FSR-U. Tændrørshætten bør skiftes til NGK 5 kilo ohm (thansen nr.:10392330). Det bevirker at uhyret starter hver gang, også selvom det er frostvejr. Håber at høre fra jer.
Teksten opdelt= Bedre at læse . JPS
Samtidig hævder han at motorerne er YAMAHA motorer !?!?. Er der nogen der kan bekræfte dette ? Det der først og fremmest interesser mig er, at få PEXMO'en til at "lave noget for føden". Indtil videre har jeg isat nye ruller (6 gram/stk.), skiftet dysen til en str. 94. Dette giver et godt optræk plus en hastighed omkring 50 km/t ved halv gas. Giver jeg den sidste halvdel af gassen, bevirker det kun, at motoren kommer til at gå ujævnt og "hoste". uden fartforøgelse. Det er jo trist, ikke at få det sidste med.
Jeg har justeret på karburatorens luftskrue i næsten alle indstillinger, men uden resultat. Måske en af experterne har et bud ? I øvrigt kan jeg ud fra indlæggene se, at der er flere forskelle på LISTO og PEXMA. Karburatoren er ikke ens. PEXMA har f.ex. ikke elektronisk omdr. begrænsning, og der er ingen vario ring. Jeg vil i øvrigt anbefale alle PEXMA nybegyndere at udskifte følgende komponenter: tændrør, skift til DENSO U22FSR-U. Tændrørshætten bør skiftes til NGK 5 kilo ohm (thansen nr.:10392330). Det bevirker at uhyret starter hver gang, også selvom det er frostvejr. Håber at høre fra jer.
Teksten opdelt= Bedre at læse . JPS