Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Spartan. Mening?
#1
Jeg overvejer at købe en Giantco Spartan fra T-Hansen.
Jeg har hørt en masse dårligt omkring T-Hansen og det er Giantco skulle være noget "kina-bras" men tror ikk rigtigt på det.
Nogle der har forstand på scootere der vil kommentere omkring modellen?

Gider ikke høre om alle mulige brugte scootere som jeg må købe, så lad venligt være med at skrive om dem. Vil kun høre noget omkring Giantco Spartan. Eventuelt andres mening om den. (Folk som har/har haft en.)

Håber at i kan hjælpe mig. :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En kammerat har lige fået købt sådan en, og er meget overrasket over kvaliteten. Den virker dog meget stor og klodset men det er jo smag og behag. I opbygningen minder den meget om CPI og keeway. Det er generelt det samme.
Jeg vil dog foreslå til prisen (9000,-) at du smider en tusse ekstra i og får fx en PGO hot 50, TGB 101, og alle de andre 10.000 krs scooterer som kan købes hos en ordentlig forhandler.
Svar
#3
Altså jeg kender ikke rigtigt noget til selve scooteren.. Men jeg ville kun handle hos thansen hvis jeg selv kan rode med scooteren da thansen har verdens dårligste kundeservice og mekanikerer.. -.-
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#4
Jonash Skrev:En kammerat har lige fået købt sådan en, og er meget overrasket over kvaliteten. Den virker dog meget stor og klodset men det er jo smag og behag. I opbygningen minder den meget om CPI og keeway. Det er generelt det samme.

Jeg har kigget på en keeway, men synes at Spartan er noget pænere, for ikke at nævne billigere.
Det med klodsethed er jo som sagt et spørgsmål om meninger.

Har kun prøvet en pgo hot 50 og en pgo PMX før, så vil vide... er den nogenlunde sådan i køreegenskaberne?

Er stadig åben for ny viden så bliv ved med at overraske mig :P
Svar
#5
Crane1 Skrev:Jeg har kigget på en keeway, men synes at Spartan er noget pænere, for ikke at nævne billigere.
Det med klodsethed er jo som sagt et spørgsmål om meninger.

Har kun prøvet en pgo hot 50 og en pgo PMX før, så vil vide... Rr den nogenlunde sådan i køreegenskaberne?

Er stadig åben for ny viden så bliv ved med at overraske mig :P
Nej, det er ikke det samme, og du kan ikke rigtig sammenligne en hot 50 og en giantco spartan.
Keeway koster 1000 kr mere, og tag nu fx Keeway F-act, den ligner da spartanen på en prik næsten Fortvivlethock:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg må sige at jeg syntes at en giantco spartan er en super god scooter til billige penge, og det der med at folk siger at der er noget bras, det er noget P"% at sige, fordi at en giantco spartan har den samme motor som en Yamaha Jog as, stort set alle motordelene fra en jog passer over på en spartan, det der med at T-hansen har verdens dårligste mekaniker der er RIGTIGT jeg sendte min til service og så kørte jeg på den i en uge hvor den var svær at starte, og så self den sidste dag hvor jeg skulle til at hjem fra praktik, hvor jeg stod og joggede i kick starteren og den gad bare ikke, men efter noget tid fik jeg gang i den i kort tid så gik den ud, så joggede jeg i de en gang til og så sagde det BOOMMM, så hang tændrøret i tænrørshætten og et smadret gevind, fordi at den så kaldte "Mekaniker" fra t-hansen ikke havde spænt tænrøret. man kunne bare skruge det ud med fingerne, så det kostede mig lige et nyt tænrør og et nyt topstykke. men en giantco spartan er en rigtig god scooter, og jeg har kun haft det ene problem, og ikke andet :P jeg anbefaler den STÆRKT Smil
Svar
#7
En Giantco Spartan er ikke noget bras. MEN! De er godt og vel de samme som CPI'er, og en CPI er skam heller ikke ringe kvalitet, udover deres tændinger. Jeg kender mange skrækhistorier om folk med Spartan'er (og andre Giantco 2 taktere) hvor tændingen stod af hele tiden.

Min egen Oliver City nåede at blive 2 måneder før jeg i vrede solgte den. Den futtede tre statorer af i den periode jeg havde den, og sidste gang måtte jeg trække den fra Ballerup til Rødovre i snevejr. Pisse ærgerligt, for jeg var ellers rigtig glad for den.

Så hav det in mente, for det er lidt af et lotteri.

Køb istedet en Giantco Stealth, dens karosseri er helt det samme, men det er en anden motor som i øvrigt kører længere på literen, eller hvis det skal være en 2-takter, så køb en VGA Digita, de virker også noget mere stabile.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#8
Jeg ved ikke, hvor thansen får VGA fra, men de ligner til forveksling Ningbo Longjia'er Fortvivlet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hejsa læsere vil bare sige stelth er i modsætning til T.Hansen´s ry et godt køb.

Tidligere : sprint knust af en uden vigepligt´s
viden 1600 km.
: big 34000 km. stjålet i Odense.S
: Nu stelth 8700 km. med egen service :
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ksj-rdo En Giantco Spartan er ikke det samme som en cpi, jeg blev også meget overrasket der jeg fandt ud af at en giantco spartan passer dele med en Yamaha jog as/fs og bloken er lavet efter en pgo hot50 det eneste der ligner cpi er udsinde(staves). Grin altså en giantco spartan motor er en Yamaha motor med pgo hot blok. Smil
Svar
#11
(02-06-2011, 19:30)mike2544 Skrev: ksj-rdo En Giantco Spartan er ikke det samme som en cpi, jeg blev også meget overrasket der jeg fandt ud af at en giantco spartan passer dele med en Yamaha jog as/fs og bloken er lavet efter en pgo hot50 det eneste der ligner cpi er udsinde(staves). Grin altså en giantco spartan motor er en Yamaha motor med pgo hot blok. Smil

Og det ved du hvordan?

Jeg har tilfældigvis skruet i begge, og jeg kan fortælle dig at de er PRÆCIS det samme.

Det er en billig kopi af en Yamaha minarelli ja, men så stopper legen også. Den har INTET at gøre med PGO overhovedet , det er et helt andet system.

En "Yamaha motor med PGO blok" ville sådan set være en ... Pgo motor. Pgo er også en minarelli kopi, den er dog udformet anderledes, og som sagt har Giantco/CPI INTET at gøre med PGO.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#12
(31-05-2011, 17:10)mike2544 Skrev: Jeg må sige at jeg syntes at en giantco spartan er en super god scooter til billige penge, og det der med at folk siger at der er noget bras, det er noget P"% at sige, fordi at en giantco spartan har den samme motor som en Yamaha Jog as, stort set alle motordelene fra en jog passer over på en spartan, det der med at T-hansen har verdens dårligste mekaniker der er RIGTIGT jeg sendte min til service og så kørte jeg på den i en uge hvor den var svær at starte, og så self den sidste dag hvor jeg skulle til at hjem fra praktik, hvor jeg stod og joggede i kick starteren og den gad bare ikke, men efter noget tid fik jeg gang i den i kort tid så gik den ud, så joggede jeg i de en gang til og så sagde det BOOMMM, så hang tændrøret i tænrørshætten og et smadret gevind, fordi at den så kaldte "Mekaniker" fra t-hansen ikke havde spænt tænrøret. man kunne bare skruge det ud med fingerne, så det kostede mig lige et nyt tænrør og et nyt topstykke. men en giantco spartan er en rigtig god scooter, og jeg har kun haft det ene problem, og ikke andet :P jeg anbefaler den STÆRKT Smil


Den motor er og bliver aldrig noget i nærheden af en motor af samme model/type som jog's, de kan slet ikke sammenlignes, jog motor er kvalitet, den motor der sidder på en spartan er noget ****.

Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar


Forum spring: