Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio NRG mc3(AC) udstødning driller
#1
Hejsa der Smil
Jeg fik lige besked, af en ven, om at komme herind med mit spørgsmål.

Jeg havde en gammel Stalker stående, som ikke virkede, så tænkte jeg: "Hovsa du, jeg snupper lige den Leovince TT udstødning og smækker over på min NRG".
Så efter en hård dags arbejde skal den jo lige prøves..

Jeg triller op til vejen, og giver bundgas. Så flyver RPM-o-meter op på 9k hvorefter den dør ned til 6k.
hvad kan det skyldes? Og den giver voldsom fart på 9k rpm, hvor den jo så kører tilbage til 55-70 km/t.
Det skal lige siges at den er std. Det er kun skive der er pillet i den.
Samt skal det da også nævnes at før jeg satte den skide knæk på kørte RPM omkring 6-7k.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tomaten Skrev:Hejsa der Smil
Jeg fik lige besked, af en ven, om at komme herind med mit spørgsmål.

Jeg havde en gammel Stalker stående, som ikke virkede, så tænkte jeg: "Hovsa du, jeg snupper lige den Leovince TT udstødning og smækker over på min NRG".
Så efter en hård dags arbejde skal den jo lige prøves..

Jeg triller op til vejen, og giver bundgas. Så flyver RPM-o-meter op på 9k hvorefter den dør ned til 6k.
hvad kan det skyldes? Og den giver voldsom fart på 9k rpm, hvor den jo så kører tilbage til 55-70 km/t.
Det skal lige siges at den er std. Det er kun skive der er pillet i den.
Samt skal det da også nævnes at før jeg satte den skide knæk på kørte RPM omkring 6-7k.

Fordi det effektområde som den Leovince TT ekspansionspotte med seperat lyddæmper (Også kaldet en Knækpotte) er afstemt til, passer ikke med din standard cylinder. Ekspansionspotter af denne type kræver normalt rimeligt omdrejningsvillige cylindere, minimum sportsklasse og gerne HPR type cylindersæt.

Du kan måske få noget ydelse ud af dit eksisterende cylindersetup, ved at lege med rullevægten, Du skal op i omdrejninger for at ekspansionspotten kommer til sin ret, hvilket vil sige du skal ned i rullevægt. Men da en standard cylinder's porte er lavet så cylinderen yder sin maksimale effekt i et lavt omdrejningsområde (ca 6500 RPM), så er det begrænset hvor meget glæde du får ud af den potte, med mindre du skifter til et Sports eller Racing cylinder kit.

Dutch
Svar
#3
Ja, jeg snakkede også lige med en ven, der sagde at jeg skulle prøve at skifte til 9grams ruller og en 90 dyse.

Jeg har faktisk lige lavet 2 videoer.
Den første: Viser hvordan den burde være, den står på foden og giver en 12k omdrejninger og larmer en del.
http://www.youtube.com/watch?v=895pgEzNvyo
Nummer 2:
Der kører jeg ud på vejen også kører den fint i 2 sek også dør den igen.
Så vender jeg vognen (vender kamera på hovedet?) også sker det samme igen.
http://www.youtube.com/watch?v=4MjiWFd4CZI

Håber du lige vil kigge og måske høre (nogen kan jo høre hvad der er galt) også sige om det er rullerne, dysen eller et helt tredje problem.
Svar
#4
Ja, jeg snakkede også lige med en ven, der sagde at jeg skulle prøve at skifte til 9grams ruller og en 90 dyse.

Jeg har faktisk lige lavet 2 videoer.
Den første: Viser hvordan den burde være, den står på foden og giver en 12k omdrejninger og larmer en del.
http://www.youtube.com/watch?v=895pgEzNvyo
Nummer 2:
Der kører jeg ud på vejen også kører den fint i 2 sek også dør den igen.
Så vender jeg vognen (vender kamera på hovedet?) også sker det samme igen.
http://www.youtube.com/watch?v=4MjiWFd4CZI

Håber du lige vil kigge og måske høre (nogen kan jo høre hvad der er galt) også sige om det er rullerne, dysen eller et helt tredje problem.
Svar


Forum spring: