Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan man snyde en begrænset cdi-vil have mere fart
#1
Kan man ikke snyde en cdi ved at klippe en ledning eller kortslutte den. Har ikke råd til en ubegrænset. Hjælp mig tak. Smil Har en texas chilli.
pitbull
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Der er lidt guider her på siden vedrørende forskellig slags begrænsning i CDI-enhed på 4-taktere:

Se nærmere her: http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...et_cdi.php

Hvis ikke ovenstående guide kan bruges kan jeg stærkt anbefale man ikke går igang selv med at rode med CDI-enheden. Det næmeste ville være at spare lidt op og købe sig en ubegrænset CDI-tænding.

Fås foreksempel her:
http://www.protunahandels.de
http://www.msp-tuning.dk

Husk at det er en god idé at have skiven pillet i variatoren samt andre begrænsninger da en ubegrænset CDI-tænding klarer op til 14.000 omdrejninger hvor den begrænsede skåner motoren ved knap 7.000 omdrejninger.
Svar
#3
Psyzo Skrev:Der er lidt guider her på siden vedrørende forskellig slags begrænsning i CDI-enhed på 4-taktere:

Se nærmere her: http://www.billig-scooter.dk/portal/arti...et_cdi.php

Hvis ikke ovenstående guide kan bruges kan jeg stærkt anbefale man ikke går igang selv med at rode med CDI-enheden. Det næmeste ville være at spare lidt op og købe sig en ubegrænset CDI-tænding.

Fås foreksempel her:
http://www.protunahandels.de
http://www.msp-tuning.dk

Husk at det er en god idé at have skiven pillet i variatoren samt andre begrænsninger da en ubegrænset CDI-tænding klarer op til 14.000 omdrejninger hvor den begrænsede skåner motoren ved knap 7.000 omdrejninger.

Tak for dine råd,men tror jeg vil prøve at hive en ledning fra af gangen og se hvad den siger til det.
Men tak for links og info Smil
pitbull
Svar
#4
Husk lige på, at du ikke begynder på CDI'en, før alle andre begrænsninger er pillet!
I modsat fald kan du regulært ødelægge motoren.

Det er bl.a. derfor begrænsningen i CDI et tilføjet!

Typisk er der dog ikke det store at hente på den konto. 5-10 km/t mere tydeligt for Frækolice: at her er noget riv-.rav-ruskende galt. :nono:

Og din økonomi får det i hvert fald ikke bedre.
Men det er måske 'SEJT' ? :eh:

Og blot at 'hovedet under armen' begynde med en ad gangen at klippe ledninger, lyder ikke for smart.
En del CDI'er kræver, at man skærer i selve kassen, andre har en ledning, og visse (?) kan muligvis slet ikke slås fra.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Alle cdi'er kan få ophævet begrænsningen - problemet er blot, at man skal vide hvor, og hvordan :P på nogle er begrænsningen ført direkte ud til de udvendige ledninger, de er ret simple at finde ud af. På andre, som f.eks. på min, ligger ledningen, der skal sende strømmen til 0, inden i den støbte cdi-boks; det gør fremgangsmåden vanskeligere. Det kræver selvsagt, at man nøjagtigt ved, hvor man skal save ned i boksen, for at kappe ledningen, uden at beskadige andet. Det er der så en venlig og dygtig sjæl, der har ofret en cdi (eller flere) på at finde ud af. På andre igen, ligger ledningen ikke så yderligt i boksen, at man kan kappe den udefra, og så er man jo på den. For at gøre forvirringen total, kan man ikke engang være sikker på, at cdi-boksen på ens egen knallert er af samme konstruktion, som på naboens ellers identiske knallert.

Da de fleste cdi'er er programmerbare - og for de flestes vedkommende produceres af Kymco - må man altså finde en cdi, der enten er programmeret til højere omdrejninger, eller er programmeret til slet ikke at registrere omdrejninger (hvis man kan finde ud af, at snyde cdi'en for adgang til oplysninger om omdrejningstal, har man også en "åben" cdi :P ). Som Walker er inde på, så er det pga. prisen på en "åben" cdi og besværet ikke umagen værd, at begynde at eksperimentere.

Køb en "åben" cdi, der passer til din model, hvis vil have de ekstra omdrejninger, og HVIS din motor kan komme op på de ekstra omdrejninger EFTER at begrænsningen i varioen er fjernet. Min lille motor blev "kappet" ved ca. 50 km/t (rigtige km/t), hvilket i realiteten også var, hvad den under normale omstændigheder kunne drives op på. Med en åben cdi og sol og vind i ryggen, gav det ca. 5 km/t mere. Vil du have mere ud af din firtakter, er der ingen anden udvej, end flere kubik Græder Det er derfor, at bla. min, i hjemlandene, bliver konstrueret og leveret med 80ccm - kunne du tænke dig, at køre rundt med en 50ccm firtakter med bagage og passager Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mmmmmm ja i har sq nok ret,det virker for besværligt så jeg må købe en ubegrænset.Vil jo gerne have
så meget fart ud af den som muligt uden at skulle købe ny cylle m.m.I skal have Tusind tak for de vise ord.
pitbull
Svar


Forum spring: