Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ødelagt variator
#1
Jeg har som nævnt tidligere i en anden tråd et problem med mellemtrækket. Jeg troede det ville ændre sig efter et rulle og dyseskift, men det har ikke ændret sig synderligt. Den kører stadigvæk op til de 15-20 km/t også er det som om der kommer modstand på hjulet indtil jeg når de 45, hvorefter modstanden forsvinder igen.

Jeg kiggede lidt på min variator, og den så ikke for godt ud, nærmere således:

[Image: dsc01049ao8.th.jpg]

Kan den rille i midten og helt ude i kanten være skyld i mine pronblemer?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min mening er at den variator skal skrottes. For hvis der er riller i, så kan remmen sætte sig i dem, og derved er er det svært for remmen at komme fri igen.
Svar
#3
Jeg må prøve at finde en ny Grin

Du skulle vel ikke vide noget om hvorfor jeg mangler noget mellemtræk ? Smil
Svar
#4
banjobouner Skrev:Jeg må prøve at finde en ny Grin

Du skulle vel ikke vide noget om hvorfor jeg mangler noget mellemtræk ? Smil

Det kan både skyldes din vario og remskiverne. Rillerne til de 3 små styr, der styrer, den ydre remskive kan være slidt eller med hakker.
[Image: 1607.jpg]


Hvordan ser remmen ud. Ny eller godt brugt?
Svar
#5
Hej banjobouner.

Jeg har haft noget der ligner dit problem og samme varioskive som den du har billed af.

Jeg skiftede både skiven og rem og fik trækket hele vejen igen.
Min teori er at den samme som Jps har skrevet. Bruger trækket til at komme over/ud af rillen/rillerne.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kunne godt lyde som om det kunne være det.

Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det er jbs har postet et billede af? Smil

Remskiven, sidder den ikke i den ende ved koblingen eller er jeg helt væk ?

EDIT: Er det den kileremmen går igennem nede ved koblingen?
Svar
#7
banjobouner Skrev:Det kunne godt lyde som om det kunne være det.

Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det er jbs har postet et billede af? Smil

Remskiven, sidder den ikke i den ende ved koblingen eller er jeg helt væk ?

EDIT: Er det den kileremmen går igennem nede ved koblingen?


Billedet viser den ydre remskive, som remmen køre på Smil.
Svar
#8
Som den kører på bagerst i variohuset right? Smil
Svar
#9
banjobouner Skrev:Som den kører på bagerst i variohuset right? Smil

Jeps Smil. Og sådan ser den komplette ud uden koblingsklokken.
[Image: 602.jpg]

[Image: 1017.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så jeg prøver at skaffe mig en ny variator, og tjekker remskiven og remmen? Grin
Svar
#11
Hejsa..

Jeg syndes at det billed du har lagt ind banjobouner ligner vario og end kobling.

Vario v/ motor og Kobling v/baghjul.
Bare mere så vi ik tale forbi hinanden :wink: .

Mvh.
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
banjobouner Skrev:Så jeg prøver at skaffe mig en ny variator, og tjekker remskiven og remmen? Grin


Husk, du er nødt til at skille remskiverne ad. Dvs. den store møtrik skal løsnes med den sorte nøgle du ser på billedet, eller andet der kan gabe over møtrikken. Og når den er løsnet, ryger koblingen af. Hold igen med en hånd, eller få en til at hjælpe dig med at holde den.

Derefter skal kappen der sidder ud over den yderste remskive lirkes af med en skruetrækker eller papegøjetang, og så ser du 3 små styr i 3 riller. Og hvis de 3 riller har hakker, så ned i skraldespanden med den, og køb en ny. Den koster ca. 300 kr hos Thansen, eller hvis du skal ha' en original, så koster den nok 2-3 gange den pris.
Svar


Forum spring: