Svar: 92
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Jeg har som nævnt tidligere i en anden tråd et problem med mellemtrækket. Jeg troede det ville ændre sig efter et rulle og dyseskift, men det har ikke ændret sig synderligt. Den kører stadigvæk op til de 15-20 km/t også er det som om der kommer modstand på hjulet indtil jeg når de 45, hvorefter modstanden forsvinder igen.
Jeg kiggede lidt på min variator, og den så ikke for godt ud, nærmere således:
Kan den rille i midten og helt ude i kanten være skyld i mine pronblemer?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Min mening er at den variator skal skrottes. For hvis der er riller i, så kan remmen sætte sig i dem, og derved er er det svært for remmen at komme fri igen.
Svar: 92
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Jeg må prøve at finde en ny
Du skulle vel ikke vide noget om hvorfor jeg mangler noget mellemtræk ?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
banjobouner Skrev:Jeg må prøve at finde en ny
Du skulle vel ikke vide noget om hvorfor jeg mangler noget mellemtræk ?
Det kan både skyldes din vario og remskiverne. Rillerne til de 3 små styr, der styrer, den ydre remskive kan være slidt eller med hakker.
Hvordan ser remmen ud. Ny eller godt brugt?
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hej banjobouner.
Jeg har haft noget der ligner dit problem og samme varioskive som den du har billed af.
Jeg skiftede både skiven og rem og fik trækket hele vejen igen.
Min teori er at den samme som Jps har skrevet. Bruger trækket til at komme over/ud af rillen/rillerne.
Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 92
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Det kunne godt lyde som om det kunne være det.
Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det er jbs har postet et billede af?
Remskiven, sidder den ikke i den ende ved koblingen eller er jeg helt væk ?
EDIT: Er det den kileremmen går igennem nede ved koblingen?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
banjobouner Skrev:Det kunne godt lyde som om det kunne være det.
Jeg er dog ikke helt sikker på hvad det er jbs har postet et billede af?
Remskiven, sidder den ikke i den ende ved koblingen eller er jeg helt væk ?
EDIT: Er det den kileremmen går igennem nede ved koblingen?
Billedet viser den ydre remskive, som remmen køre på
.
Svar: 92
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Som den kører på bagerst i variohuset right?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 92
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Så jeg prøver at skaffe mig en ny variator, og tjekker remskiven og remmen?
Svar: 2.073
Tråde: 92
Tilmeldt: May 2007
Hejsa..
Jeg syndes at det billed du har lagt ind banjobouner ligner vario og end kobling.
Vario v/ motor og Kobling v/baghjul.
Bare mere så vi ik tale forbi hinanden :wink: .
Mvh.
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
banjobouner Skrev:Så jeg prøver at skaffe mig en ny variator, og tjekker remskiven og remmen?
Husk, du er nødt til at skille remskiverne ad. Dvs. den store møtrik skal løsnes med den sorte nøgle du ser på billedet, eller andet der kan gabe over møtrikken. Og når den er løsnet, ryger koblingen af. Hold igen med en hånd, eller få en til at hjælpe dig med at holde den.
Derefter skal kappen der sidder ud over den yderste remskive lirkes af med en skruetrækker eller papegøjetang, og så ser du 3 små styr i 3 riller. Og hvis de 3 riller har hakker, så ned i skraldespanden med den, og køb en ny. Den koster ca. 300 kr hos Thansen, eller hvis du skal ha' en original, så koster den nok 2-3 gange den pris.