Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint 45km/t dør under kørsel ved fuld gas
#1
Hej
Jeg har et problem med min Giantco Sprint 45km/t. Og nu er jeg træt af at skulle undvære den ved indlevering til T.Hansen igen og igen (og). :P

Mit problem er, at den går ud under kørsel. Jeg har lagt mærke til at den kører fint ved kortere turer, hvor der er mange op og nedgasninger. Problemet opstår ved lange lige stræk, hvor gashåndtaget er helt i bund. (efter et par kilometer)

Der sker det at den sætter en lille smule ud, og så falder farten, og man kan hører at den ikke tænder. Den kan reddes for en stund ved at "pumpe" gassen. Så tager den fat igen. Hvis man holder på, og ikke pumper den, går den ud. Går den det, er den næsten ikke til at starte med det samme, men det skyldes jo nok uafbrændt benzin.
Andre gange er det som om den hugger i det. Specielt op ad bakker, hvor efter ovenstående med garanti sker indenfor ganske kort tid.

Jeg går selv med nogle overvejelser om den evt. får for meget benzin? Altså at den drukner. Men ved det ikke!?
Nogen der har en evt. løsning?

/Karsten

Lige lidt info:
Giantco Sprint, Købt marts 2008.
Der er ikke lavet noget ved den (45knallert), men den render da ca. 65km/t, på speedometeret. (så ved ikke om en af T.Hansen-drengene har pillet lidt)

1. Reperation er følgende skiftet:
Starterdrev

2. Reperation er følgende skiftet:
Benzinslange
Startermotor
Tændkabel for tændspole
Starterrelæ
CDI enhed B version
Batteri 12V-5amp
Glødepære
Giantco Sprint 45 km/t. marts 2008
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne godt lyde som en standard CDI der slår fra en anelse for tidligt - prøv evt at finde en stor bakke, og kør ned af den med bundgas - sker det samme, så vil jeg anbefale at få skiftet til en ubegrænset CDI.

Men da den er så ny - godt en måned gammel, så vil jeg nu også sige at det kan skyldes en forkert klargøring. Bed dem også for god ordens skyld, at få checket ventilerne - De skal ikke stå til 0.10 mm, men 0.08 mm.

Med hensyn til de 65 km/t på speedometeret, så skal du nok regne med at det svarer til omkring de 50 km/t i den virkelige verden.

Dutch
Svar
#3
Okay, tja.
Den hugger også lidt i den ned af bakke, og det må være CDI'en som du skriver. Men når den hakker i det falder farten, til ca. 55km/t (igen på speedometeret) og den bliver ved med at hugge indtil den går ud!

Det kan da være at det er ventilerne som du skriver der skal justeres til 0,08. Det må jeg få kigget på. Jeg gider snart ikke smide den til T.Hansen mere, for at få knallerten tilbage med det samme problem.

Andre der har forslag?
Giantco Sprint 45 km/t. marts 2008
Svar
#4
Det kan være udluftning i tanken der er for tæt, og der vil dannes et vakuum så benzinen ikke vil løbe til karburator, prøv at løse tankdæksel måske hjælper det.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Du skal 100 procent købe en u. begrænset cdi boks. Da cdi boksen forskyder tændingen når du holder bundgas inde. det vil sige at den går ud og starter så op igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har fuldstændig samme problem som "Karstansan" når jeg kører ned af en bakke.. Som om den gerne vil yde mere end den egentligt kan.. Den hakker og sætter nærmest ud..

Glæder mig til at blive klogere her Grin
Svar
#7
Du skal bruge en u.begrænset cdi boks dom du kan købe på protuna.de
Svar
#8
Pennywise Skrev:Har fuldstændig samme problem som "Karstansan" når jeg kører ned af en bakke.. Som om den gerne vil yde mere end den egentligt kan.. Den hakker og sætter nærmest ud..

Glæder mig til at blive klogere her Grin
Hvis den kører uden problemer med en maks. fart på f.eks. 65 (55 rigtige km/t) på speedometeret på lige vej, men sætter ud, når det går nedad ved f.eks. 70 på speedometeret, så passer det nogenlunde med det omdrejningstal, der får cdi'en til at lukke. De fleste cdi'er, der i virkeligheden programmeres af Kymco, virker på den måde, at når maks. omdrejninger bliver registreret, så sender cdi'en strømmen til nul ved hver anden gnist, hvilket opfattes som "hakken", da der sendes gnist - ingen gnist, indtil omdrejningerne igen er nede under grænsen, og motoren kører normalt igen. Grænsen varierer for de forskellige modeller; på min, ligger grænsen et sted melllem 6.500 og 7.000 omdrejninger hvilket svarer til ca. 65 på speedometeret. Originalmotoren kan dog i bedste fald drives op på små 1.000 omdrejninger mere, hvilket ligger helt inden for rammerne af, hvad resten af motoren er konstrueret til med en 80ccm cylinder i hjemlandet. Så der burde ikke være nogen fare for, at motoren brænder af, bare fordi, man har en åben cdi. Der skal en meeeget stejl bakke og medvind til, hvis man vil op på faretruende omdrejninger med en lille firtakter :wink: Jeg har kørt speedometeret helt ud ned ad bakke et par gange og kørt ca. 70 rigtige km/t, uden at motoren brokkede sig.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: