Søg Garagen Hej Gæst! Register

Manglende lys på Dr. Big
#1
Hejsa

Nogen der har en ide til hvorfor der ikke er lys på min Dr. Big.

- Den starter fint
- bremselys virker
- lys til olielampe virker
- Horn virker
- for og baglys virker IKKE
- blinklys virker IKKE

Kan det være spændingsregulatoren og eller lysmodstand for spændingsregulatoren ?

Hvordan kan man tjekke ovenstående ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Spændingsregulatoren og lysmodstanden for spændingsregulatoren er nu skiftet, men stadig uden succes :-(

Kan det være andet end en løs forbindelse, enten ved et stik eller ledning der er knækket?

Kom frisk med et bud Smil
Svar
#3
Problemet, skal måske søges her?:
[Image: 1478.jpg]

Dimsen med de røde ledninger, eller samlingen ved den grønne strips. Har du tjekket for defekte ledninger(ir/rust og knækket ledning) ved for og baglygte?
Svar
#4
Dimsen med de røde ledninger, er det den yderst til venstre eller den ved den grønne strips ?

Den yderst til venstre, hvor de røde ledninger er monteret, nogle der ved hvad det er ?

Har ikke tjekket ved for + baglys, da det også er galt med bliinklyset, så formoder ikke at det er der.... Ledningen der kommer fra statoren og samles ved den grønne strips, er der strøm i (den gule ledning). Så formoder ikke at der, men derer 3 andre ledninger, skal der være strøm på flere ?.

Det hvide der også sidder ved den grønne strips, hvad er det til ( da den ikke idag er forbundet til noget)

Men ja, det må være en dårlig forbindelse et eller andt sted, som er opstået efter jeg havde motoren afmonteret og skildt ad.
Svar
#5
RK Skrev:Dimsen med de røde ledninger, er det den yderst til venstre eller den ved den grønne strips ?

Den yderst til venstre, hvor de røde ledninger er monteret, nogle der ved hvad det er ?

Har ikke tjekket ved for + baglys, da det også er galt med bliinklyset, så formoder ikke at det er der.... Ledningen der kommer fra statoren og samles ved den grønne strips, er der strøm i (den gule ledning). Så formoder ikke at der, men derer 3 andre ledninger, skal der være strøm på flere ?.

Det hvide der også sidder ved den grønne strips, hvad er det til ( da den ikke idag er forbundet til noget)

Men ja, det må være en dårlig forbindelse et eller andt sted, som er opstået efter jeg havde motoren afmonteret og skildt ad.

Jeg må indrømme jeg aldrig har rodet med de ledninger, du ser på billedet. Men til dit 1. spørgsmål, er svaret, at det er de bagerste røde ledninger, lige efter Cdi'en jeg henviser til. Da jeg havde lignende bøvl med lyset, skiftede jeg kun spændingsregulator og lysmodstanden, så kom lyset igen. Men mon det ikke er en knækket/klemt ledning, så er sket under samlingen motoren?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mål om der kommer strøm til og fra lyskontakten.
Svar
#7
Og for god ordens skyld - Check lige at pærerne ikke er gået...

Dutch
Svar
#8
Så er jeg kommet lidt videre ( lidt manglende tid ). Men det viste sig at statoren i mellemtiden var gået (knækket en vikling, hvilket jeg dog ikke lige kan forstå da det lignede noget der havde været i klemme).

Men da jeg fik det fikset med en midligertidig løsning ;-), var der igen strøm i den hvide ledning (og ikke den gule som jeg tidligere skrev). Når jeg sætter en prøvelampe til, kommer der mere lys efter som jeg gasser op så det må jo betyde at der er strøm til lyset.

Så nu har jeg prøvet at følge ledningen frem til lige under styret, og her er der stadig strøm. Så langt så godt.

- Tjekkede tidligere om der var strøm ved komtakten, men det var der ikke :-(
- har prøvet med ny spændingsregulator og modstand, men uden held
- har visuelt tjekket pæren til forlyset, og den så ok ud
- da det både er for + bag + blinklys der ikke virker, formoder jeg ikke at alle pærer er sprunget. Men det skal da tjekkes imorgen.
- Der skal da også lige tjekkes igen vedr strøm til kontakten, men tvivler.
Svar
#9
Nogen der har kendskab til statoren ?

Skal der være strøm i den gule ledning (som er vist i nedenstående link)

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1732...1712459455
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så er Biggen samlet, og ude at køre Grin

DA jeg fik skiftet statoren, var der igen lys på.

Så mangler jeg kun blinklyset, men det må vente (sikkert relæet )


Takker til alle der har givet input.
Svar


Forum spring: