Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco scooter dør?
#13
bago Skrev:Jeg ved snart ikke hvad, har lige prøvet med en ny karb. uden synderlig virkning, vacumslanger ok
m.m- men altså den kan ikke give fuld gas uden at dø.

Den kan starte og gå i tomgang, og ikke ret meget andet.

bago.

Har du fået stillet ventiler Spørgsmålstegn
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ja der er stillet ventiler til o,o8- alt er undersøgt just m.m og det har næsten intet hjulpet,


bago.
Svar
#15
bago Skrev:Ja der er stillet ventiler til o,o8- alt er undersøgt just m.m og det har næsten intet hjulpet,


bago.

Hvis du så også husket at stille motoren under kompression da du stille ventilerne, så er jeg ved at være blank. Ked af det

Hviklen kaburator har du prøvet med?
Har du kigget på transmissionen for nylig? (Det burde ikke være der problemet er, men jeg begynder at løbe tør for ideer.)
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#16
Har prøvet en ny mage til den der sidder på fra ny, ventiler er stillet korrekt, transmission er iorden.

Kan det være rigtig at det er sådan noget, at det må smides væk efter 2400 km. Det er min datter på 17 år der skulle kører på den, men ak den kan ej kører.

bago
Svar
#17
Jeg er også ved at løbe tør for ideer. Det gør det selvfølgelig ikke lettere når du spreder problemet over tre tråde, måske har vi været igennem det før, men igen

Får den nok benzin, virker benzinhanen?
Hvis du tager tændrørsledning ud af hætten og sætter den til stel, kan den så trække en gnist på 4-5mm?
Er det første gang den har fået justeret ventiler, for hvis de har stået forkert( For lille afstand) kan de være blevet brændte, og dermed utætte. Syntomer på dette kan være – knalder i udstødning, eller den skyder tilbage i karburator.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Nu har jeg fået den til at kører, bortset fra at accellerations pumpen skal pumpes igennem mindst 2 gange dagligt.
Det er ikke godt, karb. er renset fuldstændig men som sagt stopper pumpen næsten konstant.

Bago.
Svar
#19
Nu har jeg været motoriseret i snart 40 år, mener kun jeg har renset karburator et par gange. Monter et papirfilter benzinfilter, så løber du ikke ind i de problemer, der må være en knude der har tømt et askebære eller andet ned i din tank.
Jeg ville nu mene at akselrations pumpen ville være det sidste, der blev berørt, i tilfælde af snavs i karburator.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#20
Ta ind til din nærmeste t.hansen og få fat på en B-version af CDI'en og prøv om det hjælper... Hvad når du kører på den med halv gas kører den så perfekt?

Og med fuld gas hoster den så og dør ud med små hak eller sådan noget?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#21
Nej den hakker ikke ved fuld gas, den dør bare( hvis jeg så blæser karb. igennem kører den perfekt i ca. 5 min. så er det detsamme igen).

Bago.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
LETSINDIG Skrev:Jeg ville nu mene at akselrations pumpen ville være det sidste, der blev berørt, i tilfælde af snavs i karburator.

Jeg har næsten lige renset karburator på den ene sprint, og accelerationspumpen var fyldt med snask, jeg ved så bare ikke hvordan det er kommer der ind. :?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: