Søg Garagen Hej Gæst! Register

Garanti ved montering af horn..
#1
Hejsa. Jeg har efter megen møje og besvær fået monteret mit ford a horn i scooteren. Jeg skal til service i næste uge, og er i tvivl om det bryder garantien. Jeg har sat et helt nyt kredsløb op til hornet, og har derved ikke rørt ved det eksisterende. Jeg har dog flyttet det originale horn lidt for at der skulle blive plads.

Nu er spørgsmålet så - ryger garantien hvis jeg ikke fjerner det igen? Det ville være utroligt træls at skulle til at fjerne det igen inden eftersynet, da det tog 6 timer at lave. Ond.

Er garantien i det hele taget noget værd? De er vel lavet til at holde, og jeg tvivler på at den pludselig går i stykker når man ikke har tunet den (med mindre en tp powered udstødning ville være tun :P )?

Tak.

Hilsen DEN FRUSTREREDE :P :P
www.Kemikongen.com ;)

Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Christian Skrev:Hejsa. Jeg har efter megen møje og besvær fået monteret mit ford a horn i scooteren. Jeg skal til service i næste uge, og er i tvivl om det bryder garantien. Jeg har sat et helt nyt kredsløb op til hornet, og har derved ikke rørt ved det eksisterende. Jeg har dog flyttet det originale horn lidt for at der skulle blive plads.

Nu er spørgsmålet så - ryger garantien hvis jeg ikke fjerner det igen? Det ville være utroligt træls at skulle til at fjerne det igen inden eftersynet... da det tog 6 timer at lave. Ond.

Er garantien i det hele taget noget værd? De er vel lavet til at holde, og jeg tvivler på at den pludselig går i stykker når man ikke har tunet den (med mindre en tp powered udstødning ville være tun :P )?

Tak.

Hilsen DEN FRUSTREREDE :P :P

Du skal ikke tage mit svar for et kvalificeret svar, dertil må du håbe på Kragen kigger forbi, han er jura-eksperten herinde.

Men jeg vil gætte på, at det KUN får noget at sige hvis en evt. fejl kan være forskyldt grundet din montering af hornet.
Så fordi den vakumstyret benzinhane går i stykker, burde de ikke kunne frasige sig garanti fordi du har sat et nyt horn på.

Men hvis nu dine pære begynder at sprænge hele tiden, ja så kunne jeg forstille mig problemer Smil


Vær også lige obs på de første 6 måneder er det forhandler der skal bevise at evt. fejl og mangler er selvforskyldt. Efter de 6 måneder til de 24 måneder er det dig der skal bevise at det er en fabrikationsfejl. (Forudsat vi snakker om de købelovens 2 års reklamationsret.)


Korte af det lange: Jeg ville beholde det på.



(Jeg regner med at jeg vil blive korrigeret af Kragen hvis jeg har skudt helt ved siden af Blink med øjet )
Svar


Forum spring: