Søg Garagen Hej Gæst! Register

9 Grams ruller på Giantco sprint 70cc
#1
Hej er der nogen der ved hvor godt den trækker med 9 grams ruller frem for 6.7 grams ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Skidt tror jeg, det var da nogle voldsomme ruller du vil sætte i??
Hvad er årsagen til at du spørger om så tunge ruller?
( Åhhh hvor er jeg glad for at jeg ikke har det at kæmpe med, det er jo en større videnskab med det rullehalløjsa Grin )

Svar
#3
c3s Skrev:Hej er der nogen der ved hvor godt den trækker med 9 grams ruller frem for 6.7 grams ?
Det lyder godt nok voldsomt. I min Multivar har jeg 7,5, men vent til Big vågner op Griner han har samme maskine og kit, så han må vide det :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Den trækker ikke særlig godt op i fart, og bakker bliver sprint'en heller ikke glad for.

Bor du i et område med mange lyskryds så du tit skal stoppe og accelerer igen, så er det ikke en god ide med 9 gram ruller.

Hvis du kun køre langture med samme fart så kan 9 grams nok godt bruges. Smil

Benzinøkonomien bliver bedre i længden, men hvis du køre bykørsel så er 9 gram ikke den bedste løsning. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Hvad skal jeg så putte i jeg har prøvet 6.75 grams og der trækker den skidt. er 8 grams også noget lort ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du er nødt til at beskrive lidt mere udførligt hvordan den trækker.
Om den er sløv, mange omdr uden at flytte sig meget osv osv.

Du kan jo også skiftevis sætte tunge og lette ruller i som forsøg?

Eks. 8 - 6,75 - 8 - 6,75 - 8 - osv osv

Svar
#7
c3s Skrev:Hvad skal jeg så putte i jeg har prøvet 6.75 grams og der trækker den skidt. er 8 grams også noget lort ?

Nej det er ikke sikkert at den køre skidt med 8 grams, men du kunne jo købe et Sæt prøveruller.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
Man må da ikke sætte flere vægt klasser i . Det er en Giancto sprint med 70 kit , den trækker fint fra 0 til 30 - 40 stykker men så går det langsomt, men det er så også med 9 grams ruller , og 6.75 dør den ved 60 hvor det så går langsomt op til 80.
Svar
#9
Citat:Man må da ikke sætte flere vægt klasser i . Det er en Giancto sprint med 70 kit , den trækker fint fra 0 til 30 - 40 stykker men så går det langsomt, men det er så også med 9 grams ruller , og 6.75 dør den ved 60 hvor det så går langsomt op til 80.

Hvorfor i alverden må man ikke det? Hvor står det skrevet?
Jamen så er det jo et sted imellem de 2 vægte du skal finde det optimale Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg mener at jeg en gang fik at vide at man ikke må blande de ruller . Jer der har sådan et kitt på jeres giancto scooter må vide hvad der virker bedst på den og hvad man skal gøre hvis man montere en sports kanst , i er så vidne.
Svar
#11
c3s Skrev:Jeg mener at jeg en gang fik at vide at man ikke må blande de ruller

Jeg mener at jeg engang fik at vide, at Pia Kjærsgård er smuk - Det betyder absolut ikke at jeg dermed får lyst til at kysse hende...

Teoretisk hvis du blander ruller af forskellig vægt, så skulle det samlet give effekt af gennemsnitsvægten på de isatte ruller, med den ekstra fordel at de lette ruller tvinges ud tidligere, og dermed giver et forøget optræk.

Jeg har dog ikke set nogen verificerbare test hvor man har checket det ud i forhold til at køre med ruller der har gennemsnitsvægten fra starten af.

Dutch
Svar
#12
c3s Skrev:Jeg mener at jeg en gang fik at vide at man ikke må blande de ruller . Jer der har sådan et kitt på jeres giancto scooter må vide hvad der virker bedst på den og hvad man skal gøre hvis man montere en sports kanst , i er så vidne.

Selfølgelig må du det. Du må gerne blande hvis du vil. Stage6 sælger endda da kun ruller hvor de er pakket med 3 ruller. Så kan du finde den helt korrekte vægt og blande to rulle vægte.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: