Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cpi Oliver City - Hvilken benzin er bedst og bruge...
#1
Hej jeg har en Cpi Oliver City.

Jeg kom til at "drukne" Min Cpi Oliver City her idag, hvor jeg så har laddet den stå i 1 time.
jeg prøver så og starte den igen, hvor den så oser rigtig meget, der er 95 i, jeg ved ikke hvad jeg skal putte i. Jeg tænkte det kunne være det forkerte jeg puttede.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Cpi Oliver City 2t
----------------------------
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej det er den rette benzin, og om det var 92 eller 97 blyfri, burde den ikke ose efter en times hvile,med mindre den er meget drugnet, men det forsvinder efter kort tid da det nok er benzin i din udstødning.
4400 kalundborg.
Svar
#3
skodacarsten Skrev:Hej det er den rette benzin, og om det var 92 eller 97 blyfri, burde den ikke ose efter en times hvile,med mindre den er meget drugnet, men det forsvinder efter kort tid da det nok er benzin i din udstødning.

Okay mange tak, den køre enten 92 eller 95. Hvad er bedst at bruge ?? :S
Cpi Oliver City 2t
----------------------------
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
DKragh Skrev:Hej jeg har en Cpi Oliver City.

Jeg kom til at "drukne" Min Cpi Oliver City her idag, hvor jeg så har laddet den stå i 1 time.
jeg prøver så og starte den igen, hvor den så oser rigtig meget, der er 95 i, jeg ved ikke hvad jeg skal putte i. Jeg tænkte det kunne være det forkerte jeg puttede.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
95 oktan er fint nok at køre med, selvom du normalt ville kunne nøjes med 92 oktan.
Højere oktan tal sørger for at tændingsbanken (selvantændelse af benzin/luft blandingen i cylinderen pga høj kompression) forhindres, men med de standard kompressionsgrader vores små maskiner benytter sig af, kan du sagtens spare lidt penge ved at bruge 92 oktan.

Osen fra udstødningen kan skyldes flere ting :
A) Oliepumpen der sørger for at benzinen blandes med en tilpas mængde 2-takts olie, giver for meget. Hvis den stadig oser meget efter at motoren har opnået driftstemperatur, kan dette være problemet.
B) Karburatoren er ikke korrekt justeret ind - Der vil du også opleve en dårlig benzinøkonomi, samt at motoren ikke trækker ordentligt, men firtakter ved mellem og bundgas.
C) Udstødningen kan være stoppet til med gammelt olievædet sod, og når det varmes op af udstødningsgassen, så "forbrænder" oliepartiklerne og afgiver dermed ekstra røg.
D) Motoren er blot kold, og autochokeren har slået til, således at der køres med en federe blanding indtil motoren har opnået driftstemperatur. I sådan et tilfælde vil den ekstra osen forsvinde når motoren har opnået driftstemperatur.
E) Dårlig (læs billig) 2 taktsolie, eller forkert 2 taktsolie til motorens ydelse. Dårlig oliekvalitet gør at olien ikke forbrændes rent og fuldt ud, det samme sker hvis der køres med f.eks en fuldsyntetisk olie til racebrug, på en standard motor. Der vil også ofte være et problem med at tændrøret "trækker tråde" eller soder til meget hurtigt.
F) En kombination af flere af de ovenstående muligheder.

Dutch
Svar
#5
DutchDK Skrev:95 oktan er fint nok at køre med, selvom du normalt ville kunne nøjes med 92 oktan.
Højere oktan tal sørger for at tændingsbanken (selvantændelse af benzin/luft blandingen i cylinderen pga høj kompression) forhindres, men med de standard kompressionsgrader vores små maskiner benytter sig af, kan du sagtens spare lidt penge ved at bruge 92 oktan.

Osen fra udstødningen kan skyldes flere ting :
A) Oliepumpen der sørger for at benzinen blandes med en tilpas mængde 2-takts olie, giver for meget. Hvis den stadig oser meget efter at motoren har opnået driftstemperatur, kan dette være problemet.
B) Karburatoren er ikke korrekt justeret ind - Der vil du også opleve en dårlig benzinøkonomi, samt at motoren ikke trækker ordentligt, men firtakter ved mellem og bundgas.
C) Udstødningen kan være stoppet til med gammelt olievædet sod, og når det varmes op af udstødningsgassen, så "forbrænder" oliepartiklerne og afgiver dermed ekstra røg.
D) Motoren er blot kold, og autochokeren har slået til, således at der køres med en federe blanding indtil motoren har opnået driftstemperatur. I sådan et tilfælde vil den ekstra osen forsvinde når motoren har opnået driftstemperatur.
E) Dårlig (læs billig) 2 taktsolie, eller forkert 2 taktsolie til motorens ydelse. Dårlig oliekvalitet gør at olien ikke forbrændes rent og fuldt ud, det samme sker hvis der køres med f.eks en fuldsyntetisk olie til racebrug, på en standard motor. Der vil også ofte være et problem med at tændrøret "trækker tråde" eller soder til meget hurtigt.
F) En kombination af flere af de ovenstående muligheder.

Dutch
Mange tak, jeg tror jeg vil eksperimentere lidt med det imorgen Smil
Cpi Oliver City 2t
----------------------------
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:95 oktan er fint nok at køre med, selvom du normalt ville kunne nøjes med 92 oktan.
Højere oktan tal sørger for at tændingsbanken (selvantændelse af benzin/luft blandingen i cylinderen pga høj kompression) forhindres, men med de standard kompressionsgrader vores små maskiner benytter sig af, kan du sagtens spare lidt penge ved at bruge 92 oktan.
Dutch
Tommelfingereglen siger, at hvis kompression er højere end 10:1, skal man bruge 95 oktan :wink:
Da min lille standardkompressionsgrad er 11:1 :P skal jeg altså bruge 95 oktan. Hvis jeg bruger 92 oktan, kan jeg både høre og mærke det. Jeg ved ikke, hvad standardkompressionen er på de gængse totaktere, men de fleste firtaktere kører med 11:1. Besparelsen er vel også til at overse Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Jeg skal også have købt en ny pakning, fordi min udstødning lammer total meget.
Men så vidt jeg ved koster en pakning ikke særlig meget.. ikke ?? Smil
Cpi Oliver City 2t
----------------------------
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: