Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mindre omdrejninger mere fart ?
#1
Hej med jer.
Er der en der kan hjælpe mig?.
Jeg har en Dr Big hvor jeg lige har sat en 47,6 cylinder på.
Må sige at det hjalp på modvind, nu kan den da trække.
Men den køre ikke meget mere end 60 i timen og har vildt mange omdrejninger.

Skal jeg have tungere ruller i, for at få mere fart og mindre omdrejninger.
Eller hvordan er det lige, det hænger sammen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej smw..

Velkommen til :wink: .

Det ville hjælpe lidt, hvis du skrev hvad rullervægt du har i den. Har du tjekket om din rem, den forslidt kan det også være den der fedter.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Den kører med 7g ruller.
Jeg tror nu ikke den fedter over. Købte en ny rem hos t-hansen men den var lidt mindre i diameter end den der sad på, så jeg skiftede ikke den,da jeg mente at den ikke ville komme helt ud på remskiven, og dermed ikke komme op i top fart.
Eller er jeg bare helt forkert på den.
Svar
#4
Hej smw..

Ok.. Det lyder ik til at være helt tosset mht ruller. Det jeg mente med din rem. Nu kan jeg ik det nøjagtige mål på remmen, men jeg mener at kommer den ned på ca 15mm i breden skal den skiftes. Hvis du stadig har den nye fra thansen, kan du jo prøve at sætte den i og se om der sker ændring.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
smw..

Jeg har lige luret lidt rundt.. Ved ik om denne kan hjælpe. http://www.billig-scooter.dk/about3011.html ..

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jo jeg har godt set dette indlæg.
Det var faktisk det, det hele startede med, min Dr Big kunne ikke trække i modvind så jeg satte nogle 6g ruller i. Men syntes ikke der var nogen særlig forskæld, det var lige som om motoren ikke kunne trække, så nu har jeg sat en støre cylinder på og nu trækker den fint.
Men køre bare med for mange omdrejninger i forhold til fart. 10,000 for at køre 60.
Den nye rem og den gamle rem er lige brede, men den gamle er lidt støre i diameter.
Når man sætter den nye på sidder den halvt inde på den bagerste kobling, det kan vel ikke være rigtigt.
Svar
#7
Nej, remmen skal være af samme størrelse ellers duer det ikke.
Jeg tror du skal til at rode med din kobling, kunne tyde på det er den der skal koble bedre til.
Evt ny kobling for hvis den tager mange omdr. uden at overføre dem til fart er det din transmission der skal kigges på. Slidte koblingsbakker eller afslidt koblingsstøv, måske fjedrene der er for slappe

* Hvor er jeg egentligt glad for at jeg ikke har rem, variator, ruller og fjedre i kobling at rode med på min :yahoo: *

Svar
#8
Hej smw..

Jeg ved ik om du har fået styr på dine mange omdr??.

Nu jeg har læst dit indlæg igen, har jeg haft noget ligende med min Neo´s da jeg fik et 48mm kit på.

Jeg ved ik om det er det samme hos dig, som det var hos mig :wink: .

Hos mig var det min koblingstrykfjeder der var blevet træt. Jeg købte en ny hos thansen ( 27kg ) og mit træk hele vejen kom igen.


http://www.thansen.dk/product.asp?c=1724...1712459416 .

Jeg ville tro at 30kg skulle være nok.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#9
Tempo Skrev:Hej smw..

Jeg ved ik om du har fået styr på dine mange omdr??.

Nu jeg har læst dit indlæg igen, har jeg haft noget ligende med min Neo´s da jeg fik et 48mm kit på.

Jeg ved ik om det er det samme hos dig, som det var hos mig :wink: .

Hos mig var det min koblingstrykfjeder der var blevet træt. Jeg købte en ny hos thansen ( 27kg ) og mit træk hele vejen kom igen.


http://www.thansen.dk/product.asp?c=1724...1712459416 .

Jeg ville tro at 30kg skulle være nok.

Mvh
tempo

Lad være med at købe den i Thansen. De springer efter kort tid! Skal lige prøvet at fikse et billede af min egen.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: