Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jeg ved godt, at Big'en fylder meget her på BS, hvad angår indlæg om den, men håber det jeg skriver, er brugbart for andre Pgo ejere?
Gik igang med at servicere BiG'en idag, da jeg har indkøbt nye dele, såsom rem, tændrør, luftfilterindsats, speedometerkabel plus en Malossivaro som jeg byttede mig til for en Polini (gaven fra BS. Og tak for det ).
Og det første jeg opdager efter afmontering af vario (Thansens) er dette:
Det er en rulle (Topracing) der sidder fast . Men det er ikke den, der er årsag til det dårlige modvindstræk, så meget ved jeg.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
2 billeder mere.
Slidmærker i riller på remskive, efter ca. 4.000 km. OG jeg HAR smurt dem godt ind, inden jeg monterede den ydre remskive, dengang.
Slidmærke i vario, og bule på variorulle.
Svar: 195
Tråde: 31
Tilmeldt: Feb 2008
Det er muligvis fordi du har sat varioen for langtid ind, og det med din remskive er fordi du ikk har spændt den godt nok.
Jeg lavede nemlig det samme med min sfx, men jeg kunne høre på den der var noget galt så var det remskiven der var gået løs. uheldig som jeg var havde den tilfældigvis også smadret min krumtap.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
4440-lasse Skrev:Det er muligvis fordi du har sat varioen for langtid ind, og det med din remskive er fordi du ikk har spændt den godt nok.
Jeg lavede nemlig det samme med min sfx, men jeg kunne høre på den der var noget galt så var det remskiven der var gået løs. uheldig som jeg var havde den tilfældigvis også smadret min krumtap.
Jeg bruger afstandsstykker bag startertandhjulet så det passer til, at jeg kan spænde møtrikken ved blæserhjulet, så fast som det er overhovedet muligt. Og det har aldrig givet problemer. Det er en defekt rulle, der efter min mening har lavet ravage i vario'en.
Svar: 195
Tråde: 31
Tilmeldt: Feb 2008
Tjaah kan det nok også godt være.
Men sidder den fast den rulle der sidder på billedet.??
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
4440-lasse Skrev:Tjaah kan det nok også godt være.
Men sidder den fast den rulle der sidder på billedet.??
Ja, det gjorde den .
Svar: 356
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
Interessant med den rulle.
Synes ik' rigtig, jeg har set det før. Mon det har noget temperaturen at gøre (rullen er blevet for varm)?
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Mortdk Skrev:Interessant med den rulle.
Synes ik' rigtig, jeg har set det før. Mon det har noget temperaturen at gøre (rullen er blevet for varm)?
Det må det være (temperaturen). For normalt buler en rulle da ikke ud på den måde, uden varmepåvirkning?
Svar: 356
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2006
Jps Skrev:Det må det være (temperaturen). For normalt buler en rulle da ikke ud på den måde, uden varmepåvirkning? Nej - det har jeg i aldrig været ude for i den tid, jeg kørte på scooter med vario. Der i mod kunne de (rullerne) ret hurtig blive kantede ...
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Har aldrig oplevet eller hørt om ruller der kunne opføre sig som det du her beskriver
Normalt bliver de da "kun" kantede på grund af slid men kunne man ikke forestille sig at det var på grund af en varmepåvirkning det kunne ske?
Godt jeg ikke har den slags at kæmpe mod
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
russer60 Skrev:Har aldrig oplevet eller hørt om ruller der kunne opføre sig som det du her beskriver
Normalt bliver de da "kun" kantede på grund af slid men kunne man ikke forestille sig at det var på grund af en varmepåvirkning det kunne ske?
Godt jeg ikke har den slags at kæmpe mod
Kantede bliver de, men bulede, det er nyt for mig. Og du kan være sikker på, at den bliver taget med ned til forhandleren, en af de nærmeste dage. Rullerne havde vel kørt små 1000 km, og var ikke kantede.
Og jeg ku' da godt tænke mig en gearknallert. Havde en drøm forleden nat, om at jeg havde købt en Fantic Chopper 50cc hvor jeg havde sat en 125cc motor på, og kørte på tur med BS på den .
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jeg har nu fået fikset remskiven, på en måde som garvede scootermekanikere, nok ville sige var en risikabel metode? Eftersom rillerne ikke var så dybe filede jeg dem ned, og satte nogle styr i, som var lidt længere, end dem der sad i før. Og det virker tilsyneladende fint. Og der er kommet så meget fedt i, at det væltede ud alle vegne, efter remskiverne blev samlet. Og det overskydende fedt, er selvfølgelig blevet fjernet.
Jeg har haft dyret startet, og den lyder meget bedre nu. Så er der bare en prøvetur tilbage, når jeg har ordnet resten.
|