Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 1 stemme(r) - 5 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sådan skifter du dyse på Listo 45 / Baotian / Giantco Sprint
#37
Hej jeg har en listo som går ud når jeg når jeg tager gassen af eller bremser hårdt ned. det er ligesom at den tømmer karburatoren og ikke fylder den op igen... Har skiftet svømmerventilen men ingen effekt af det, er der nogen der kan hjælpe mig. aust@tele2adsl.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Hej Alle sammen. Smil

Jeg har en Giantco Sprint sport som jeg har været rigtig glad for. Efter 600 km fjernede jeg skiven, og så fik den et topfart på 65 km/t. Men nu her efter ca. 1 måned, så er den begyndt at drille.
Når jeg starter den, så kan jeg kun køre ca. 50 m så går den ned i fart, for så til sidst at gå helt ud. Det kan jeg gøre to gange, så går den ikke ud mere. Den gør det altid når den er kold. Men lige så snart den er varm så køre den helt fint? God tomgang og hurtig op i fart.

Efter at have læst denne guide, og læst kommentarene, så er jeg kommet til at tænke på om det kunne være jeg skulle sætte en større dyse i? Tror i at det kunne være problemet?
Og kan man godt sætte en ny dyse i, uden at skifte rullerne Spørgsmålstegn
Svar
#39
B16 Skrev:Hej Alle sammen. Smil

Jeg har en Giantco Sprint sport som jeg har været rigtig glad for. Efter 600 km fjernede jeg skiven, og så fik den et topfart på 65 km/t. Men nu her efter ca. 1 måned, så er den begyndt at drille.
Når jeg starter den, så kan jeg kun køre ca. 50 m så går den ned i fart, for så til sidst at gå helt ud. Det kan jeg gøre to gange, så går den ikke ud mere. Den gør det altid når den er kold. Men lige så snart den er varm så køre den helt fint? God tomgang og hurtig op i fart.

Efter at have læst denne guide, og læst kommentarene, så er jeg kommet til at tænke på om det kunne være jeg skulle sætte en større dyse i? Tror i at det kunne være problemet?
Og kan man godt sætte en ny dyse i, uden at skifte rullerne Spørgsmålstegn

Jeg har samme problem men jeg har en 94 dyse i så tror ikke det kan være det. jeg er ved at være godt træt at at skulle starte den 2-4 gange hver gang jeg skal ud og køre Ond . og hvis den bare står stille i 10 min så er problemet der igen :?

Er der nogen der ved hvad der kan være galt Spørgsmålstegn

M.V.H
Jean
Svar
#40
big7000 Skrev:Jeg har samme problem men jeg har en 94 dyse i så tror ikke det kan være det. jeg er ved at være godt træt at at skulle starte den 2-4 gange hver gang jeg skal ud og køre Ond . og hvis den bare står stille i 10 min så er problemet der igen :?

Er der nogen der ved hvad der kan være galt Spørgsmålstegn

M.V.H
Jean

Sikkert justere luftskruen


1. Stil tomgangen så lavt som muligt
2. Justér luftskruen til den går højest i tomgang (der kan være lidt forsinkelse fra du drejer til motoren "fanger" det)
3. Justér tomgangen "ned igen"

Dette er så "basis" indstillingen, det kan være at den så skal have en kvart omgang den ene eller anden vej, men det kan du justere efter hver tur du tager...
_________________
Hilsen - pexman Thank god for copy
god fornøjelse



Ja cityscooter kan det hele, på en pædagogisk måde Frækhyy:
Svar
#41
Den skal skrues HØJT op, ikke ned.

StalkerZone.dk Skrev:Når den skal indstilles starter man motoren og skruer tomgangen så højt op at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige. Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind og 1½ gang ud (360+180 grader). Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad (samme retning som da den skulle ud). Venter og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger. Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står og kører med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt. Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud. Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage, så den ikke gør det. Når den så står som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM og slukker scooteren og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Problemet er der også når jeg bare starter den og lader den stå i tomgang, så går der ca 10-30 sek så går den ud hvis jeg ikke rør gashåndtaget Fortvivlethock:.

Kan godt lige holde den igang hvis jeg gir gar det meste af tiden når den står i tomgang
så har haft lidt svært med at indstille tomgangen på den for den går bare ud mens jeg gør det Ked af det

Det er som om den ikke får nok benzin ind.
Svar
#43
big7000 Skrev:Kan godt lige holde den igang hvis jeg gir gas det meste af tiden mens den står i tomgang
Svar
#44
Jeg har fuldstændigt samme problem. Den står fint i tomgang, og så bliver del laver efter 10 - 20 sekunder og til sidst dør den ud :?
Svar
#45
Så sæt tomgangen højere op Smil Så den ikke slukker.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Der har jeg gjordt den går ud alligevel Ked af det
Svar
#47
big7000 Skrev:Der har jeg gjordt den går ud alligevel Ked af det


Det lyder dælme underligt. Mystiske 4-taktere.. Fortvivlethock:
Svar
#48
som jeg skrev: Det er som om den ikke for nok benzin ind
Svar


Forum spring: