Jps Skrev:Det er vigtigt at skifte benzinen ud med noget frisk, da det taber effekt(oktan) efter så lang tid. Det fordamper jo stille og roligt tillige med. Olien ville jeg også skifte, hvis det var mig.
Det er en skrøne - Da jeg købte den blå Neo's var der næsten en fuld tank på. Den havde stået ude i næsten et år.
Da jeg begyndte at skille den ad, tømte jeg tanken over i en reservedunk.
Da jeg skulle afsted på Sæsonåbningsturen, og derfor lige havde fået den røde Neo's samlet nok til turen, var der jo ikke noget benzin på denne heller.
Fyldte benzinen fra reservedunken på, og to træd på kickstarteren hvorefter den røde var igang.
Benzinen havde altså stået i den blå's tank, udendørs, i næsten et år, mens brugeren "Neo" havde den, derefter to måneder udendørs her, før jeg tømte det over i en reservedunk, og dernæst næsten 7 måneder i en dunk før det røg i den røde Neo's (med et skvæt karburatorsprit, for eventuel opsamlet fugt kunne ryge med igennem systemet), og det kørte den da helt fint ned til Vordingborg på.
Med hensyn til Comakci's Giantco problem, så mener jeg at huske at have læst her på forummet, at netop Giantco Sprint maskinerne, ikke vil starte, selv på kickstarteren, når der ikke er strøm på batteriet. Smid batteriet til opladning, og monter batteriet igen, forsøg så at starte på kickstarteren. Evt. med en omgang startspray til hjælp.
Dutch