Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco scooter dør?
#1
Hvad gør man ved en 4 takt scooter (karburartor), som efter allemulig rensninger -just.- dyse udskiftninger mm stadig kun kan tage knap halv gas, ellers dør den.

Jeg er snart træt af at den ikke kan køre( den har kørt 2400 km+ den er fra 2007).

bago.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Få stillet dine ventiler. Indstillet karburatoren korrekt. Alt det kan du få af vide fra en 4-takter mand som svare ligeså snart han kan Smil
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#3
Jeg oplever det samme med min. Det er dog for fuld gas den lige pludselig dør helt. Så er med på en kigger, hvis der er een der henviser til en guide...
Giantco Sprint 45 km/t. marts 2008
Svar
#4
Stil ventiler til 0.08.
Tjek vacuum systemet om der er gået hul på nogle af slangerne.
Tag membranen ud af karburatoren og kig om der er gået hul nogle steder.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#5
Jeg vil lige sige at min scooter ikke kan starte når den er kold uden brug af( æter). Jeg har gjort alt hvad der er foreslået i tidligere tråd her i forum, den kan bare ikke.

bago.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er der nok strøm på batteriet?

Den kan være meget svær at starte hvis det ikke er strøm nok på. (Også på kickstarter.)
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Der er masser af strøm på. Jeg mener bare at når den gnistrer på tændrør så skal den også starte hvis den får benzin,(hvis den ikke får benzin så kan det kun være karburartor), er det rigtigt.??

bago
Svar
#8
bago Skrev:Der er masser af strøm på. Jeg mener bare at når den gnistrer på tændrør så skal den også starte hvis den får benzin,(hvis den ikke får benzin så kan det kun være karburartor), er det rigtigt.??

bago
Kan man få gang i den med stratsprey, kan man næsten udelukke at det er et elektrisk problem, og så må det være karburator man skal kigge på.

Blanding er for mager, tjek nåle højden, har læst om et tilfælde hvor den er gået ud af hak og faldet ned. Hvis membran er revnet eller ikke sidder rigtigt vil den heller ikke kunne løfte nålen ved fuldgas, med for mager blanding til følge.


Start problemer: det kan da være at det bare chokeren der skal skiftes. Hvis motor går ud når der gives for meget gas, så er det benzin/luftblanding blevet for mager, hvis man hurtigt gasser helt op og ned et par gange kan der kompenseres for det ved at akselrations pumpe leverer lidt ekstra benzin.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Det med at giantoen dør ud efter noget tid er at du sikret har den "Gamle" orginale CDI version på,du skal ind til din T.hansen butik og bede om at få den udskiftet med B-version den er MEGET bedre og uden fejl, og i samme omgang tændrør og få stillet ventiler til 0.08.

Det der er galt med den "gamle" orginale CDI er at den af en eller anden grund får forbrændingstemperatur til at stige, derved soder tændrør til og eventuel ventiler stræker sig, den måde T.hansen afhjalp problemet på før den nye B-version kom var at begrænse gasspjældes vandring med en skrue i topdækslet på karburator. Den skal igrunden ud ved skift af CDI version.

Håber i kunne bruge dette indslag til noget.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Johansen.1981 Skrev:Det der er galt med den "gamle" orginale CDI er at den af en eller anden grund får forbrændingstemperatur til at stige, derved soder tændrør til og eventuel ventiler stræker sig, den måde T.hansen afhjalp problemet på før den nye B-version kom var at begrænse gasspjældes vandring med en skrue i topdækslet på karburator. Den skal igrunden ud ved skift af CDI version.

Håber i kunne bruge dette indslag til noget.
Hvem har fortalt dig den historie, den er da helt fantastisk. :roll: :?
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
LETSINDIG Skrev:Hvem har fortalt dig den historie, den er da helt fantastisk. :roll: :?

Gætter på du ik helt tror på det.

Men den fakta om CDI-version har jeg selv erfaret, nemlig på en giantco der døede/hakkede i det ved fuldgas, hvis ham så slækkede på gashåndtaget gik det væk men men så snart den fik bundgas gik den helt i fisk! :?

Tjekkede ventiler de stod meget stramt så just dem ind til 0.08, det løste ikke problemet, det kom med det samme den var blevet varm igen. :?

Begrænsede så spjældes vandring med en skrue i topdæksel, så den kunne køre med bundgas uden at hakke/dø ud... Det tog så dog desværre noget af acceleratioen.

Til sidst fik jeg fat på B-version http://www.thansen.dk/product.asp?c=1722...1521441528 og med den i og uden skrue i topdæksel kører den derud af...

Har set det på mange giantcoer at efter skift af CDI til B-version eller ubegrænset hakker de ikke på toppen.

Der er også andre ting blandt andet nogle har startbesvær, der kan det være en dårlig stelforbindelse, som kan løses ved at skifte stel ledning og på andre har jeg oplevet at tændkabel har været dårlig, så gnisten var sprunget i stel i stedet...

Det er bare mine erfaringer...
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#12
Jeg ved snart ikke hvad, har lige prøvet med en ny karb. uden synderlig virkning, vacumslanger ok
m.m- men altså den kan ikke give fuld gas uden at dø.

Den kan starte og gå i tomgang, og ikke ret meget andet.

bago.
Svar


Forum spring: