Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility el ? start Problemer
#37
Syns det er underligt at så mange af jer har problemer med start af jeres maskiner!.

Altså enten har jeg været MEGA heldig med køb af min Giantco, for der har kun været problemer med den 1 gang!.
Og det var fordi jeg skulle forskrække so´en som parkere hendes cykel op af min knallert, så alarmen åd al strømmen!.

Ellers også er jeg bare god til at stille på den??Hehe

Omkring start af min, så starter den faktisk bedst vel el-start, også selvom den har lidt svært ved at trække den rundt!..(72cc Cylinder).Den tager lige 4-5 tørn og så er den igang! (OGSÅ selvom den har stået kold 2-3 dage!)

Og jeg har ikke brugt kick-start de sidste 3 måneder tror jeg, det er ihvertfald meget sjældent jeg bruger den!


Well, min opsæting er 72cc cylinder, 92´er dyse, standard ruller, Racer kobling (fra protuna) dog mit værste køb ever!. Så standard ryger snart på igen!.
Kaburator, ventiler og hva der ellers kan stilles på, er indstillet efter Billig-scooter.dk!
Den runder snart de 5000km og har kørt med 72cc ca 1000 af dem

Så jeg kan kun opfordre jer andre der har lidt problemer med jeres maskiner til at kigge herind og læse tingene grundigt igennem!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Syns det er underligt at så mange af jer har problemer med start af jeres maskiner!.

Altså enten har jeg været MEGA heldig med køb af min Giantco, for der har kun været problemer med den 1 gang!.
Og det var fordi jeg skulle forskrække so´en som parkere hendes cykel op af min knallert, så alarmen åd al strømmen!.

Ellers også er jeg bare god til at stille på den??Hehe

Omkring start af min, så starter den faktisk bedst vel el-start, også selvom den har lidt svært ved at trække den rundt!..(72cc Cylinder).Den tager lige 4-5 tørn og så er den igang! (OGSÅ selvom den har stået kold 2-3 dage!)

Og jeg har ikke brugt kick-start de sidste 3 måneder tror jeg, det er ihvertfald meget sjældent jeg bruger den!


Well, min opsæting er 72cc cylinder, 92´er dyse, standard ruller, Racer kobling (fra protuna) dog mit værste køb ever!. Så standard ryger snart på igen!.
Kaburator, ventiler og hva der ellers kan stilles på, er indstillet efter Billig-scooter.dk!
Den runder snart de 5000km og har kørt med 72cc ca 1000 af dem

Så jeg kan kun opfordre jer andre der har lidt problemer med jeres maskiner til at kigge herind og læse tingene grundigt igennem!
Svar
#39
Polywog Skrev:Syns det er underligt at så mange af jer har problemer med start af jeres maskiner!.

Ellers også er jeg bare god til at stille på den??Hehe

Omkring start af min, så starter den faktisk bedst vel el-start, også selvom den har lidt svært ved at trække den rundt!..(72cc Cylinder).Den tager lige 4-5 tørn og så er den igang! (OGSÅ selvom den har stået kold 2-3 dage!)

Og jeg har ikke brugt kick-start de sidste 3 måneder tror jeg, det er ihvertfald meget sjældent jeg bruger den!


Well, min opsæting er 72cc cylinder, 92´er dyse, standard ruller, Racer kobling (fra protuna) dog mit værste køb ever!. Så standard ryger snart på igen!.
Kaburator, ventiler og hva der ellers kan stilles på, er indstillet efter Billig-scooter.dk!
Den runder snart de 5000km og har kørt med 72cc ca 1000 af dem

Mine problemer med at starte kom efter jeg rundet de 5000km, før det havde jeg ikke nogle problemer overhovdet, det var næsten ligesom det kom fra den ene uge til den næste. Men den starter stadig på el-starten, nogle gange første gang, andre gange skal jeg med gentagene førsøg trykke på el-starten i 10-20 sek før den starter.(Gælder både hvis den har stået i opvarmet kælder, eller ude i kulden) :?

Før tænkte jeg også at det var mærkeligt at der var så mange der havde problemer med at starte, min startet jo første gang hver gang, man så lige pludselig kom problemerne. Ked af det

Jeg har stort set den samme opsæting som dig, min 70ccm har dog kørt de 4000 af kilometerne. Jeg stiller også alt selv, og det har jeg gjordt siden jeg fik den, og jeg har også gjort det for nylig, så det er ikke dårlig indstilling af motor, karburator, etc. der er oversagen til mine startproblemer. Smil

Uden at gå alt for meget i OT, så vil jeg da lige spøgere hvorfor du ikke var tilfreds med den Racer kobling fra protuna Spørgsmålstegn Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#40
Polywog Skrev:Syns det er underligt at så mange af jer har problemer med start af jeres maskiner!.

Ellers også er jeg bare god til at stille på den??Hehe

Omkring start af min, så starter den faktisk bedst vel el-start, også selvom den har lidt svært ved at trække den rundt!..(72cc Cylinder).Den tager lige 4-5 tørn og så er den igang! (OGSÅ selvom den har stået kold 2-3 dage!)

Og jeg har ikke brugt kick-start de sidste 3 måneder tror jeg, det er ihvertfald meget sjældent jeg bruger den!


Well, min opsæting er 72cc cylinder, 92´er dyse, standard ruller, Racer kobling (fra protuna) dog mit værste køb ever!. Så standard ryger snart på igen!.
Kaburator, ventiler og hva der ellers kan stilles på, er indstillet efter Billig-scooter.dk!
Den runder snart de 5000km og har kørt med 72cc ca 1000 af dem

Mine problemer med at starte kom efter jeg rundet de 5000km, før det havde jeg ikke nogle problemer overhovdet, det var næsten ligesom det kom fra den ene uge til den næste. Men den starter stadig på el-starten, nogle gange første gang, andre gange skal jeg med gentagene førsøg trykke på el-starten i 10-20 sek før den starter.(Gælder både hvis den har stået i opvarmet kælder, eller ude i kulden) :?

Før tænkte jeg også at det var mærkeligt at der var så mange der havde problemer med at starte, min startet jo første gang hver gang, man så lige pludselig kom problemerne. Ked af det

Jeg har stort set den samme opsæting som dig, min 70ccm har dog kørt de 4000 af kilometerne. Jeg stiller også alt selv, og det har jeg gjordt siden jeg fik den, og jeg har også gjort det for nylig, så det er ikke dårlig indstilling af motor, karburator, etc. der er oversagen til mine startproblemer. Smil

Uden at gå alt for meget i OT, så vil jeg da lige spøgere hvorfor du ikke var tilfreds med den Racer kobling fra protuna Spørgsmålstegn Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#41
Puuha, så glæder jeg mig ikke til at den runder de 5000km, hehe.

Altså jeg tror den kobling er beregnet til højere omdrejninger end dem en 4-takter køre med, altså den er til en 2-takter!
Måske den ville virke bedre på min hvis jeg havede ubegrænset CDI på den?
Anyways, jeg har ikke planer om at sætte den ubegrænset CDI på, da jeg gerne vil ha at den skal holde længe!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Puuha, så glæder jeg mig ikke til at den runder de 5000km, hehe.

Altså jeg tror den kobling er beregnet til højere omdrejninger end dem en 4-takter køre med, altså den er til en 2-takter!
Måske den ville virke bedre på min hvis jeg havede ubegrænset CDI på den?
Anyways, jeg har ikke planer om at sætte den ubegrænset CDI på, da jeg gerne vil ha at den skal holde længe!
Svar
#43
LETSINDIG Skrev:Jeg bruger el-start for det meste, på kymco´en kan start-motoren dreje motor meget hurtigere rundt en end hvis man bruger kickstarter, sikkert derfor at den starter lettere med den, og batteri har ingen problemer med at levere strømmen.


På min er det omvendt; elstarteren drejer langsommere end kickstarteren Fortvivlethock:
Måske er det dét der er problemet med at starte dyret(?)

Det er nemlig nemmere for mig at starte med kickstarteren, men jeg "spare" på den, da den næsten lige er skiftet.

Jeg har også kig på dette batteri:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1701...1815927121

Der står godt nok 4 amp i manualen, men sker der noget ved at bruge det 5 amp batteri?

Hvis det da kan være der?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#44
LETSINDIG Skrev:Jeg bruger el-start for det meste, på kymco´en kan start-motoren dreje motor meget hurtigere rundt en end hvis man bruger kickstarter, sikkert derfor at den starter lettere med den, og batteri har ingen problemer med at levere strømmen.


På min er det omvendt; elstarteren drejer langsommere end kickstarteren Fortvivlethock:
Måske er det dét der er problemet med at starte dyret(?)

Det er nemlig nemmere for mig at starte med kickstarteren, men jeg "spare" på den, da den næsten lige er skiftet.

Jeg har også kig på dette batteri:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1701...1815927121

Der står godt nok 4 amp i manualen, men sker der noget ved at bruge det 5 amp batteri?

Hvis det da kan være der?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#45
Hvis der er plads og bespænding passer så er det fint. Jeg bruger nu tit kickstarteren, men det er nu fordi jeg vil spare på startmotoren, og så selvfølgelig for at holde mig i god fysisk form. Smil
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Hvis der er plads og bespænding passer så er det fint. Jeg bruger nu tit kickstarteren, men det er nu fordi jeg vil spare på startmotoren, og så selvfølgelig for at holde mig i god fysisk form. Smil
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#47
Jeg har kørt 17789 km på min Agility og den starter uden problemer førstegang når næsten ikke at røre el startern før den spinder... nu køre jeg også næsten 100km om dagen så mit batt er altid fuldt opladt..

jeg kun nogle få gange have lidt problemer eller det er nok det forkerte ord... når det er meget fugtig i vejret, tåget ogsådan kan det beder betale sig at starte den med kick startern en el startern.. kikken starter også første gang jeg tramper den i bund...

jeg søger for jeg står næsten helt bag agilityen nar jeg kicker den.. jeg har også aft kickstarter armen af og justeret den 3-4 takker længer op så kan jeg virklig sparke den igang..
blood from a stone, water from wine.
Born under an ill-placed sign.
a stroke of bad luck, wrong place, wrong time.
this flyer is out of line

Kymco Agility.. 17789Km på 1 år.... Tager en dag af gangen
Svar


Forum spring: