Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hurtig hjælp med Giantco
#1
Hej allesammen.
Jeg håber på noget hurtig hjælp vedr. min Giantco Sprint.
Jeg har fjernet ringen og ikke andet. Den køre fantastisk, pænt optræk og ca. 60 km/t. på toppen.
Det passer mig fint, men jeg har hørt, at man bliver nødt til at skifte til en anden dyse end den standard. Er det vikelig nødvendigt, når nu den køre så godt som den gør.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
jasoe Skrev:Hej allesammen.
Jeg håber på noget hurtig hjælp vedr. min Giantco Sprint.
Jeg har fjernet ringen og ikke andet. Den køre fantastisk, pænt optræk og ca. 60 km/t. på toppen.
Det passer mig fint, men jeg har hørt, at man bliver nødt til at skifte til en anden dyse end den standard. Er det vikelig nødvendigt, når nu den køre så godt som den gør.

Du kan starte med at 'læse' tændrøret http://www.billig-scooter.dk/about23.html (søg evt. ekstra omkring dette her på BS).
Men umiddelbart nej, det er ikke nødvendigt under de rette forhold.
Svar
#3
Jeg har prøvet at skifte til en dyse 94 men syntes scooteren kom til at køre væsentligt dårligere, med dårligere optræk og mindre topfart, ligeledes lød det også som om den var ved at drukne hvis man slap gassen og derefter gav fuld gas igen, derfor skiftede jeg dysen ud igen med den standard dyse og nu køre den helt optimalt igen.
Svar
#4
jasoe Skrev:Jeg har prøvet at skifte til en dyse 94 men syntes scooteren kom til at køre væsentligt dårligere, med dårligere optræk og mindre topfart, ligeledes lød det også som om den var ved at drukne hvis man slap gassen og derefter gav fuld gas igen, derfor skiftede jeg dysen ud igen med den standard dyse og nu køre den helt optimalt igen.

Du da godt nok heldig Smil
da jeg pillede ringen fra min giantco kørte den 65 med et godt optræk. (ingen problemer)
ca. 1 uge efter kørte den kun 55 med elendigt optræk, og det gør den stadig.

Syntes ikke du skal lave noget før der sker noget med den.
Men når du når der til hvor den måske får dårligere optræk kan du bare købe nye rulle, samt at stramme dine ventiler Blink med øjet

Du skal dog ikke have en str. 94 dyse i med standard ruller, da den er alt for stor, vent til du får letter ruller i Smil

Jeg kører selv med pillet ring, str. 94 dyse og 4gr ruller. ( 4gr er dog for små og skal op på 5,5gr )

Håber du kunne bruge noget herfra Smil
Michael.
Svar
#5
Med dyse 94 og en multivar, med tilhørende fjeder, så ville den ikke lyde som om den drukner når du slipper gassen... (tror jeg) Det vil sikkert også give bedre optræk og højere fart.

Men hvis den ellers køre fint, så der jo ingen grund til det. Men det rart at køre med, da den også vil køre med langsomere omdrejninger, hvis det er de tilhørene 7g ruller. (igen, tror jeg)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
jasoe Skrev:Jeg har prøvet at skifte til en dyse 94 men syntes scooteren kom til at køre væsentligt dårligere, med dårligere optræk og mindre topfart, ligeledes lød det også som om den var ved at drukne hvis man slap gassen og derefter gav fuld gas igen, derfor skiftede jeg dysen ud igen med den standard dyse og nu køre den helt optimalt igen.

Så er det jo fordi det ikke er en 94 dyse du skal have i din scooter, prøv som SLK siger at aflæse tændrøret. :wink:

For at gøre det, skal du ud og have købt et nyt tændrør, når det er sat i så køre du en tur med fuld gas, og holder gassen inde når du slukker motoren.
Så afmonter du tændrøret og kigger på hvilken farve det har, er det sort så skal du ned i dyse størrelse, er det kokshvidt så skal du bruge en størrer dyse. Og hvis det er cociobrun så er det den rigtige dyse der sidder i. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Evil-Mini Skrev:Du skal dog ikke have en str. 94 dyse i med standard ruller, da den er alt for stor, vent til du får letter ruller i Smil
Duxar Skrev:Med dyse 94 og en multivar, med tilhørende fjeder, så ville den ikke lyde som om den drukner når du slipper gassen... (tror jeg)

Ruller og variator, har ikke meget med dysestørrelse at gøre. :wink:

Da det er forskelligt fra scooter til scooter hvilken størrelse dyse de skal bruge, så er der nogle der nemt kan sætte en 94 dyse i når de kun har pillet skiven, og andre der ikke behøver at gøre det før de får tun på. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
Big7000 Skrev:Ruller og variator, har ikke meget med dysestørrelse at gøre. :wink:

Da det er forskelligt fra scooter til scooter hvilken størrelse dyse de skal bruge, så er der nogle der nemt kan sætte en 94 dyse i når de kun har pillet skiven, og andre der ikke behøver at gøre det før de får tun på. Smil

har bare fået at vide at en str. 94 dyse er for stor til giantco hvis du ikke får nogle mindre ruller Smil
Michael.
Svar
#9
jasoe Skrev:Hej allesammen.
Jeg håber på noget hurtig hjælp vedr. min Giantco Sprint.
Jeg har fjernet ringen og ikke andet. Den køre fantastisk, pænt optræk og ca. 60 km/t. på toppen.
Det passer mig fint, men jeg har hørt, at man bliver nødt til at skifte til en anden dyse end den standard. Er det vikelig nødvendigt, når nu den køre så godt som den gør.

Hej. Da jeg havde pillet skiven og kun den, omdysede jeg ikke, og kørte med det ca. 1 år. SÅ jeg vil og umildbart sige nejSmil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tak for alle svarene.
Svar


Forum spring: