Søg Garagen Hej Gæst! Register

Batteriproblemer - City Hopper 50
#1
Til at starte med vil jeg gerne sige at jeg er absolut newbie i scooter-verdenen og har et minimum af viden omkring scootere. Har dog alligevel kastet mig ud i at købe en importeret kina-knallert: PEDA - City Hopper 50.

Jeg har netop monteret batteriet (og ledningerne kunne heldigvis kun nå på en måde), men det slog gnister når jeg forbandt den sidste til batteriet - Skal det virkelig det?
Efterfølgende virkede lys og horn godt nok - omend lyset var lidt svagt.


Kort tid efter da jeg skulle starte den, var det som at batteriet var helt dødt, hverken horn eller lys reagerede. Kan jeg have monteret det rigtigt? Eller skal batteriet ganske enkelt bare lades op?

Jeg har i forbindelse med købet læst med stor glæde på siden og er imponeret over de mange, gode og hurtige svar - Håber selv at få det samme!
/Rune
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Til at starte med vil jeg gerne sige at jeg er absolut newbie i scooter-verdenen og har et minimum af viden omkring scootere. Har dog alligevel kastet mig ud i at købe en importeret kina-knallert: PEDA - City Hopper 50.

Jeg har netop monteret batteriet (og ledningerne kunne heldigvis kun nå på en måde), men det slog gnister når jeg forbandt den sidste til batteriet - Skal det virkelig det?
Efterfølgende virkede lys og horn godt nok - omend lyset var lidt svagt.


Kort tid efter da jeg skulle starte den, var det som at batteriet var helt dødt, hverken horn eller lys reagerede. Kan jeg have monteret det rigtigt? Eller skal batteriet ganske enkelt bare lades op?

Jeg har i forbindelse med købet læst med stor glæde på siden og er imponeret over de mange, gode og hurtige svar - Håber selv at få det samme!
/Rune
Svar
#3
Hej. Og velkommen til. Det vil næsten altid give en gnist når du monter batteriet. Så derfor monter man altid plus først og minus bag efter.
Dit batteri har jo ikke været opladet siden det blev lavet i kina.
Og et batteri har ikke over 60-65 % af strømmen i sig når det bliver monteret.
Men ellers må det ha en tur med en impuls-lader, eller en lang køretur ud i det danske forår.

Mvh Carsten.
4400 kalundborg.
Svar
#4
Hej. Og velkommen til. Det vil næsten altid give en gnist når du monter batteriet. Så derfor monter man altid plus først og minus bag efter.
Dit batteri har jo ikke været opladet siden det blev lavet i kina.
Og et batteri har ikke over 60-65 % af strømmen i sig når det bliver monteret.
Men ellers må det ha en tur med en impuls-lader, eller en lang køretur ud i det danske forår.

Mvh Carsten.
4400 kalundborg.
Svar
#5
Jamen jeg takker for det hurtige svar - Jeg må få liv I den og køre mig en tur Smil
/Rune
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jamen jeg takker for det hurtige svar - Jeg må få liv I den og køre mig en tur Smil
/Rune
Svar
#7
Der vil kun springe en gnist hvis der løber en strøm, så da du monterede det må tændingsnøglen have været drejet og lyset tændt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
Der vil kun springe en gnist hvis der løber en strøm, så da du monterede det må tændingsnøglen have været drejet og lyset tændt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: