Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nysgerrig på jeres glæde over 4-takter.
#25
LETSINDIG Skrev:Kender du for øvrigt nogen biler med totakt motor, hvis vi ser bort fra de østeuropæiske oldtidslevn, Trabant og Wartburg.
Saab havde en 2-takter i sin tid. Vist i 60'erne.
http://www.youtube.com/watch?v=3wOtOZcO5ss

Startmotoren i hver jetmotor på den tyske ME-262 fra krigens tid var også 2-takter.
(For øvrigt tankevækkende at det er det tyske aksiale jet-system, der bruges overalt i dag og ikke det engelske radiale fra Meteor'en)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
LETSINDIG Skrev:Kender du for øvrigt nogen biler med totakt motor, hvis vi ser bort fra de østeuropæiske oldtidslevn, Trabant og Wartburg.
Saab havde en 2-takter i sin tid. Vist i 60'erne.
http://www.youtube.com/watch?v=3wOtOZcO5ss

Startmotoren i hver jetmotor på den tyske ME-262 fra krigens tid var også 2-takter.
(For øvrigt tankevækkende at det er det tyske aksiale jet-system, der bruges overalt i dag og ikke det engelske radiale fra Meteor'en)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#27
2-takteren har da også et par fordele:

1) Den er nemmere (=billigere) at tune, hvis man skulle have lyst til det.
2) Den er lettere at skille ad (færre dele i motoren), hvis man f.eks. selv vil skifte stempel.

Men ellers er jeg enig i, at 4-takteren har langt de fleste fordele ...
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#28
2-takteren har da også et par fordele:

1) Den er nemmere (=billigere) at tune, hvis man skulle have lyst til det.
2) Den er lettere at skille ad (færre dele i motoren), hvis man f.eks. selv vil skifte stempel.

Men ellers er jeg enig i, at 4-takteren har langt de fleste fordele ...
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#29
Helt klart 2-takter. Syntes det er meget nemmere. Du kan også mere fart ud af den(Små kubik).
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Helt klart 2-takter. Syntes det er meget nemmere. Du kan også mere fart ud af den(Små kubik).
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#31
LETSINDIG Skrev:Kender du for øvrigt nogen biler med totakt motor, hvis vi ser bort fra de østeuropæiske oldtidslevn, Trabant og Wartburg
Der kører da adskillige to-takts dieselbiler rundt på vejene :wink: Emma Mærsk sejler, så vidt jeg ved, også rundt med en lille to-takter Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#32
LETSINDIG Skrev:Kender du for øvrigt nogen biler med totakt motor, hvis vi ser bort fra de østeuropæiske oldtidslevn, Trabant og Wartburg
Der kører da adskillige to-takts dieselbiler rundt på vejene :wink: Emma Mærsk sejler, så vidt jeg ved, også rundt med en lille to-takter Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#33
Vil bestemt mene, at de diesel-biler (også lastbiler), der kører på vejene, er 4-takt ...

Men det er rigtigt, at nogle af de største dieselmotorer (som i Emma Maersk) er 2-takt. Men de er nu ikke helt så simpelt opbygget som en benzin 2-takter. Således har de en udstødningsventil, hvor benzin 2-takteren som bekendt er ventil-løs (port-styret) Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Vil bestemt mene, at de diesel-biler (også lastbiler), der kører på vejene, er 4-takt ...

Men det er rigtigt, at nogle af de største dieselmotorer (som i Emma Maersk) er 2-takt. Men de er nu ikke helt så simpelt opbygget som en benzin 2-takter. Således har de en udstødningsventil, hvor benzin 2-takteren som bekendt er ventil-løs (port-styret) Smil
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#35
Mortdk Skrev:Vil bestemt mene, at de diesel-biler (også lastbiler), der kører på vejene, er 4-takt ...

Men det er rigtigt, at nogle af de største dieselmotorer (som i Emma Maersk) er 2-takt. Men de er nu ikke helt så simpelt opbygget som en benzin 2-takter. Således har de en udstødningsventil, hvor benzin 2-takteren som bekendt er ventil-løs (port-styret) Smil
Der er før talt om ombygningsprojekter. Emma's motor, på en Jog R's stel..
Svar
#36
Mortdk Skrev:Vil bestemt mene, at de diesel-biler (også lastbiler), der kører på vejene, er 4-takt ...

Men det er rigtigt, at nogle af de største dieselmotorer (som i Emma Maersk) er 2-takt. Men de er nu ikke helt så simpelt opbygget som en benzin 2-takter. Således har de en udstødningsventil, hvor benzin 2-takteren som bekendt er ventil-løs (port-styret) Smil
Der er før talt om ombygningsprojekter. Emma's motor, på en Jog R's stel..
Svar


Forum spring: