Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med topstykke og ventiler på Zongshen
#1
Hej folks.

Så er knallerten skilt ad. Jeg skulle have skiftet topstykket, da gevindet til tændrøret var gået. Big7000 fortalte at topstykket var det samme som på en sprint, men der er en lille (ubetydelig?) forskel:

[Image: 2eqeyi9.jpg]
[/img]

Det gamle topstykke til Zongshen'en har ingen hul (højre foto)
Gør det noget?

Et andet problem:

[Image: wcoj7l.jpg]

Disse ventiler fulgte ikke med topstykket.
Kan de tages af og bruges?
Hvis da, hvordan gør man og hvilket værktøj skal der til?

Hvis ikke, kan man købe dem adskilt hos Thansen. Problemet er bare, at en rookie som jeg ikke ved hvilke dele ventilerne er sammensat af.

Håber i kan hjælpe migSmil

På forhånd tak
Jakob
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan ikke se billederne. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Er det kun mig selv der kan se billederne?
Svar
#4
Jakob Kiilerich Skrev:Er det kun mig selv der kan se billederne?

Næh, jeg kan også Smil.
Svar
#5
Er der nogle af Jer der ved hvordan jeg får de ventiler af? Den skal nemlig fikses i dag Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu kan jeg godt, se dem. Smil
Det lille hul er til katalysatoren, det kan du bare blinde af.

Jeg ved ikke hvordan man afmonter ventilerne, jeg trode de fulgte med og var monteret. :?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#7
Tak Big. Men hvordan blinder jeg dem af, og er det nødvendigt?
Svar
#8
Jakob Kiilerich Skrev:Tak Big. Men hvordan blinder jeg dem af, og er det nødvendigt?

På den ene af mine sprint, har jeg lukket det af med et stykke metal, som jeg har boret 2 huller i som passet på pindboldene, og så spændt den til aå den lukker for hullet, men det kræver at du køber et par af dem her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1948...2116141838

Som desværre er udsolgt. Ked af det

Hmm så ved jeg ikke helt hvad du kan lukke det med.

Men jeg tror den kommer til at larme en del hvis du ikke lukker det af, for det hul går ind til udstødningskanalen.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
For at afmontere ventilerne, skal du helst have noget specialværktøj til det.

Jeg ved ikke hvor stramme fjedrene er, men klem dem sammen, og drej så på den øverste "krans" på ventilerne - Det burde virke.
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
1000 tak. Det prøver jeg. Sådan nogle små djævle koster jo.
Svar
#11
Husk for GUDS SKYLD at have udstødnings ventilen og indsugningsventilen placeret rigtigt - Det koster et brændt ventil ellers. (Erfaret på den hårde måde, på teknisk skole som Mekaniker Grin)
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
#12
Jeg er nemlig igang, sammen med Jakob. Vi skildte det hele ad også kom problemet hvad med ventilerne.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: