Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny knastaksel, Hjælper det?
#13
Der står derinde i guiden, at han har kørt 30km/l, vil min også komme helt derned, ved bare at skifte cylinder, for nu går den mellem 40-50 alt efter hvor rådent jeg køre..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
cyperjoe Skrev:Der står derinde i guiden, at han har kørt 30km/l, vil min også komme helt derned, ved bare at skifte cylinder, for nu går den mellem 40-50 alt efter hvor rådent jeg køre..
Større volumen, større effekt, større forbrug. Du kan sagtens gå 10km/l eller mere ned med en større cylinder, især hvis du nu også kommer til at køre med en større gennemsnitsfart :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Echo Skrev:Er knastakslen med en anderledes timing? Hvis det er den samme, giver det jo kun noget hvis knastakslen er slidt..
Sådan, som jeg læser specifikationerne på "sportsknasten", drejer det sig om en knast, med en spidsere slibning af knasterne, der alene gør, at åbning og lukning af ventilerne foregår hurtigere, uden at ændre timingen. Dette skulle i princippet give øget effekt, forudsat ventilfjedrene kan følge med; men jeg tvivler på, om det virker overbevisende, uden at man foretager andre udskiftninger af bla. fjedre og måske større ventiler, hvilket normalt vil sige et helt andet topstykke.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
cyperjoe Skrev:Der står derinde i guiden, at han har kørt 30km/l, vil min også komme helt derned, ved bare at skifte cylinder, for nu går den mellem 40-50 alt efter hvor rådent jeg køre..
Når jeg er på langtur ligger min benzinøkonomi på ca 38km/l, med tun og håndtaget i bund det meste af tiden.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#17
kragen Skrev:Sådan, som jeg læser specifikationerne på "sportsknasten", drejer det sig om en knast, med en spidsere slibning af knasterne, der alene gør, at åbning og lukning af ventilerne foregår hurtigere, uden at ændre timingen. Dette skulle i princippet give øget effekt, forudsat ventilfjedrene kan følge med; men jeg tvivler på, om det virker overbevisende, uden at man foretager andre udskiftninger af bla. fjedre og måske større ventiler, hvilket normalt vil sige et helt andet topstykke.

Efter hvad jeg kunne se af forskel på orginal og sportsknasten, inden jeg monteret den, var også at at sport'en havde skarbere knaster, hvor den orginale havde meget runde knaster, der er også mere forskel på udstødning, og indsugnings knasten, hvor de på den orginale ligner næsten hinanden, er der på sporten tydelig forskel på ind og udsugning. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Big7000 Skrev:Når jeg er på langtur ligger min benzinøkonomi på ca 38km/l, med tun og håndtaget i bund det meste af tiden.

Det jo også en smule under det som jeg køre nu.
Jeg tror bare at jeg venter med cylinder, og skaffer mig noget vario ting først.
Vil jo bare have en smule mere trækkraft, og ikke så meget mere topfart, men fordi jeg er nybegyndt lærling, så er pengene ret små, derfor er benzin økonomien ret væsenlig..
Svar
#19
Big7000 Skrev:Efter hvad jeg kunne se af forskel på orginal og sportsknasten, inden jeg monteret den, var også at at sport'en havde skarbere knaster, hvor den orginale havde meget runde knaster, der er også mere forskel på udstødning, og indsugnings knasten, hvor de på den orginale ligner næsten hinanden, er der på sporten tydelig forskel på ind og udsugning. Smil

Betyder det så at når man skal til at indstille ventilerne at de skal stå forskelligt for hinanden, eller er det som ens manual altid har sagt ? Fx 0,10 på en og 0,08 på den anden (aner ikk om det er rigtigt, bare et eksempel :P). Har overvejet at skifte knasten på et tidspunkt, men det ligger ret langt frem i tiden, skal "bare lige" ha smidt en 90ccm cylle på først.

pft Havoc
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#20
Havoc Skrev:Betyder det så at når man skal til at indstille ventilerne at de skal stå forskelligt for hinanden, eller er det som ens manual altid har sagt ? Fx 0,10 på en og 0,08 på den anden (aner ikk om det er rigtigt, bare et eksempel :P). Har overvejet at skifte knasten på et tidspunkt, men det ligger ret langt frem i tiden, skal "bare lige" ha smidt en 90ccm cylle på først.

pft Havoc

Ventilerne skal der ikke ændres på, efter som du stille ventiler når knasten ikke påvirker dem. :wink:

Men når du har haft rodet med vippearmene, så er det altid en god ide at få efterstilt ventilerne.

Jeg har en gang stillet mine ventiler med 0.08 for indsugning og 0.10, for udstødningsventilen.(Gjorde det for at der måske ville gå lidt længere tid før de skulles stilles igen, men det ænderet ikke på det.)
Jeg kunne ikke rigtig mærke forskel på farten, heller ikke når jeg målte med gps, men da jeg kom til en lang bakke så kunne sprinten pludselig køre 79km/t, hvor den før kunne køre 74km/t.(Begge målt på gps.) Men næste gang jeg stillede ventiler, blev det bare til 0.08 for begge igen, da jeg syndes den har bedre motorgang med den indstilning. Smil

Nu ved jeg ikke med 90ccm,(Skal selv ha det på et tidspunkt :twisted: ) men på mit 70ccm, gav det næsten ikke noget overhovdet at skifte knast.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: