Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Heldigt, at han så ikke vred håndtaget i bund .
Ja det var så hehe. Han var sku en meget venlig politi mand. Han kørte videre efter vores samtale på hans politi MC
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Heldigt, at han så ikke vred håndtaget i bund .
Ja det var så hehe. Han var sku en meget venlig politi mand. Han kørte videre efter vores samtale på hans politi MC
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Kristian12 Skrev:... Fik ham så overbevist om at det E nummer der sidder på den var godkendt til 30´ere. Han troede dog ikke helt på det men jeg slap alligevel denne gang
Det E-nummer, har intet med 30'er eller 45'er at gøre; det angiver udelukkende, at potten opfylder nogle støjkrav - ikke hastighedskrav. At politiet så, medfør en skrivelse, fejlagtigt betragter mærket som et godkendelsesmærke, kan vi jo kun være glade for :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Kristian12 Skrev:... Fik ham så overbevist om at det E nummer der sidder på den var godkendt til 30´ere. Han troede dog ikke helt på det men jeg slap alligevel denne gang
Det E-nummer, har intet med 30'er eller 45'er at gøre; det angiver udelukkende, at potten opfylder nogle støjkrav - ikke hastighedskrav. At politiet så, medfør en skrivelse, fejlagtigt betragter mærket som et godkendelsesmærke, kan vi jo kun være glade for :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Lidt en skam det drejer sig om sidespejle når nu trådens hovedemne var CityScooter?
Blot en tanke..
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Lidt en skam det drejer sig om sidespejle når nu trådens hovedemne var CityScooter?
Blot en tanke..
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Sidespejle har reddet mig for en bøde ! Jeg kørte 65, og så en hvid bil i sidespejlet. Da den var kommet lidt tættere på kunne jeg se det var politiet. Jeg slap gassen, og jeg kørte 40 km/t da politi bilen overhalede mig Så jeg blev ikke stoppet.
Jeg er selv 16 år, så mine folt syntes det er sjovt at pille mine sidespejle af, når min scooter holder stille. :?
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Sidespejle har reddet mig for en bøde ! Jeg kørte 65, og så en hvid bil i sidespejlet. Da den var kommet lidt tættere på kunne jeg se det var politiet. Jeg slap gassen, og jeg kørte 40 km/t da politi bilen overhalede mig Så jeg blev ikke stoppet.
Jeg er selv 16 år, så mine folt syntes det er sjovt at pille mine sidespejle af, når min scooter holder stille. :?
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
SLK Skrev:Lidt en skam det drejer sig om sidespejle når nu trådens hovedemne var CityScooter?
Blot en tanke..
Rolig nu boss Vi redaktører har jo travlt med at forberede os på langtur imorgen - På 2 hjul, modsat visse andre... :P
Og for at holde det on-topic : Både Jps, og jeg har sidespejle på maskinerne. Jeg nøjes med venstre side, mens Jps har på begge sider - Hvorfor ? Det er sikkerhedsudstyr, på linje med hjelm, ordentligt fodtøj, og ordentlig kørebeklædning.
Som ung så er stil og udseende mere vigtigt - større chance for at hende fra parallelklassen synes man er sej, hvis det er stylet det hele - Det er først når man bliver ældre, at man finder ud af at indholdet er mere vigtigt - også hos hende ovre i parallelklassen...
Det samme gør sig gældende med sidespejlsproblematikken : Folk der piller dem af, starter med at sige at det fordi "mickey-mouse looket" ser grimt ud. Dernæst siger de så at de sagtens kan vende hovedet rundt for at se bagud.
Men de glemmer at tænke på at mens de drejer hovedet for at se skråt bagud, så har de mindre styr på maskinen. Prøv blot at gå følge en lige streg på jorden, mens man har hovede drejet skråt bagud. Man vil uvilkårlig afvige fra den lige streg, i retning af den side man kigger skråt bagud. Det samme sker når man kører på scooter.
Derudover har de mindre udsyn bagude, selv med hovedet drejet skråt bagud, end de ville have med sidespejlene - de kan nemlig stadig ikke se hvad der kommer længere bagudefra. Og det kan være ligeså vigtigt at vide, for at kunne foregribe og forhindre en potentiel farlig situation i at udvikle sig. "Situational Awareness" hedder det med et fint nydansk ord - At man er klar over alt omkringliggende i forhold til ens nuværende situation. Det er noget spejlene hjælper med.
Man skal huske, at man stadig skal dreje hovedet, for at se dem der kører i spejlets døde vinkel lige til siden for en, men man har et meget bedre begreb om situationen, når man også benytter sidespejlene til at orientere sig.
Egentlig burde det være et lovkrav, ihvertfald på Stor Knallert, men gerne på Lille Knallert også, at der som minimum SKAL være monteret sidespejl i venstre side - ganske som det er det på biler. Det ER en sikkerhedsforbedrende foranstaltning.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
SLK Skrev:Lidt en skam det drejer sig om sidespejle når nu trådens hovedemne var CityScooter?
Blot en tanke..
Rolig nu boss Vi redaktører har jo travlt med at forberede os på langtur imorgen - På 2 hjul, modsat visse andre... :P
Og for at holde det on-topic : Både Jps, og jeg har sidespejle på maskinerne. Jeg nøjes med venstre side, mens Jps har på begge sider - Hvorfor ? Det er sikkerhedsudstyr, på linje med hjelm, ordentligt fodtøj, og ordentlig kørebeklædning.
Som ung så er stil og udseende mere vigtigt - større chance for at hende fra parallelklassen synes man er sej, hvis det er stylet det hele - Det er først når man bliver ældre, at man finder ud af at indholdet er mere vigtigt - også hos hende ovre i parallelklassen...
Det samme gør sig gældende med sidespejlsproblematikken : Folk der piller dem af, starter med at sige at det fordi "mickey-mouse looket" ser grimt ud. Dernæst siger de så at de sagtens kan vende hovedet rundt for at se bagud.
Men de glemmer at tænke på at mens de drejer hovedet for at se skråt bagud, så har de mindre styr på maskinen. Prøv blot at gå følge en lige streg på jorden, mens man har hovede drejet skråt bagud. Man vil uvilkårlig afvige fra den lige streg, i retning af den side man kigger skråt bagud. Det samme sker når man kører på scooter.
Derudover har de mindre udsyn bagude, selv med hovedet drejet skråt bagud, end de ville have med sidespejlene - de kan nemlig stadig ikke se hvad der kommer længere bagudefra. Og det kan være ligeså vigtigt at vide, for at kunne foregribe og forhindre en potentiel farlig situation i at udvikle sig. "Situational Awareness" hedder det med et fint nydansk ord - At man er klar over alt omkringliggende i forhold til ens nuværende situation. Det er noget spejlene hjælper med.
Man skal huske, at man stadig skal dreje hovedet, for at se dem der kører i spejlets døde vinkel lige til siden for en, men man har et meget bedre begreb om situationen, når man også benytter sidespejlene til at orientere sig.
Egentlig burde det være et lovkrav, ihvertfald på Stor Knallert, men gerne på Lille Knallert også, at der som minimum SKAL være monteret sidespejl i venstre side - ganske som det er det på biler. Det ER en sikkerhedsforbedrende foranstaltning.
Dutch
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Tja, jeg kører uden sidespejle... synes ikke de passer på min. (og jeg har ikke nogle, der passer til bartstyr)
Men det har klart sine fordele...
bla. skal man ikke brække nakken, ved man vender sig :S
Det er nok en smagssag
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Tja, jeg kører uden sidespejle... synes ikke de passer på min. (og jeg har ikke nogle, der passer til bartstyr)
Men det har klart sine fordele...
bla. skal man ikke brække nakken, ved man vender sig :S
Det er nok en smagssag
|