16-03-2008, 23:12
I karburatoren blandes luft og benzin til det, man kalder gas. Benzin i
forstøvet form blandes med luft (ca. 15 vægtenheder luft til 1 vægtenhed
benzin).
motoren ønsker det samme blandingsforhold, uanset om den kører langsomt eller på fulde omdrejninger.
Når man dysser om, så er det altså for at ændre på blandingsforholdet, hvis motoren ellers kører godt er der ingen grund til at ændre på dysse størrelse.
Om motoren kører med en for mager eller for fed blanding kan ses på tændrør farven.
Der er et par billeder her: http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...urator.htm
I karburatorens bundkar er der en svømmer, dens opgave er, og virker på samme måde som på et WC, at lukke for til førelsen når cisternen er fyldt. På denne måde kan man sikre at benzinen hele tiden står i samme højde under forstøver dyssen, så arbejdsbetingelserne hele tiden er ensartet.
forstøvet form blandes med luft (ca. 15 vægtenheder luft til 1 vægtenhed
benzin).
motoren ønsker det samme blandingsforhold, uanset om den kører langsomt eller på fulde omdrejninger.
Når man dysser om, så er det altså for at ændre på blandingsforholdet, hvis motoren ellers kører godt er der ingen grund til at ændre på dysse størrelse.
Om motoren kører med en for mager eller for fed blanding kan ses på tændrør farven.
Der er et par billeder her: http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...urator.htm
I karburatorens bundkar er der en svømmer, dens opgave er, og virker på samme måde som på et WC, at lukke for til førelsen når cisternen er fyldt. På denne måde kan man sikre at benzinen hele tiden står i samme højde under forstøver dyssen, så arbejdsbetingelserne hele tiden er ensartet.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f