Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Tror jeg er ved at køre lidt træt i problemer med 2hjulere eller også kan jeg ikke tænke klart
Hvordan er det nu? Maxien starter fint men skal give den choker for at den kører optimalt.
Så skal der en større dyse i, ikke?
Der sidder en "54 i nu (firkantet karburator). Den er standard men tror nok at stemplet er hakket en smule.
Nok et noob spørgsmål men..
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Tror jeg er ved at køre lidt træt i problemer med 2hjulere eller også kan jeg ikke tænke klart
Hvordan er det nu? Maxien starter fint men skal give den choker for at den kører optimalt.
Så skal der en større dyse i, ikke?
Der sidder en "54 i nu (firkantet karburator). Den er standard men tror nok at stemplet er hakket en smule.
Nok et noob spørgsmål men..
Svar: 1.117
Tråde: 62
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:Tror jeg er ved at køre lidt træt i problemer med 2hjulere eller også kan jeg ikke tænke klart
Hvordan er det nu? Maxien starter fint men skal give den choker for at den kører optimalt.
Så skal der en større dyse i, ikke?
Der sidder en "54 i nu (firkantet karburator). Den er standard men tror nok at stemplet er hakket en smule.
Nok et noob spørgsmål men..
Ja der kan gøres lidt af hvert på sådan en,måske en større dyse eller skal du pille lidt ved luftskruen,hvad med det hvide flexrør der sidder på luftfilter.
Det kan også godt der måske skal stilles på nålen.
Der mange muligheder :?
Personligt røg min firkantet karburator over højre skulder til fordel for en rund
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Svar: 1.117
Tråde: 62
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:Tror jeg er ved at køre lidt træt i problemer med 2hjulere eller også kan jeg ikke tænke klart
Hvordan er det nu? Maxien starter fint men skal give den choker for at den kører optimalt.
Så skal der en større dyse i, ikke?
Der sidder en "54 i nu (firkantet karburator). Den er standard men tror nok at stemplet er hakket en smule.
Nok et noob spørgsmål men..
Ja der kan gøres lidt af hvert på sådan en,måske en større dyse eller skal du pille lidt ved luftskruen,hvad med det hvide flexrør der sidder på luftfilter.
Det kan også godt der måske skal stilles på nålen.
Der mange muligheder :?
Personligt røg min firkantet karburator over højre skulder til fordel for en rund
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Rc scooter
Kan du læse tanker
Også det jeg overvejer for mage til l**** karburator.
Problemet er at den runde karburator Tante Hansen har til Puch er med tipper og manuel choker
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1681...2039731719
Og der kan jeg ikke bruge hverken tipperen eller chokeren da skjoldene dækker for begge men betyder det noget?
Hvor fik du fat i din?
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Rc scooter
Kan du læse tanker
Også det jeg overvejer for mage til l**** karburator.
Problemet er at den runde karburator Tante Hansen har til Puch er med tipper og manuel choker
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1681...2039731719
Og der kan jeg ikke bruge hverken tipperen eller chokeren da skjoldene dækker for begge men betyder det noget?
Hvor fik du fat i din?
Svar: 1.117
Tråde: 62
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:Rc scooter
Kan du læse tanker
Også det jeg overvejer for mage til l**** karburator.
Problemet er at den runde karburator Tante Hansen har til Puch er med tipper og manuel choker
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1681...2039731719
Og der kan jeg ikke bruge hverken tipperen eller chokeren da skjoldene dækker for begge men betyder det noget?
Hvor fik du fat i din?
Ja jeg kan kun give dig ret ang karburator
Jeg fandt den her
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=20...6&mId=1956 og den køre bare godt, også jeg har fundt en på stumpmarked
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Svar: 1.117
Tråde: 62
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:Rc scooter
Kan du læse tanker
Også det jeg overvejer for mage til l**** karburator.
Problemet er at den runde karburator Tante Hansen har til Puch er med tipper og manuel choker
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1681...2039731719
Og der kan jeg ikke bruge hverken tipperen eller chokeren da skjoldene dækker for begge men betyder det noget?
Hvor fik du fat i din?
Ja jeg kan kun give dig ret ang karburator
Jeg fandt den her
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=20...6&mId=1956 og den køre bare godt, også jeg har fundt en på stumpmarked
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Firkantet karburator er en følsom sag. Std. dysen er 44 og der skal være flexrør
med luftbegrænsning i enderne for at den kører nogenlunde.
Topdækslet skal også ha sin pakning som er intakt.
Bundpakningen skal være den type med den store "knop", som dækker svarende til bundkarret. Der er lavet en type med en mindre knop som ikke dækker for firkanten i den ene ende, og det kan forårsage problemer.
Husk også O-ringen mod studsen, hvor karburatoren er spændt fast.
Men ja det er en møg karburator, der ikke altid er til at blive klog på. Så hellere en rund.
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Firkantet karburator er en følsom sag. Std. dysen er 44 og der skal være flexrør
med luftbegrænsning i enderne for at den kører nogenlunde.
Topdækslet skal også ha sin pakning som er intakt.
Bundpakningen skal være den type med den store "knop", som dækker svarende til bundkarret. Der er lavet en type med en mindre knop som ikke dækker for firkanten i den ene ende, og det kan forårsage problemer.
Husk også O-ringen mod studsen, hvor karburatoren er spændt fast.
Men ja det er en møg karburator, der ikke altid er til at blive klog på. Så hellere en rund.
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Lehmann
Du tager fejl mht til dysen mener jeg, den firkantede skal have en 54 eller 56 den runde kører med en 44??
Kan se jeg allerede har lidt bøvl nu da der IKKE er luftbegrænsning i enden af flexrøret, dog er pakning i top og bund som de skal være.
Oring?? Hvor skal den sidde?
Som den kører nu skal der større dyse i da jeg kun kan få den til at køre med ekstra choker
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Lehmann
Du tager fejl mht til dysen mener jeg, den firkantede skal have en 54 eller 56 den runde kører med en 44??
Kan se jeg allerede har lidt bøvl nu da der IKKE er luftbegrænsning i enden af flexrøret, dog er pakning i top og bund som de skal være.
Oring?? Hvor skal den sidde?
Som den kører nu skal der større dyse i da jeg kun kan få den til at køre med ekstra choker