Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2008
Jeg har fulgt sidens guide om en hurtigere 4-takter med stor tilfredshed. jeg har bare lige 2 spørgsmål,
Jeg har dyset kaburatoren om til en dyse 96.. det trækker som aldrig før. MEN ved en bakke kører den ikke mere en 20 kmt. hvor den før lå på 45 ( med dyse 85 som var for lille) er dysen for stor eller kræver det bare en indstilling på luftskruen ? (har fulgt jeres guide)
Så skulle der være en omdrejningsbegrændser? på nogle modeller. kan der være det når jeg har haft min oppe på 75 - 80?
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Velkommen
Kom det med bakkerne lige med det samme da du skiftet dyse, eller først efter lidt tid?
M.h.t luftskruen, så har den kun indvirkning på den de første 2/3 dele af gashåndtaget, når du giver fuld gas er det hoveddysen der tager sig af arbejdet. :wink:
Omdrejningsbegrændser, skulle ikke have noget med farten op af bakker at gøre.
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2008
jep da jeg kom til den første bakke, ville den ikke rigtig tage fart på.
det jeg mener med omdrejningsbegrændser, er når jeg kører ned af bakke så kommer den op omkring de 75 - 80. så er den ikke begrænset? eller hvad
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Arp Skrev:jep da jeg kom til den første bakke, ville den ikke rigtig tage fart på.
det jeg mener med omdrejningsbegrændser, er når jeg kører ned af bakke så kommer den op omkring de 75 - 80. så er den ikke begrænset? eller hvad
Måske skulle du prøve med en lidt mindre dyse?
Hvornår har du sidst fået stillede ventiler på den?
Km/t kunne godt antyde at den ikke er begrænset.
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2008
Vil prøve med en dyse 92.
ventiler sidst stillet ved eftersyn i 2006 ved 1500 km den har knap kørt 5000 men skal også have stillet dem.
forresten ved du hvad søgeblad der skal bruges til indsugningsventil og udstødningsventil ? da udstødningsventilen bliver vamere skal den så ikke have lidt mere spillerum ?
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Arp Skrev:Vil prøve med en dyse 92.
ventiler sidst stillet ved eftersyn i 2006 ved 1500 km den har knap kørt 5000 men skal også have stillet dem.
forresten ved du hvad søgeblad der skal bruges til indsugningsventil og udstødningsventil ? da udstødningsventilen bliver vamere skal den så ikke have lidt mere spillerum ?
Du skal lige huske §2 i reglerne:
http://www.billig-scooter.dk/profile.php?mode=register
Jeg tror også at den vil køre hurtigere op af bakke når du får stillet ventiler.
Begge ventiler skal stilles til 0.08mm, Jeg har prøvet at stille mine forskelligt, før, men der er ingen forskel.
Du kan se hvordan de skal stilles her:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6365
(I tilfælde af du skulle være i tvivl.
)
Svar: 364
Tråde: 25
Tilmeldt: Jul 2008
Mangler den også noget optræk? I så fald kan du prøve at skifte ruller.. De har indflydelse når scooteren kører i modstand. Hvilken størrelse har du i nu?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2008
Mange tak for det gode svar.
Nej min listo har fint optræk. Det er kun op ad bakke det kniber.