Svar: 29
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2008
Jeg havde kig på en Kymco Super 8 som min første 45-scooter og ville lige høre om Jeres erfaringer med den, før jeg finder en forhandler osv.
Jeg har ikke i sinde at tune den eller noget. Jeg skal bare have et pålideligt køretøj, der er til at ha med at gøre for en der intet ved om scootere og som ikke er så dyr igen.
Havde egentlig læst at en scooter helst skulle ha 12-13" hjul, men denne Super 8 har 10"/13". Hvilken forskel gør det egentlig på kørslen?
Svar: 29
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2008
Jeg havde kig på en Kymco Super 8 som min første 45-scooter og ville lige høre om Jeres erfaringer med den, før jeg finder en forhandler osv.
Jeg har ikke i sinde at tune den eller noget. Jeg skal bare have et pålideligt køretøj, der er til at ha med at gøre for en der intet ved om scootere og som ikke er så dyr igen.
Havde egentlig læst at en scooter helst skulle ha 12-13" hjul, men denne Super 8 har 10"/13". Hvilken forskel gør det egentlig på kørslen?
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Raven Skrev:Jeg havde kig på en Kymco Super 8 som min første 45-scooter og ville lige høre om Jeres erfaringer med den, før jeg finder en forhandler osv.
Jeg har ikke i sinde at tune den eller noget. Jeg skal bare have et pålideligt køretøj, der er til at ha med at gøre for en der intet ved om scootere og som ikke er så dyr igen.
Tror ikke der er nogen i forumet der ejer sådan en sjovert
Men den er pæn og STOR , men måske 12.500,- kr (+diverse) er lige i overkanten?
Mener den har samme motor som de andre 4-taktere.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Raven Skrev:Jeg havde kig på en Kymco Super 8 som min første 45-scooter og ville lige høre om Jeres erfaringer med den, før jeg finder en forhandler osv.
Jeg har ikke i sinde at tune den eller noget. Jeg skal bare have et pålideligt køretøj, der er til at ha med at gøre for en der intet ved om scootere og som ikke er så dyr igen.
Tror ikke der er nogen i forumet der ejer sådan en sjovert
Men den er pæn og STOR , men måske 12.500,- kr (+diverse) er lige i overkanten?
Mener den har samme motor som de andre 4-taktere.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Synes da lige vi skal ha' et billede af den . Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Med fed at se på det er den, og lyden af en 4takter, er altid guf for ørene .
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Synes da lige vi skal ha' et billede af den . Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Med fed at se på det er den, og lyden af en 4takter, er altid guf for ørene .
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Jps Skrev:Synes da lige vi skal ha' et billede af den . Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Med fed at se på det er den, og lyden af en 4takter, er altid guf for ørene .
Nu vi er ved det:
Kymco scootere Tjek Agility City
Super 8'eren
Ps. der forefindes også et "Alt om Kymco Super 8" indlæg.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.170
Tråde: 34
Tilmeldt: May 2007
Jps Skrev:Synes da lige vi skal ha' et billede af den . Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Med fed at se på det er den, og lyden af en 4takter, er altid guf for ørene .
Nu vi er ved det:
Kymco scootere Tjek Agility City
Super 8'eren
Ps. der forefindes også et "Alt om Kymco Super 8" indlæg.
Skrevet af mig.
"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
Af en eller anden grund, er "Alt om Kymco Super 8" havnet i skraldespanden.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=5032
Jeg har en ikke tunet Super 8. Den kører 35 km/t som max. efter kilometertælleren. Ved denne hastighed, er forbruget ca. 22 km/litter. Ved 30 km/t efter kilometertælleren, er forbruget noget lavere - gætter på ca. 30 km/litter til 32 km/litter afhængig af kørsel. Jeg har ikke i gennemsnit fået den på over 30 km/litter, og typisk ligger på ca. 25 km/litter. Larmen er relativ stor, specielt ved 35 km/t, og jeg har købt et par hørepropper... En god lydtæt styrthjelm kan sikkert også gøre det.
Reservepartskatalog, vedligeholdelsesmanual, og elektrisk diagram er uploaded under download.
Scooteren jeg havde før, gik automatisk i stå, når den blev bremset hårdt med begge bremser (motoren gik ud). Det gør Super 8 ikke - så det er vigtigt at få sluppet gashåndtaget, når der bremses. Ellers er bremsefunktionen begrænset, og den skrider nemt på forhjulet. Det meste af gnidningsmodstanden på forhjul, bruges til at ophæve motorkraft fra baghjulet. Baghjulsbremsen er ikke særlig kraftig, og skal trykkes meget hårdt ind, for at have funktion. Jeg vil nok foretrække hvis tændingen forsvandt når der blev bremset hårdt på begge håndtag, på samme måde som min tidligere scooter. Er nødvendigt at bremse hurtigt, tager det længere tid, at først skulle slippe gashåndtaget.
Måske burde de også laves, så de slipper bremsen, og kun justerer gassen ned, når rettet drejer.
Og hvorfor ikke montere ABS bremser på selv 30-scootere? Pris på en elmotor, der styrer dette, er få kroner.
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
Af en eller anden grund, er "Alt om Kymco Super 8" havnet i skraldespanden.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=5032
Jeg har en ikke tunet Super 8. Den kører 35 km/t som max. efter kilometertælleren. Ved denne hastighed, er forbruget ca. 22 km/litter. Ved 30 km/t efter kilometertælleren, er forbruget noget lavere - gætter på ca. 30 km/litter til 32 km/litter afhængig af kørsel. Jeg har ikke i gennemsnit fået den på over 30 km/litter, og typisk ligger på ca. 25 km/litter. Larmen er relativ stor, specielt ved 35 km/t, og jeg har købt et par hørepropper... En god lydtæt styrthjelm kan sikkert også gøre det.
Reservepartskatalog, vedligeholdelsesmanual, og elektrisk diagram er uploaded under download.
Scooteren jeg havde før, gik automatisk i stå, når den blev bremset hårdt med begge bremser (motoren gik ud). Det gør Super 8 ikke - så det er vigtigt at få sluppet gashåndtaget, når der bremses. Ellers er bremsefunktionen begrænset, og den skrider nemt på forhjulet. Det meste af gnidningsmodstanden på forhjul, bruges til at ophæve motorkraft fra baghjulet. Baghjulsbremsen er ikke særlig kraftig, og skal trykkes meget hårdt ind, for at have funktion. Jeg vil nok foretrække hvis tændingen forsvandt når der blev bremset hårdt på begge håndtag, på samme måde som min tidligere scooter. Er nødvendigt at bremse hurtigt, tager det længere tid, at først skulle slippe gashåndtaget.
Måske burde de også laves, så de slipper bremsen, og kun justerer gassen ned, når rettet drejer.
Og hvorfor ikke montere ABS bremser på selv 30-scootere? Pris på en elmotor, der styrer dette, er få kroner.
Svar: 29
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2008
Jps Skrev:Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Hvad var problemet da? Jeg er 182cm.
MartinAndersen14 Skrev:Kymco scootere Tjek Agility City Sjovt at den danske kymco side slet ikke har så mange forskellige. Har set at mange anbefaler en Agility, men jeg synes ikke den er så pæn, derfor jeg kiggede på en Super 8, da Kymco åbenbart er ret populær herinde.
MartinAndersen14 Skrev:men måske 12.500,- kr (+diverse) er lige i overkanten? Det er langt billigere end den 2-takter jeg først havde kig på. :wink:
Svar: 29
Tråde: 4
Tilmeldt: Feb 2008
Jps Skrev:Jeg har prøvesiddet den, og den er efter min mening, ikke for alt for høje personer. Hvad var problemet da? Jeg er 182cm.
MartinAndersen14 Skrev:Kymco scootere Tjek Agility City Sjovt at den danske kymco side slet ikke har så mange forskellige. Har set at mange anbefaler en Agility, men jeg synes ikke den er så pæn, derfor jeg kiggede på en Super 8, da Kymco åbenbart er ret populær herinde.
MartinAndersen14 Skrev:men måske 12.500,- kr (+diverse) er lige i overkanten? Det er langt billigere end den 2-takter jeg først havde kig på. :wink:
|