Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?
Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt
Håber virkelig I kan hjælpe her.
Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?
Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt
Håber virkelig I kan hjælpe her.
Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
russer60 Skrev:Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?
Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt
Håber virkelig I kan hjælpe her.
Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Hvis den er fra Nov 07, og der er blevet lavet service på, er det højst sandsynligt kun første service eftersyn, og højst sandsynligt hos T.Hansen. Kvaliteten af arbejde udført på T.Hansens værksteder er MEGET svingende, og stærkt afhængig af om det er en mekaniker der er der, eller blot en af dem der er blevet ansat "fordi du har interessen for det, og har begge hænder skruet ordentligt på".
Jeg ville i første omgang få stillet ventilerne, samt checket at der er den rette mængde olie i motoren. Der er guides til begge dele her på forummet.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
russer60 Skrev:Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?
Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt
Håber virkelig I kan hjælpe her.
Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Hvis den er fra Nov 07, og der er blevet lavet service på, er det højst sandsynligt kun første service eftersyn, og højst sandsynligt hos T.Hansen. Kvaliteten af arbejde udført på T.Hansens værksteder er MEGET svingende, og stærkt afhængig af om det er en mekaniker der er der, eller blot en af dem der er blevet ansat "fordi du har interessen for det, og har begge hænder skruet ordentligt på".
Jeg ville i første omgang få stillet ventilerne, samt checket at der er den rette mængde olie i motoren. Der er guides til begge dele her på forummet.
Dutch
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Dutch
Takker, har snakket med vennerne og sagt at vi skal have kigget på den og selv kontrollere det du nævner, tak for det
Vil finde de guides og så få det gjort
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Dutch
Takker, har snakket med vennerne og sagt at vi skal have kigget på den og selv kontrollere det du nævner, tak for det
Vil finde de guides og så få det gjort
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Ja en ventiljustering ville nok være en god ide, og måske også en lidt større dyse.
Er der nogle problemer med trækkraft når den køre?
Husk at ventiljusteringsguiden her på siden ikke fortæller at motoren skal stå under kompression.(Det bliver det dog forklaret i kommentarerne.
)
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Ja en ventiljustering ville nok være en god ide, og måske også en lidt større dyse.
Er der nogle problemer med trækkraft når den køre?
Husk at ventiljusteringsguiden her på siden ikke fortæller at motoren skal stå under kompression.(Det bliver det dog forklaret i kommentarerne.
)
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.
Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.
Det må være et variator/koblingsproblem?
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.
Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.
Det må være et variator/koblingsproblem?
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.
Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.
Det må være et variator/koblingsproblem?
Det kan måske være for slidte ruller.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
russer60 Skrev:big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.
Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.
Det må være et variator/koblingsproblem?
Det kan måske være for slidte ruller.