Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint, dårlig til at tage gas fra start
#1
Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?

Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt

Håber virkelig I kan hjælpe her.

Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?

Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt

Håber virkelig I kan hjælpe her.

Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie

Svar
#3
russer60 Skrev:Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?

Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt

Håber virkelig I kan hjælpe her.

Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Hvis den er fra Nov 07, og der er blevet lavet service på, er det højst sandsynligt kun første service eftersyn, og højst sandsynligt hos T.Hansen. Kvaliteten af arbejde udført på T.Hansens værksteder er MEGET svingende, og stærkt afhængig af om det er en mekaniker der er der, eller blot en af dem der er blevet ansat "fordi du har interessen for det, og har begge hænder skruet ordentligt på".

Jeg ville i første omgang få stillet ventilerne, samt checket at der er den rette mængde olie i motoren. Der er guides til begge dele her på forummet.

Dutch
Svar
#4
russer60 Skrev:Mine venners datter har en G. Sprint som starter ok men som ikke er så villig til at tage gassen fra start.
Den skal have lov til at stå uden at blive rørt indtil den selv hæver omdrejningerne?
Hvis der gives gas inden dør den eller kan slet ikke trække.
Den er fra nov 07 og der er efter sigende lavet eftersyn på den.
Den er totalt standard.
Nu kender jeg så at sige intet til 4 taktere men har læst her at det er vigtigt at ventilerne står med korrekt spillerum, kan det have noget med dette problem at gøre?
Andre ting man kan justere/ kontrollere?

Ved godt i nu vil skrive at hun "bare" kan køre den ind men sagen er at pigebarnet IKKE har så mange penge at rutte med og kunne jeg nu hjælpe med en justering ville det være rigtig godt

Håber virkelig I kan hjælpe her.

Mere udfyldende info så skriv og jeg skal forsøge at beskrie
Hvis den er fra Nov 07, og der er blevet lavet service på, er det højst sandsynligt kun første service eftersyn, og højst sandsynligt hos T.Hansen. Kvaliteten af arbejde udført på T.Hansens værksteder er MEGET svingende, og stærkt afhængig af om det er en mekaniker der er der, eller blot en af dem der er blevet ansat "fordi du har interessen for det, og har begge hænder skruet ordentligt på".

Jeg ville i første omgang få stillet ventilerne, samt checket at der er den rette mængde olie i motoren. Der er guides til begge dele her på forummet.

Dutch
Svar
#5
Dutch
Takker, har snakket med vennerne og sagt at vi skal have kigget på den og selv kontrollere det du nævner, tak for det Smil

Vil finde de guides og så få det gjort

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dutch
Takker, har snakket med vennerne og sagt at vi skal have kigget på den og selv kontrollere det du nævner, tak for det Smil

Vil finde de guides og så få det gjort

Svar
#7
Ja en ventiljustering ville nok være en god ide, og måske også en lidt større dyse.

Er der nogle problemer med trækkraft når den køre?

Husk at ventiljusteringsguiden her på siden ikke fortæller at motoren skal stå under kompression.(Det bliver det dog forklaret i kommentarerne. Smil )
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
Ja en ventiljustering ville nok være en god ide, og måske også en lidt større dyse.

Er der nogle problemer med trækkraft når den køre?

Husk at ventiljusteringsguiden her på siden ikke fortæller at motoren skal stå under kompression.(Det bliver det dog forklaret i kommentarerne. Smil )
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.

Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.

Det må være et variator/koblingsproblem?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.

Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.

Det må være et variator/koblingsproblem?

Svar
#11
russer60 Skrev:big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.

Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.

Det må være et variator/koblingsproblem?


Det kan måske være for slidte ruller. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
russer60 Skrev:big7000
Skal nok huske det med kompression, takker for det.

Det eneste problem der ellers er, udover det med koldstart, er at efter standsning ved f.eks lyskryds er det som om den ikke kobler helt fra, dvs at den ligesom rykker i knallerten.

Det må være et variator/koblingsproblem?


Det kan måske være for slidte ruller. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: