Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål om forlygte på Speedfight..
#13
CJ92,

Kan du konkretisere hvad det vil sige at din nye speedfight kører godt?

Jeg har også lige fået min for 1 ½ uge siden.

Jeg synes den kører af røv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
CJ92,

Kan du konkretisere hvad det vil sige at din nye speedfight kører godt?

Jeg har også lige fået min for 1 ½ uge siden.

Jeg synes den kører af røv.
Svar
#15
Fjelle Skrev:CJ92,

Kan du konkretisere hvad det vil sige at din nye speedfight kører godt?

Jeg har også lige fået min for 1 ½ uge siden.

Jeg synes den kører af røv.

Altså jeg fik den i torsdags og der druknede jeg den da jeg gav den alt for meget gas, men sku bare lige træde på kickstarter pedalen og den kørte igen... Dog kom jeg til det igen fredag, og der kunne jeg slet ikke starte den.. Så ind i garagen og lad den stå og lade benzinen fordampe fra tændrøret (kunne selvfølgelig ha taget tændrøret ud og tørre det, men har ikke en tændrørsnøgle endnu)
Så lørdag lod jeg den stå i tomgang i lidt over 20 min hvor jeg gav lidt gas her der, men intet overdrevet.. Og nu kører den bare pisse godt! Lige da jeg fik den kunne den køre ca. 35 km/t.. Nu er den oppe på ca. 41 km/t... Grin (uden jeg har pillet ved den)

Så nu skal den bare køres til... Men jeg er meget glad for min Speedfight 2 Fortvivletcooter:

Hvad er der da galt med din?
Svar
#16
Fjelle Skrev:CJ92,

Kan du konkretisere hvad det vil sige at din nye speedfight kører godt?

Jeg har også lige fået min for 1 ½ uge siden.

Jeg synes den kører af røv.

Altså jeg fik den i torsdags og der druknede jeg den da jeg gav den alt for meget gas, men sku bare lige træde på kickstarter pedalen og den kørte igen... Dog kom jeg til det igen fredag, og der kunne jeg slet ikke starte den.. Så ind i garagen og lad den stå og lade benzinen fordampe fra tændrøret (kunne selvfølgelig ha taget tændrøret ud og tørre det, men har ikke en tændrørsnøgle endnu)
Så lørdag lod jeg den stå i tomgang i lidt over 20 min hvor jeg gav lidt gas her der, men intet overdrevet.. Og nu kører den bare pisse godt! Lige da jeg fik den kunne den køre ca. 35 km/t.. Nu er den oppe på ca. 41 km/t... Grin (uden jeg har pillet ved den)

Så nu skal den bare køres til... Men jeg er meget glad for min Speedfight 2 Fortvivletcooter:

Hvad er der da galt med din?
Svar
#17
Okay. Ja min kørte vist omkring 45 uden jeg havde pillet ved den. Nu har jeg pillet skiven og den kører nogenlunde det samme, bortset fra hvis jeg har medvind. Hvis jeg skal ned af bakke og medvind, så kan den godt komme op på 65, men det som skræmmer mig, er det forfærdelige dårlige optræk. Det tager et ondt år for den at komme fra 0-45km/t.

Og hvis jeg fx kører 50km/t og der kommer et vindpust, vupti, så er jeg nede på 35-40km/t. Har aldrig oplevet noget lignende med alle de andre scootere jeg har købt fra nye af. Men det er vel nok fordi de er begrænset stort set alle steder de KAN begrænses...og så fatter jeg i øvrigt ikke at man har valgt at lade den køre med så tunge tuller.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Okay. Ja min kørte vist omkring 45 uden jeg havde pillet ved den. Nu har jeg pillet skiven og den kører nogenlunde det samme, bortset fra hvis jeg har medvind. Hvis jeg skal ned af bakke og medvind, så kan den godt komme op på 65, men det som skræmmer mig, er det forfærdelige dårlige optræk. Det tager et ondt år for den at komme fra 0-45km/t.

Og hvis jeg fx kører 50km/t og der kommer et vindpust, vupti, så er jeg nede på 35-40km/t. Har aldrig oplevet noget lignende med alle de andre scootere jeg har købt fra nye af. Men det er vel nok fordi de er begrænset stort set alle steder de KAN begrænses...og så fatter jeg i øvrigt ikke at man har valgt at lade den køre med så tunge tuller.
Svar
#19
Fjelle Skrev:Okay. Ja min kørte vist omkring 45 uden jeg havde pillet ved den. Nu har jeg pillet skiven og den kører nogenlunde det samme, bortset fra hvis jeg har medvind. Hvis jeg skal ned af bakke og medvind, så kan den godt komme op på 65, men det som skræmmer mig, er det forfærdelige dårlige optræk. Det tager et ondt år for den at komme fra 0-45km/t.

Og hvis jeg fx kører 50km/t og der kommer et vindpust, vupti, så er jeg nede på 35-40km/t. Har aldrig oplevet noget lignende med alle de andre scootere jeg har købt fra nye af. Men det er vel nok fordi de er begrænset stort set alle steder de KAN begrænses...og så fatter jeg i øvrigt ikke at man har valgt at lade den køre med så tunge tuller.

Har du fjernet begrænsningen i udstødningen, eller skiftet udstødningen ud med en anden udstødning uden begrænsninger ?
Original udstødninger er generelt dyrere end tredjeparts udstødninger, så det kan bedre betale sig at skifte udstødningen, og gemme originalen, i tilfælde af at man ryger i fælden, eller en dag vil sælge maskinen som lovlig.

Jeg er ret sikker på den begrænsede originaludstødning er grunden til du oplever den opførsel.
Når/såfremt du gør ovennævnte vil det nok også være en ide at dysse lidt op.

Dutch
Svar
#20
Fjelle Skrev:Okay. Ja min kørte vist omkring 45 uden jeg havde pillet ved den. Nu har jeg pillet skiven og den kører nogenlunde det samme, bortset fra hvis jeg har medvind. Hvis jeg skal ned af bakke og medvind, så kan den godt komme op på 65, men det som skræmmer mig, er det forfærdelige dårlige optræk. Det tager et ondt år for den at komme fra 0-45km/t.

Og hvis jeg fx kører 50km/t og der kommer et vindpust, vupti, så er jeg nede på 35-40km/t. Har aldrig oplevet noget lignende med alle de andre scootere jeg har købt fra nye af. Men det er vel nok fordi de er begrænset stort set alle steder de KAN begrænses...og så fatter jeg i øvrigt ikke at man har valgt at lade den køre med så tunge tuller.

Har du fjernet begrænsningen i udstødningen, eller skiftet udstødningen ud med en anden udstødning uden begrænsninger ?
Original udstødninger er generelt dyrere end tredjeparts udstødninger, så det kan bedre betale sig at skifte udstødningen, og gemme originalen, i tilfælde af at man ryger i fælden, eller en dag vil sælge maskinen som lovlig.

Jeg er ret sikker på den begrænsede originaludstødning er grunden til du oplever den opførsel.
Når/såfremt du gør ovennævnte vil det nok også være en ide at dysse lidt op.

Dutch
Svar
#21
DutchDK Skrev:Har du fjernet begrænsningen i udstødningen, eller skiftet udstødningen ud med en anden udstødning uden begrænsninger ?
Original udstødninger er generelt dyrere end tredjeparts udstødninger, så det kan bedre betale sig at skifte udstødningen, og gemme originalen, i tilfælde af at man ryger i fælden, eller en dag vil sælge maskinen som lovlig.

Jeg er ret sikker på den begrænsede originaludstødning er grunden til du oplever den opførsel.
Når/såfremt du gør ovennævnte vil det nok også være en ide at dysse lidt op.

Dutch

Hej Dutch,

Den er jeg helt med på, og det var egentlig også planen, men jeg ville egentlig helst bare nøjes med skiven.

Ligesom på min gamle Honda SFX der gik 72 med kun skiven pillet.

Jeg ved godt der er et hav til forandring på begrænsningerne.

Og jeg ved også, at der siges at man ikke får noget ud af at pille ved rullerne i standard SF2.

Men ikke desto mindre har jeg bestilt et sæt 9grams ruller og vil forsøge at se, hvad der så sker. Der er 11grams ruller i den nye årgang.

Jeg ville godt kunne leve med 60km/t med et nogenlunde optræk.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
DutchDK Skrev:Har du fjernet begrænsningen i udstødningen, eller skiftet udstødningen ud med en anden udstødning uden begrænsninger ?
Original udstødninger er generelt dyrere end tredjeparts udstødninger, så det kan bedre betale sig at skifte udstødningen, og gemme originalen, i tilfælde af at man ryger i fælden, eller en dag vil sælge maskinen som lovlig.

Jeg er ret sikker på den begrænsede originaludstødning er grunden til du oplever den opførsel.
Når/såfremt du gør ovennævnte vil det nok også være en ide at dysse lidt op.

Dutch

Hej Dutch,

Den er jeg helt med på, og det var egentlig også planen, men jeg ville egentlig helst bare nøjes med skiven.

Ligesom på min gamle Honda SFX der gik 72 med kun skiven pillet.

Jeg ved godt der er et hav til forandring på begrænsningerne.

Og jeg ved også, at der siges at man ikke får noget ud af at pille ved rullerne i standard SF2.

Men ikke desto mindre har jeg bestilt et sæt 9grams ruller og vil forsøge at se, hvad der så sker. Der er 11grams ruller i den nye årgang.

Jeg ville godt kunne leve med 60km/t med et nogenlunde optræk.
Svar
#23
Jeg er også sikker på at det er udstødningen der er problemet. Havde samme problem indtil jeg fik lukket blindrøret(svejs røret på igen når hullet er lukket så ligner det 100% en standart udstødning) Så trækker den godt/hurtigt op på 80km/t ifølge speedo med de orginale ruller Smil
Svar
#24
Jeg er også sikker på at det er udstødningen der er problemet. Havde samme problem indtil jeg fik lukket blindrøret(svejs røret på igen når hullet er lukket så ligner det 100% en standart udstødning) Så trækker den godt/hurtigt op på 80km/t ifølge speedo med de orginale ruller Smil
Svar


Forum spring: