Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Apr 2008
Jeg har en Gilera Runner fra 98, som jeg købte for CA 3 uger siden. Ved den lejlighed var tanken ½ fyldt, og jeg fyldte den helt op . Og her mener jeg virkelig helt op, standeren stoppede vistnok 3 gange, og jeg kunne se benzinen ca 5 cm fra toppen af halsen.
Benzinmåleren viste herefter naturligt nok at den var helt fyldt..men det har den gjort lige siden, og jeg kører minimum 2*2 km om dagen + diverse extra kørsel. Vil gætte på en 60 - 70km eller sådan noget.
Jeg fik desværre ikke noteret km tal ned, så jeg ved det ikke med sikkerhed, men burde måleren ikke være faldet bare lidt nu ? Den går selvfølgelig i bund når jeg tager nøglen af.
Det jeg frygter er naturligvis at nålen har sat sig fast, og jeg ligepludselig står på lars tyndskids mark uden benzin -har dog fyldt en lille flaske op med en liter, så det er ikke nogen umiddelbar katastrofe..
jeg har prøvet at se ned hvor man hælder benzin ned, og lyse derned med en lygte, men jeg kan ikke se måleren nogensteder, ej heller hvordan tanken er udformen indvendig. Har prøvet at hejse en lille møtrik ned og rumstere rundt, men uden held..
Nogen der ved hvordan man kan påvirke den måler ?
Er det evt. et problem at tømme den for benzin og på den måde se det? Kan ikke lige se hvor afløbet er fra tanken ?
Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Apr 2008
Jeg har en Gilera Runner fra 98, som jeg købte for CA 3 uger siden. Ved den lejlighed var tanken ½ fyldt, og jeg fyldte den helt op . Og her mener jeg virkelig helt op, standeren stoppede vistnok 3 gange, og jeg kunne se benzinen ca 5 cm fra toppen af halsen.
Benzinmåleren viste herefter naturligt nok at den var helt fyldt..men det har den gjort lige siden, og jeg kører minimum 2*2 km om dagen + diverse extra kørsel. Vil gætte på en 60 - 70km eller sådan noget.
Jeg fik desværre ikke noteret km tal ned, så jeg ved det ikke med sikkerhed, men burde måleren ikke være faldet bare lidt nu ? Den går selvfølgelig i bund når jeg tager nøglen af.
Det jeg frygter er naturligvis at nålen har sat sig fast, og jeg ligepludselig står på lars tyndskids mark uden benzin -har dog fyldt en lille flaske op med en liter, så det er ikke nogen umiddelbar katastrofe..
jeg har prøvet at se ned hvor man hælder benzin ned, og lyse derned med en lygte, men jeg kan ikke se måleren nogensteder, ej heller hvordan tanken er udformen indvendig. Har prøvet at hejse en lille møtrik ned og rumstere rundt, men uden held..
Nogen der ved hvordan man kan påvirke den måler ?
Er det evt. et problem at tømme den for benzin og på den måde se det? Kan ikke lige se hvor afløbet er fra tanken ?
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Hej!
Du kan lige ane benzinmåleren på dette billede.
http://edesigns.dk/public/Runner-Update/DSC01956.JPG
Det hvide dæksel ned mod sædet under den slange der sidder der.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Hej!
Du kan lige ane benzinmåleren på dette billede.
http://edesigns.dk/public/Runner-Update/DSC01956.JPG
Det hvide dæksel ned mod sædet under den slange der sidder der.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
fisso Skrev:Jeg har en Gilera Runner fra 98, som jeg købte for CA 3 uger siden. Ved den lejlighed var tanken ½ fyldt, og jeg fyldte den helt op . Og her mener jeg virkelig helt op, standeren stoppede vistnok 3 gange, og jeg kunne se benzinen ca 5 cm fra toppen af halsen.
Benzinmåleren viste herefter naturligt nok at den var helt fyldt..men det har den gjort lige siden, og jeg kører minimum 2*2 km om dagen + diverse extra kørsel. Vil gætte på en 60 - 70km eller sådan noget.
Jeg fik desværre ikke noteret km tal ned, så jeg ved det ikke med sikkerhed, men burde måleren ikke være faldet bare lidt nu ? Den går selvfølgelig i bund når jeg tager nøglen af.
Det jeg frygter er naturligvis at nålen har sat sig fast, og jeg ligepludselig står på lars tyndskids mark uden benzin -har dog fyldt en lille flaske op med en liter, så det er ikke nogen umiddelbar katastrofe..
jeg har prøvet at se ned hvor man hælder benzin ned, og lyse derned med en lygte, men jeg kan ikke se måleren nogensteder, ej heller hvordan tanken er udformen indvendig. Har prøvet at hejse en lille møtrik ned og rumstere rundt, men uden held..
Nogen der ved hvordan man kan påvirke den måler ?
Er det evt. et problem at tømme den for benzin og på den måde se det? Kan ikke lige se hvor afløbet er fra tanken ? Det er jo også en rimlig stor tank 12L ... den burte da gerne gå 25km/l
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
fisso Skrev:Jeg har en Gilera Runner fra 98, som jeg købte for CA 3 uger siden. Ved den lejlighed var tanken ½ fyldt, og jeg fyldte den helt op . Og her mener jeg virkelig helt op, standeren stoppede vistnok 3 gange, og jeg kunne se benzinen ca 5 cm fra toppen af halsen.
Benzinmåleren viste herefter naturligt nok at den var helt fyldt..men det har den gjort lige siden, og jeg kører minimum 2*2 km om dagen + diverse extra kørsel. Vil gætte på en 60 - 70km eller sådan noget.
Jeg fik desværre ikke noteret km tal ned, så jeg ved det ikke med sikkerhed, men burde måleren ikke være faldet bare lidt nu ? Den går selvfølgelig i bund når jeg tager nøglen af.
Det jeg frygter er naturligvis at nålen har sat sig fast, og jeg ligepludselig står på lars tyndskids mark uden benzin -har dog fyldt en lille flaske op med en liter, så det er ikke nogen umiddelbar katastrofe..
jeg har prøvet at se ned hvor man hælder benzin ned, og lyse derned med en lygte, men jeg kan ikke se måleren nogensteder, ej heller hvordan tanken er udformen indvendig. Har prøvet at hejse en lille møtrik ned og rumstere rundt, men uden held..
Nogen der ved hvordan man kan påvirke den måler ?
Er det evt. et problem at tømme den for benzin og på den måde se det? Kan ikke lige se hvor afløbet er fra tanken ? Det er jo også en rimlig stor tank 12L ... den burte da gerne gå 25km/l
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Apr 2008
dark0n3 Skrev:sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Jeg hældte 4 liter på den og nu er den topfuld igen, så det med de 8L passer nok meget godt, de 4L var ihvertfald hvad jeg mindst forventede den ville have brugt.
Jeg er dog nødt til at spørge dig hvordan man får det "cover" af, som er fjenet på det billede du tog.
De eneste 2 skruer jeg kan finde, er dem der sidder lige ved hængslet til sædet, som man kan skrue af ved at løfe sædet. Så kan jeg svagt ane at man på en eller anden måde skal skubbe det cover fremad for at få det fri (er det korrekt ?), men så ryger det jo frem i det cover der går op til styret, med køling og benzinpåfyldning. Skal dette også af ? Det kan jeg ikke helt se på dit billede.
Håber du lige kan forklare en fummelfinger som mig hvordan man får det af .
Svar: 16
Tråde: 3
Tilmeldt: Apr 2008
dark0n3 Skrev:sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Jeg hældte 4 liter på den og nu er den topfuld igen, så det med de 8L passer nok meget godt, de 4L var ihvertfald hvad jeg mindst forventede den ville have brugt.
Jeg er dog nødt til at spørge dig hvordan man får det "cover" af, som er fjenet på det billede du tog.
De eneste 2 skruer jeg kan finde, er dem der sidder lige ved hængslet til sædet, som man kan skrue af ved at løfe sædet. Så kan jeg svagt ane at man på en eller anden måde skal skubbe det cover fremad for at få det fri (er det korrekt ?), men så ryger det jo frem i det cover der går op til styret, med køling og benzinpåfyldning. Skal dette også af ? Det kan jeg ikke helt se på dit billede.
Håber du lige kan forklare en fummelfinger som mig hvordan man får det af .
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
dark0n3 Skrev:sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Tankmåleren kan sagtens være "upræcis" - På turen hjem fra Korsør i går, tankede jeg i Ringsted. Da vi nåede til Bagsværd med blokken, var den elektroniske tankmåler på min Neo's stadig oppe på 6 streger. Da jeg var nået tilbage til Kastrup fra Bagsværd, altså i alt 86.2 kørte km fra sidste tankning, stod tankmåleren og vippede mellem 4 og 5 streger. Da jeg tankede var der brugt 2.66 liter ialt, hvilket er næsten en halv tank (6 liter hovedtank, 0.5 liter reserve på en Neo's).
32.4 km/l må nok siges at være ganske respektabelt for en maskine med 70ccm sportskit på, og det var endda lavere end forbruget på kørslen fra Tune til Korsør og derefter til Ringsted - her var okonomien oppe på 33.8 km/l, men det var så også ren landevejskørsel med en march hastighed omkring de 55-60 km/t.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
dark0n3 Skrev:sukedk2001, En 98'er, den burde være magen til min, og den har kun en 8 liters tank pga af hvor batteriet sidder.
Tankmåleren kan sagtens være "upræcis" - På turen hjem fra Korsør i går, tankede jeg i Ringsted. Da vi nåede til Bagsværd med blokken, var den elektroniske tankmåler på min Neo's stadig oppe på 6 streger. Da jeg var nået tilbage til Kastrup fra Bagsværd, altså i alt 86.2 kørte km fra sidste tankning, stod tankmåleren og vippede mellem 4 og 5 streger. Da jeg tankede var der brugt 2.66 liter ialt, hvilket er næsten en halv tank (6 liter hovedtank, 0.5 liter reserve på en Neo's).
32.4 km/l må nok siges at være ganske respektabelt for en maskine med 70ccm sportskit på, og det var endda lavere end forbruget på kørslen fra Tune til Korsør og derefter til Ringsted - her var okonomien oppe på 33.8 km/l, men det var så også ren landevejskørsel med en march hastighed omkring de 55-60 km/t.
Dutch
|