Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kommende værksteds-/skruedag i København?
#1
Er der nogen i Københavnsområdet, der planlægger en sådan session ?

Nu kunne jeg nemlig efterhånden godt tænke mig selv at kikke nærmere på bl.a. indmaden i min vario!
Desværre har jeg dels ikke det rette værktøj og dels lidt for mange tommelfingre :oops:

De sidste 2 gange service (certificerede værksteder) fandt sted hos cykelksmede, der begge i utvetydige (omend ikke direkte) vendinger ikke brød sig om, at jeg kørte for stærkt. Ikke at jeg gør det, men ...

Fakta er, at økonomien er faldet en del efter hver af de gange service, så jeg i dag ligger på ca. 45 km/l ved samme kørselsmønster, hvor jeg før de 2 gange service lå på eller lige over 50.

Hvis jeg derimod sænker min normalhastighed til omkring de 30 (mod almindeligvis 35-40), så kan jeg nu lige klemme mig op på 48 km/l.
Da jeg kørte lovligt, kunne jeg ved tilsvarende at holde mig på 25 klemme mig op på 44, mens jeg ved 30 lå nede omkring 35 km/l.

Min nuværende tophastighed ligger hæderligt omkring de 57-60 km/t (køres kun yderst sjældent og alene for test!), men den har været en 5 km/t højere!
Men maskinen er mere startvillig efter seneste service end den har været siden første gang ventiljustering, længe før maskinen blev gjort ulovlig..

Den seneste service-gut, sagde noget om, at dysen var blevet gjort større (den var håbløst lille, forlød det), hvilket naturligvis kan have indflydelse på både økonomi og start, men der stod ikke noget om dyse (reservedel) på regningen. Og regningen var heller ikke imponerende dyr (ca. 850), omend det tog ham en uge at få gjort sig færdig Ked af det

Service-gutten sagde også noget om, at de gamle ruller var på 5 gram, men de gamle stumper, jeg fik udleveret var på ca. 6,5, hvilket er standard. (ca. 40 gram for alle 6, målt med brevvægt)

Alle ovennævnte hastigheder er reelle!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En evt. skruedag, må du tale med f.eks. Dutch om, da jeg som bekendt ikke har "oliefingre" Griner
De 35 km/l med fuld skrue, er normal ved både droslet og udroslet maskine, med lidt dårligere økonomi ved droslet maskine, da den hyppigere kører med fulde omdrejninger.

Grunden til, at der ikke figurerer en ny dyse på din regning, er den simple, at der ikke findes større dyser end 80 til en kymcokarburator - der findes faktisk kun en størrelse :wink: Det, han måtte have gjort er, at han har honet den originale dyse op med en rival. Dysen er normalt et par numre for lille, for at overholde miljøkravene. Den optimale størrelse på dysen skulle ligge på 82 og idealvægten på rullerne skulle ligge på omkring 6,2 - 6,3g. At påstå, at der har været 5g i, lyder ikke rigtigt i mine øren, når du siger, at den kører ca. 60 reelle km/t, hvilket er nær maksimum for vores 50ccm. Benzinforbruget lyder bekendt. Jeg lå også og rodede rundt mellem 32 og 48 km/l - alt efter vind og vejr - og temperament 8) Motoren har jo ikke meget overskud, at give af. Med en 72ccm, vil du ryge ned på lige over 30 km/l med fuld skrue - jeg ved ikke, hvad den ville være, hvis jeg konstant kørte 25-30 km/t.

Vedr. dit ønske om at se indmaden i varioen, så har jeg et holdeværktøj til Kymco, så man normalt kan skrue varioen af med en topnøgle, det er du da altid velkommen til at låne (har det liggende lige ved thansen ved lossepladsen) . Hvis du alligevel vil ind og skille varioen ad - der er ikke så meget derinde Griner - så vil jeg da stærkt anbefale at investere i en Multivar og et sæt 6g's ruller, hvis de medfølgende er 7 g, og sætte det på istedet. Den giver et mærkbart bedre træk, men ændrer ikke noget særligt på toppen. Operationen er den samme, om du skifter ruller eller hele varioen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: