16-04-2008, 07:58
Er der nogen i Københavnsområdet, der planlægger en sådan session ?
Nu kunne jeg nemlig efterhånden godt tænke mig selv at kikke nærmere på bl.a. indmaden i min vario!
Desværre har jeg dels ikke det rette værktøj og dels lidt for mange tommelfingre :oops:
De sidste 2 gange service (certificerede værksteder) fandt sted hos cykelksmede, der begge i utvetydige (omend ikke direkte) vendinger ikke brød sig om, at jeg kørte for stærkt. Ikke at jeg gør det, men ...
Fakta er, at økonomien er faldet en del efter hver af de gange service, så jeg i dag ligger på ca. 45 km/l ved samme kørselsmønster, hvor jeg før de 2 gange service lå på eller lige over 50.
Hvis jeg derimod sænker min normalhastighed til omkring de 30 (mod almindeligvis 35-40), så kan jeg nu lige klemme mig op på 48 km/l.
Da jeg kørte lovligt, kunne jeg ved tilsvarende at holde mig på 25 klemme mig op på 44, mens jeg ved 30 lå nede omkring 35 km/l.
Min nuværende tophastighed ligger hæderligt omkring de 57-60 km/t (køres kun yderst sjældent og alene for test!), men den har været en 5 km/t højere!
Men maskinen er mere startvillig efter seneste service end den har været siden første gang ventiljustering, længe før maskinen blev gjort ulovlig..
Den seneste service-gut, sagde noget om, at dysen var blevet gjort større (den var håbløst lille, forlød det), hvilket naturligvis kan have indflydelse på både økonomi og start, men der stod ikke noget om dyse (reservedel) på regningen. Og regningen var heller ikke imponerende dyr (ca. 850), omend det tog ham en uge at få gjort sig færdig
Service-gutten sagde også noget om, at de gamle ruller var på 5 gram, men de gamle stumper, jeg fik udleveret var på ca. 6,5, hvilket er standard. (ca. 40 gram for alle 6, målt med brevvægt)
Alle ovennævnte hastigheder er reelle!
Nu kunne jeg nemlig efterhånden godt tænke mig selv at kikke nærmere på bl.a. indmaden i min vario!
Desværre har jeg dels ikke det rette værktøj og dels lidt for mange tommelfingre :oops:
De sidste 2 gange service (certificerede værksteder) fandt sted hos cykelksmede, der begge i utvetydige (omend ikke direkte) vendinger ikke brød sig om, at jeg kørte for stærkt. Ikke at jeg gør det, men ...
Fakta er, at økonomien er faldet en del efter hver af de gange service, så jeg i dag ligger på ca. 45 km/l ved samme kørselsmønster, hvor jeg før de 2 gange service lå på eller lige over 50.
Hvis jeg derimod sænker min normalhastighed til omkring de 30 (mod almindeligvis 35-40), så kan jeg nu lige klemme mig op på 48 km/l.
Da jeg kørte lovligt, kunne jeg ved tilsvarende at holde mig på 25 klemme mig op på 44, mens jeg ved 30 lå nede omkring 35 km/l.
Min nuværende tophastighed ligger hæderligt omkring de 57-60 km/t (køres kun yderst sjældent og alene for test!), men den har været en 5 km/t højere!
Men maskinen er mere startvillig efter seneste service end den har været siden første gang ventiljustering, længe før maskinen blev gjort ulovlig..
Den seneste service-gut, sagde noget om, at dysen var blevet gjort større (den var håbløst lille, forlød det), hvilket naturligvis kan have indflydelse på både økonomi og start, men der stod ikke noget om dyse (reservedel) på regningen. Og regningen var heller ikke imponerende dyr (ca. 850), omend det tog ham en uge at få gjort sig færdig
Service-gutten sagde også noget om, at de gamle ruller var på 5 gram, men de gamle stumper, jeg fik udleveret var på ca. 6,5, hvilket er standard. (ca. 40 gram for alle 6, målt med brevvægt)
Alle ovennævnte hastigheder er reelle!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!