Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Hej BS
Jeg har en baneracer som jeg snart er færdig med. Jeg mangler det skjold der sidder over cylinderen og blæserhjulet.
Altså det er de 2 ting her jeg mangler:
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1681984580
og
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1703895905
Da det er en baneracer kører den uden skjolde. Så der kommer jo luft ind på cylinderen via luftmodstand.
Spørgsmålet er: For den nok køling uden skjoldet og kan jeg godt køre uden det skjold?
Tak på forhånd
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Hej BS
Jeg har en baneracer som jeg snart er færdig med. Jeg mangler det skjold der sidder over cylinderen og blæserhjulet.
Altså det er de 2 ting her jeg mangler:
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1681984580
og
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1703895905
Da det er en baneracer kører den uden skjolde. Så der kommer jo luft ind på cylinderen via luftmodstand.
Spørgsmålet er: For den nok køling uden skjoldet og kan jeg godt køre uden det skjold?
Tak på forhånd
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
hellbinde Skrev:Hej BS
Jeg har en baneracer som jeg snart er færdig med. Jeg mangler det skjold der sidder over cylinderen og blæserhjulet.
Altså det er de 2 ting her jeg mangler:
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1681984580
og
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1703895905
Da det er en baneracer kører den uden skjolde. Så der kommer jo luft ind på cylinderen via luftmodstand.
Spørgsmålet er: For den nok køling uden skjoldet og kan jeg godt køre uden det skjold?
Tak på forhånd
Vandkøling er en god ting på en High performance banemaskine. Og hvis du skal køre banerace i DMU regi, så skal der være skjolde på.
Hvis du derimod mener en træf maskine til brug på bane, så er du frit stillet. Hvis du har ribbet den helt ned grundet vægt, så gætter jeg på du er ved at lave en maskine til sprint. Husk at en HPR yder sin effekt ved høje omdrejninger, hvilket vil sige cyllen bliver varm MEGET hurtigt. Jeg ville IKKE løbe an på at luftkøling via fartvinden er nok, hvis cylinder og topstykke ikke fra starten er designet til fartvindskøling (som på de fleste af de gamle knallerter).
Så mit råd ville være at få sat cylinderkappen og blæserhuset på, det monteres jo på blokken, og ikke på dine skjolde.
Endnu bedre, som sagt, ville være at ombygge den til LC.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
hellbinde Skrev:Hej BS
Jeg har en baneracer som jeg snart er færdig med. Jeg mangler det skjold der sidder over cylinderen og blæserhjulet.
Altså det er de 2 ting her jeg mangler:
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1681984580
og
http://thansen.dk/product.asp?c=16633224...1703895905
Da det er en baneracer kører den uden skjolde. Så der kommer jo luft ind på cylinderen via luftmodstand.
Spørgsmålet er: For den nok køling uden skjoldet og kan jeg godt køre uden det skjold?
Tak på forhånd
Vandkøling er en god ting på en High performance banemaskine. Og hvis du skal køre banerace i DMU regi, så skal der være skjolde på.
Hvis du derimod mener en træf maskine til brug på bane, så er du frit stillet. Hvis du har ribbet den helt ned grundet vægt, så gætter jeg på du er ved at lave en maskine til sprint. Husk at en HPR yder sin effekt ved høje omdrejninger, hvilket vil sige cyllen bliver varm MEGET hurtigt. Jeg ville IKKE løbe an på at luftkøling via fartvinden er nok, hvis cylinder og topstykke ikke fra starten er designet til fartvindskøling (som på de fleste af de gamle knallerter).
Så mit råd ville være at få sat cylinderkappen og blæserhuset på, det monteres jo på blokken, og ikke på dine skjolde.
Endnu bedre, som sagt, ville være at ombygge den til LC.
Dutch
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Tak for svaret
Baneracer var nok ikke det rigtige ord for den
Den skal bruges til at "lege" på og så skal den med til træf. Der sidder en Athena 47.6 racing AC cylinder på.
Som du siger er jeg nok nød til at købe det skjold. Men kan jeg bruge et originalt eller skal jeg have "grisetryne" på for at få optimal køling ?
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Tak for svaret
Baneracer var nok ikke det rigtige ord for den
Den skal bruges til at "lege" på og så skal den med til træf. Der sidder en Athena 47.6 racing AC cylinder på.
Som du siger er jeg nok nød til at købe det skjold. Men kan jeg bruge et originalt eller skal jeg have "grisetryne" på for at få optimal køling ?
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
hellbinde Skrev:Tak for svaret
Baneracer var nok ikke det rigtige ord for den Den skal bruges til at "lege" på og så skal den med til træf. Der sidder en Athena 47.6 racing AC cylinder på.
Som du siger er jeg nok nød til at købe det skjold. Men kan jeg bruge et originalt eller skal jeg have "grisetryne" på for at få optimal køling ?
Du køber det originale skjold og kappen. "Grisetryne" sættes jo på uden på blæserskjoldet. Den skulle give en anelse bedre køling, grundet udformningen tvinger fartvinden ind.
Dutch
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
hellbinde Skrev:Tak for svaret
Baneracer var nok ikke det rigtige ord for den Den skal bruges til at "lege" på og så skal den med til træf. Der sidder en Athena 47.6 racing AC cylinder på.
Som du siger er jeg nok nød til at købe det skjold. Men kan jeg bruge et originalt eller skal jeg have "grisetryne" på for at få optimal køling ?
Du køber det originale skjold og kappen. "Grisetryne" sættes jo på uden på blæserskjoldet. Den skulle give en anelse bedre køling, grundet udformningen tvinger fartvinden ind.
Dutch
Svar: 228
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2006
Du skal som min. smide kappen ved cylinder og kappen ved tænding på lager, gør du det ikke er jeg bange for den kommer til at gå varm for dig.
Svar: 228
Tråde: 14
Tilmeldt: Oct 2006
Du skal som min. smide kappen ved cylinder og kappen ved tænding på lager, gør du det ikke er jeg bange for den kommer til at gå varm for dig.
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Sputte
Ja altså de 2 ting jeg linker til ?
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Sputte
Ja altså de 2 ting jeg linker til ?