Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vil stadig ik starte!!
#85
Synes det, på den ene side, lyder underligt at det skulle være membranen der er synderen her.
Kører med en std karburator men ikke med en 17.5?
På den anden side oplevede jeg jo noget lignende da jeg købte en noname "racer" membran til min, der ville min heller ikke helt som den skulle.
Lidt det samme problem efter min mening
Jeg satte så dog std karburatoren på igen men eksemplet ligner dit men godt at du fik liv i den som skrevet før.

Håber du kommer med til Guldborgsund

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#86
Synes det, på den ene side, lyder underligt at det skulle være membranen der er synderen her.
Kører med en std karburator men ikke med en 17.5?
På den anden side oplevede jeg jo noget lignende da jeg købte en noname "racer" membran til min, der ville min heller ikke helt som den skulle.
Lidt det samme problem efter min mening
Jeg satte så dog std karburatoren på igen men eksemplet ligner dit men godt at du fik liv i den som skrevet før.

Håber du kommer med til Guldborgsund

Svar
#87
Tempo Skrev:...Jeg har kindermonstret denne weekend Smil . Men jeg tester den som en gal mandag/tirsdag, for at se om den er driftsikker. Er den det tager jeg med på turen.
Mvh
Uwe
Selvfølgelig er den driftsikker :roll: Du har værsgo' at tage med.
(Jeg skal nok holde mobilos åben mandag og tirsdag :wink: )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#88
Tempo Skrev:...Jeg har kindermonstret denne weekend Smil . Men jeg tester den som en gal mandag/tirsdag, for at se om den er driftsikker. Er den det tager jeg med på turen.
Mvh
Uwe
Selvfølgelig er den driftsikker :roll: Du har værsgo' at tage med.
(Jeg skal nok holde mobilos åben mandag og tirsdag :wink: )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#89
Hejsa Krage..

Nope det er den ik. Lave samme nr igen Fortvivlethock: Græder .


Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#90
Hejsa Krage..

Nope det er den ik. Lave samme nr igen Fortvivlethock: Græder .


Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#91
Nu har jeg prøvet at nærlæse dine indlæg igen, jeg er noget i tvivl om hvordan de skal tolkes. Du skriver at du har skiftet membranhus, men er det membran i karburator, eller er det den dims der sidder på tanken, er det dimsen på tanken, så er det rigtige navn benzinhanen, men ja, der sidder da en membran i den, men det er fordi at det er en automatisk styret hane, der selv åbner og lukker for benzinen.
Den ene side af membranen er tilsluttet karburatorens manifolden, undertrykket herfra vil trække membrannen tilbage og åbne for benzinen, en fejl her skulle være let at konstatere.
Og ja, uanset om du skifter karburator vil der altid være et undertryk her, og det er fordi, hvis der ikke er er undertryk her, ja så vil der jo heller ikke være nogen gennemgang i karburator- og det er fordi fordi!!

Nu ved jeg ikke om jeg skriver for døve øjne, men under mit første indlæg skrev jeg bla.
” På alle nyere motorer er der nu elektronisk tænding, og den er vedligeholdelses fri, og der er intet der skal justeres ”

Lige herunder skriver du ” Nu må der godt være en som kan forklare lidt mht tænding.... Skal der stilles om hvis sætter en andet kit på??. Hvis nej, hvad kan så gøre at den kan med 12mm og ik med 17,5mm???”

Et god råd er, prøv at skille problemet ad – er det et elektrisk eller mekanisk problem du har. Prøv med noget start sprey (æter) giver den ikke lyd fra sig, tror jeg du skal satse på at problemet er elektrisk. På den anden side, så opstod det efter du havde skiftet karburator, hvis jeg har forstået det rigtig.

På mit arbejde findes standart spørgsmål, der bliver stillet når nogen har fået problemer, det lyder således – den sidste kontakt eller hane du drejede på, før problemet opstod, hvad var det for en ? Nu har du skiftet karburato så…. Men du har jo fået dentil at køre ik, ellers kunne det tyde på et elektrisk problem, så vidt jeg forstår har du været det hele igennem på nær CDI boksen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#92
Nu har jeg prøvet at nærlæse dine indlæg igen, jeg er noget i tvivl om hvordan de skal tolkes. Du skriver at du har skiftet membranhus, men er det membran i karburator, eller er det den dims der sidder på tanken, er det dimsen på tanken, så er det rigtige navn benzinhanen, men ja, der sidder da en membran i den, men det er fordi at det er en automatisk styret hane, der selv åbner og lukker for benzinen.
Den ene side af membranen er tilsluttet karburatorens manifolden, undertrykket herfra vil trække membrannen tilbage og åbne for benzinen, en fejl her skulle være let at konstatere.
Og ja, uanset om du skifter karburator vil der altid være et undertryk her, og det er fordi, hvis der ikke er er undertryk her, ja så vil der jo heller ikke være nogen gennemgang i karburator- og det er fordi fordi!!

Nu ved jeg ikke om jeg skriver for døve øjne, men under mit første indlæg skrev jeg bla.
” På alle nyere motorer er der nu elektronisk tænding, og den er vedligeholdelses fri, og der er intet der skal justeres ”

Lige herunder skriver du ” Nu må der godt være en som kan forklare lidt mht tænding.... Skal der stilles om hvis sætter en andet kit på??. Hvis nej, hvad kan så gøre at den kan med 12mm og ik med 17,5mm???”

Et god råd er, prøv at skille problemet ad – er det et elektrisk eller mekanisk problem du har. Prøv med noget start sprey (æter) giver den ikke lyd fra sig, tror jeg du skal satse på at problemet er elektrisk. På den anden side, så opstod det efter du havde skiftet karburator, hvis jeg har forstået det rigtig.

På mit arbejde findes standart spørgsmål, der bliver stillet når nogen har fået problemer, det lyder således – den sidste kontakt eller hane du drejede på, før problemet opstod, hvad var det for en ? Nu har du skiftet karburato så…. Men du har jo fået dentil at køre ik, ellers kunne det tyde på et elektrisk problem, så vidt jeg forstår har du været det hele igennem på nær CDI boksen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#93
LETSINDIG...

Hejsa.. Jeg prøver lige igen :wink: . det membran hus jeg skriver jeg er skiftet er en som denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=1682...1706579777.

Jeg har en vacumhane oppe under tanken, er også tjekket.

Karburatoren har ingen membran men svømmerhus, har været retur hos forhandleren og er tjekket der.

Neej du skriver ik for døve øjne.. Der var kommet 2 indlæg efter dig ( kristian12 og kragen ), som gjore mig i tvivl om der skulle stilles eller ændre derfor kom mit spørgsmål.

Hvis det skulle ligge i min CDI. Hvad kan fejlen eller årsagen være til at den kan med den ene men ik en ski med den anden???.

Der er også prøvet med startspray.. Der starter den kun lige med den mængde ærter der bliver sprøjtet ind og ik en fis mere.

Men jeg tror at jeg vil rode med den selv nu.. til jeg har fundet fejlen og hvor den er, for fejlen er kommet tilbage. Dette er ik ment at jeg ik er glad for de råd jeg har fået, men tror at der er skrevet så meget så vi kludre lidt rundt i det i tråden alle sammen.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#94
LETSINDIG...

Hejsa.. Jeg prøver lige igen :wink: . det membran hus jeg skriver jeg er skiftet er en som denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=1682...1706579777.

Jeg har en vacumhane oppe under tanken, er også tjekket.

Karburatoren har ingen membran men svømmerhus, har været retur hos forhandleren og er tjekket der.

Neej du skriver ik for døve øjne.. Der var kommet 2 indlæg efter dig ( kristian12 og kragen ), som gjore mig i tvivl om der skulle stilles eller ændre derfor kom mit spørgsmål.

Hvis det skulle ligge i min CDI. Hvad kan fejlen eller årsagen være til at den kan med den ene men ik en ski med den anden???.

Der er også prøvet med startspray.. Der starter den kun lige med den mængde ærter der bliver sprøjtet ind og ik en fis mere.

Men jeg tror at jeg vil rode med den selv nu.. til jeg har fundet fejlen og hvor den er, for fejlen er kommet tilbage. Dette er ik ment at jeg ik er glad for de råd jeg har fået, men tror at der er skrevet så meget så vi kludre lidt rundt i det i tråden alle sammen.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: