Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Jeg har købt Cpi Popcorn, nu da jeg har kørt lidt på den fandt jeg ud at bezintanken var ikke i god tilstand, så tog jeg ned til thansen og købte ny tank og benzinhane.
Nu da jeg har monteret det hele på igen kan jeg ikke starte min scooter, så fandt jeg ud at der ikke løb benzin fra tanken til karburatoren, kan det være noget med hanen eller skal der indstilles noget andet?
mvh. MarsQ
Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Jeg har købt Cpi Popcorn, nu da jeg har kørt lidt på den fandt jeg ud at bezintanken var ikke i god tilstand, så tog jeg ned til thansen og købte ny tank og benzinhane.
Nu da jeg har monteret det hele på igen kan jeg ikke starte min scooter, så fandt jeg ud at der ikke løb benzin fra tanken til karburatoren, kan det være noget med hanen eller skal der indstilles noget andet?
mvh. MarsQ
Svar: 296
Tråde: 12
Tilmeldt: Dec 2006
Hej. Der sider en vaccum slange nede på studsen mellem cylinder og karburator. Den skal du suge i enten med en kanyle eller med mudnen, ikke så hårdt som mange tror, Men til der kommer lidt modstand, dette undertryk skulle gerne få benzinen der ned igen. da det er en vaccum hane der er på den , Prøv dette.
Ps denne slange går op til din tank på knallerten.
Svar: 296
Tråde: 12
Tilmeldt: Dec 2006
Hej. Der sider en vaccum slange nede på studsen mellem cylinder og karburator. Den skal du suge i enten med en kanyle eller med mudnen, ikke så hårdt som mange tror, Men til der kommer lidt modstand, dette undertryk skulle gerne få benzinen der ned igen. da det er en vaccum hane der er på den , Prøv dette.
Ps denne slange går op til din tank på knallerten.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Har du husket at montere slangerne rigtigt??
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Har du husket at montere slangerne rigtigt??
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 176
Tråde: 12
Tilmeldt: Feb 2008
Evt. prøv at sæt en finger foran hullet i luftfilteret.
Hvis den ikke kan få luft, så begynder den at tage benzin ned.
Det virker altid hos mig når jeg lige har haft afmonteret karburator.
Svar: 176
Tråde: 12
Tilmeldt: Feb 2008
Evt. prøv at sæt en finger foran hullet i luftfilteret.
Hvis den ikke kan få luft, så begynder den at tage benzin ned.
Det virker altid hos mig når jeg lige har haft afmonteret karburator.
Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Der er to slanger den ene har, benzinfilter som går ned til (karburatoren) og den anden går direkte til (karburatoren)
Benzinhanen har to udgange den nedereste slange er med filter på og den øverste går direkte til karburatoren...hvad for en skal der suges luft ud (vaccum)[/img]
Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Feb 2008
Hej
Der er to slanger den ene har, benzinfilter som går ned til (karburatoren) og den anden går direkte til (karburatoren)
Benzinhanen har to udgange den nedereste slange er med filter på og den øverste går direkte til karburatoren...hvad for en skal der suges luft ud (vaccum)[/img]
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Den ene går til karburatoren og føder svømmerhuset på denne med benzin, på denne slange er det rigtigt godt at have et filter på, da det kan forebygge at små urenheder fra tanken kommer ind i karburator og tilstopper de små dysser heri.
Den anden slange har forbindelse til stykket mellem karburator og cylinder, her vil der komme et undertryk når motor roter, og den vil suge benzin/luft blanding ind.
Det er dette undertryk der bruges oppe i benzinhanen på tanken, til at åbne og lukke denne, i modsætning til de fleste motorcykler hvor dette skal gøres manuelt er det automatisk her, med de fordele og ulemper det giver.
På benzinhanen er der ingen regler for hvad der er hvad så prøv dig frem, der er kun to muligheder.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Den ene går til karburatoren og føder svømmerhuset på denne med benzin, på denne slange er det rigtigt godt at have et filter på, da det kan forebygge at små urenheder fra tanken kommer ind i karburator og tilstopper de små dysser heri.
Den anden slange har forbindelse til stykket mellem karburator og cylinder, her vil der komme et undertryk når motor roter, og den vil suge benzin/luft blanding ind.
Det er dette undertryk der bruges oppe i benzinhanen på tanken, til at åbne og lukke denne, i modsætning til de fleste motorcykler hvor dette skal gøres manuelt er det automatisk her, med de fordele og ulemper det giver.
På benzinhanen er der ingen regler for hvad der er hvad så prøv dig frem, der er kun to muligheder.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f