Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vespa zip 4-takt
#1
Hej

Er det rigtigt at Vespa zip fåes som en 4-takt 45 scooter? Så den på dba.dk til 10000 kr hos en forhandler i midtjylland. Er der nogen der kender til den scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ejer af Peugeot Speedfight 45, 14800 km. Tidligere ejer af Suzuki Katana 45 årg. 1997
Svar
#3
Den er god nok. Det er C.Reinhardt, der importerer. Den er dog fremstillet i Kina og ligner alle de andre kinesere en del. Pris ca. 10k.

Jeg så den første gang hos en forhandler (prøveeksemplar) i december, hvor man mente den ville komme på gaden jan-feb. Den fås KUN som 45.

Vi har vist en Zip bruger her på forum, selvom det nok er den ældre, europæisk fremstillede model.
Svar
#4
walker1 Skrev:Den er god nok. Det er C.Reinhardt, der importerer. Den er dog fremstillet i Kina og ligner alle de andre kinesere en del. Pris ca. 10k.

Jeg så den første gang hos en forhandler (prøveeksemplar) i december, hvor man mente den ville komme på gaden jan-feb. Den fås KUN som 45.

Vi har vist en Zip bruger her på forum, selvom det nok er den ældre, europæisk fremstillede model.

Ja, OlePagh herinde har en Zip 4-takter, og så vidt jeg husker er han meget glad for den.
Men mon ikke selv han vil give sit besyv med hvis han ser tråden Smil
Svar
#5
Hvilken motor har den så hvis den er fremstillet i kina? den samme som liso, cityscooter mm? Eller er det vespas egen?

Hvordan er kvaliteten så? for ellers er 10k jo mange penge hvis den er som f.eks en listo
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ifølge typegodkendelsen drejer det sig om en:

Chongquin Zongshen, type C25CM

Og nej, Google kender intet til det! Ked af det

Edit:
Nå det fik jeg sagt lidt for tidligt. Den første del af navnet er åbenbart byen, hvor de holder til:
http://www.zongshenmotor.com/zongshen/www/en/index.jsp

På den anden side vedkender de sig ikke den motorbetegnelse, så den kan være hentet andetsteds.
Svar
#7
På alle de Zip 4T jeg har set, har der siddet Piaggio's egen motor på, så det lyder underligt.

Jeg kører selv på New Zip (2004) til daglig, dog 2T versionen, men stel og andet er magen til 4T'eren, og det virker rigtig godt,...når man lige har vænnet sig til den meget bløde forgaffel.

Ang. Piaggio produktion i Kina, så er det de helt nye Piaggio'er, der bliver samlet derover nu, og det er efter Piaggio's normer, kun arbejdslønnen er ændret.

En Zip 4T ville jeg godt kaste penge efter, hvis den ellers er nogenlunde frisk i motoren.
Svar
#8
Citat:Ja, OlePagh herinde har en Zip 4-takter, og så vidt jeg husker er han meget glad for den.
Men mon ikke selv han vil give sit besyv med hvis han ser tråden

Jamen så kommer jeg frem af busken for en kort bemærkning :-).
Jeg følger skam med i den, synes jeg, seriøse debat der føres herinde.

Jo, Zip 4T er en ganske solid maskine; min er nu lige knap 3 år gammel, og har uden motorproblemer af betydning, rundet 29.000 km.
Den kører både sommer og vinter, ca 60 km hver hverdag.

Den ruster nok lige så meget som alle de andre, men jeg fornemmer at materialekvaliteten er noget bedre en kinesermaskinernes, og derfor kan den bedre tolerere alt det salt og fugt som er nu.

Jeg er lidt usikker på, hvor den er fremstillet, men gætter på Spanien.

I efteråret 2005 så jeg på en brugt Zip 4T, som jeg måske ville købe til brug som reservedele, men opdagede at de ting der var slidt på den maskine, jeg så på, var de samme som var slidt på min, så det blev ikke til noget. Til gengæld havde jeg indtryk af at den potentielle sælger var villig til at slå meget af på den annoncerde pris, så hvis man er ude efter brugt, kan man godt presse prisen.

De allerfleste af de 'guides' der er laver herinde i forummet til f.eks. Listoen, kan umiddelbart også bruges på Zip'en. Motor og karburator virker helt ens.

Jeg er dog gået en noget anden vej end de fleste andre mht. scooterens begrænsninger.
De er (selvfølgelig) fjernet, men mit mål har været at få scooteren til at køre så mange km/l som muligt, uden at det totalt gik ud over fart etc, og er med en kombination af tunge ruller (9 gr.) og en lille dyse (76 sommer, 78 vinter), tynd motorolie året rundt (0W30) og meget for højt dæktryk kommet op på ca 52 km/l om vinteren og ca. 56km/l om sommeren.

Og ja, den farer altså ikke frem som en raket ved start men det lever jeg fint med... :-)
--
Hilsen Ole
Svar
#9
Er din en 45?

Kan ikke forstå den er 3 år? Har aldrig hørt om den før nu her. Hvor har du købt din?

Ønsker nemlig selv en 4-takt scooter. Skal helt køre så hurtigt så muligt i lovlig og optrækket betyer ikke så meget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Citat:Er din en 45?

- Ja, det er den.

Citat:Kan ikke forstå den er 3 år? Har aldrig hørt om den før nu her. Hvor har du købt din?

Resistreringsattesten siger 11/4 - 2003, så det er tæt på 3 år. Forhandleren havde vist haft den stående i butikken i næsten 1 år inden.
Den er købt hos en forhandler i Københavns vestegn.

Alle Piaggio forhandlere kunne skaffe den, men der blev ikke solgt ret mange herhjemme, så kort tid efter (i 2003-2004) udgik den af sortimentet, og forsvandt også fra Piaggio's hjemmeside.

Citat:Ønsker nemlig selv en 4-takt scooter. Skal helt køre så hurtigt så muligt i lovlig og optrækket betyer ikke så meget.

Den kører hverken hurtigere eller langsommere end alle de andre Kinascootere, der omtales herinde. Som jeg nævnte tidligere, så er teknikken stort set den samme.
--
Hilsen Ole
Svar
#11
Citat:Er din en 45?

- Ja, det er den.

Citat:Kan ikke forstå den er 3 år? Har aldrig hørt om den før nu her. Hvor har du købt din?

Resistreringsattesten siger 11/4 - 2003, så det er tæt på 3 år. Forhandleren havde vist haft den stående i butikken i næsten 1 år inden.
Den er købt hos en forhandler i Københavns vestegn.

Alle Piaggio forhandlere kunne skaffe den, men der blev ikke solgt ret mange herhjemme, så kort tid efter (i 2003-2004) udgik den af sortimentet, og forsvandt også fra Piaggio's hjemmeside.

Citat:Ønsker nemlig selv en 4-takt scooter. Skal helt køre så hurtigt så muligt i lovlig og optrækket betyer ikke så meget.

Den kører hverken hurtigere eller langsommere end alle de andre Kinascootere, der omtales herinde. Som jeg nævnte tidligere, så er teknikken stort set den samme.
--
Hilsen Ole
Svar
#12
Forhandleren skriver 30 km/l. Det lyder ikke af meget det kører min egen 2-t næsten nu.
Du skriver i nærheden af 50 km/l.

Jeg var forresten henne og sidde på en i går (dog en 2-t) den virker ret lille og smal i forhold til min speedfight, men jeg vil faktisk helst have en mindre og lettere scooter en min egen (der vejer små 100 kg).

Hvor køber du reservelde såsom udstødning, ruller og rem mm?
Svar


Forum spring: