Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startproblemer Zhongyu-scooter
#1
Hej.. -håber I kan hjælpe mig.

Jeg har en Zhongyu-scooter, som jeg ikke tidligere har haft de store problemer med at starte, men når det er fugtigt i vejret, skal der dog noget til. Til gengæld er der absolut ingen problemer i frostvejr.

Men nu er den helt gal.. Jeg fik den startet med møje og besvær i morges (prøvede skiftevis på el- og kickstarter til den kom i gang) , men da jeg så skulle starte den i eftermiddags kunne jeg ikke få den i gang. Den prøvede på el-starteren, men efterhånden blev batteriet fladt, og på kickstarteren tog den ikke det mindste ved. Endte med at jeg trak den hjem. Har så været ude at prøve at starte den i aften, men uden held.
Det skal siges at der er karburator-sprit på den.

Så nu er det jeg vil høre jer, da jeg absolut ingen forstand har på skidtet, hvad kan det være, og hvad skal jeg gøre?

Vh. Christina.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej.. -håber I kan hjælpe mig.

Jeg har en Zhongyu-scooter, som jeg ikke tidligere har haft de store problemer med at starte, men når det er fugtigt i vejret, skal der dog noget til. Til gengæld er der absolut ingen problemer i frostvejr.

Men nu er den helt gal.. Jeg fik den startet med møje og besvær i morges (prøvede skiftevis på el- og kickstarter til den kom i gang) , men da jeg så skulle starte den i eftermiddags kunne jeg ikke få den i gang. Den prøvede på el-starteren, men efterhånden blev batteriet fladt, og på kickstarteren tog den ikke det mindste ved. Endte med at jeg trak den hjem. Har så været ude at prøve at starte den i aften, men uden held.
Det skal siges at der er karburator-sprit på den.

Så nu er det jeg vil høre jer, da jeg absolut ingen forstand har på skidtet, hvad kan det være, og hvad skal jeg gøre?

Vh. Christina.
Svar
#3
Måske en defekt tændrørs hætte.
Eller måske ventiler.
Begge dele kan få den til at drille i fugtigt vejr.
Men prøv at tjække din tændrørs høttte og evt tændrøret.
Giv det evt. et pust med noget fugt fortrænger.
Svar
#4
Måske en defekt tændrørs hætte.
Eller måske ventiler.
Begge dele kan få den til at drille i fugtigt vejr.
Men prøv at tjække din tændrørs høttte og evt tændrøret.
Giv det evt. et pust med noget fugt fortrænger.
Svar
#5
Christina-S Skrev:Hej.. -håber I kan hjælpe mig.

Jeg har en Zhongyu-scooter, som jeg ikke tidligere har haft de store problemer med at starte, men når det er fugtigt i vejret, skal der dog noget til. Til gengæld er der absolut ingen problemer i frostvejr.

Men nu er den helt gal.. Jeg fik den startet med møje og besvær i morges (prøvede skiftevis på el- og kickstarter til den kom i gang) , men da jeg så skulle starte den i eftermiddags kunne jeg ikke få den i gang. Den prøvede på el-starteren, men efterhånden blev batteriet fladt, og på kickstarteren tog den ikke det mindste ved. Endte med at jeg trak den hjem. Har så været ude at prøve at starte den i aften, men uden held.
Det skal siges at der er karburator-sprit på den.

Så nu er det jeg vil høre jer, da jeg absolut ingen forstand har på skidtet, hvad kan det være, og hvad skal jeg gøre?

Vh. Christina.

Køb en NGK tændrørshætte, et NGK tændrør og et japansk batteri, så skulle du slippe for startproblemer.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Christina-S Skrev:Hej.. -håber I kan hjælpe mig.

Jeg har en Zhongyu-scooter, som jeg ikke tidligere har haft de store problemer med at starte, men når det er fugtigt i vejret, skal der dog noget til. Til gengæld er der absolut ingen problemer i frostvejr.

Men nu er den helt gal.. Jeg fik den startet med møje og besvær i morges (prøvede skiftevis på el- og kickstarter til den kom i gang) , men da jeg så skulle starte den i eftermiddags kunne jeg ikke få den i gang. Den prøvede på el-starteren, men efterhånden blev batteriet fladt, og på kickstarteren tog den ikke det mindste ved. Endte med at jeg trak den hjem. Har så været ude at prøve at starte den i aften, men uden held.
Det skal siges at der er karburator-sprit på den.

Så nu er det jeg vil høre jer, da jeg absolut ingen forstand har på skidtet, hvad kan det være, og hvad skal jeg gøre?

Vh. Christina.

Køb en NGK tændrørshætte, et NGK tændrør og et japansk batteri, så skulle du slippe for startproblemer.
Svar
#7
Et tip som jeg har haft held med, er at bruge kick- og elstarter samtidig. Det giver virkelig et boost Blink med øjet
Har fundet tippet herinde for lang tid siden, om det kan skade tror jeg ikke, men det må evt. skeptiker, af ovenstående metode bidrage med Blink med øjet
Svar
#8
Et tip som jeg har haft held med, er at bruge kick- og elstarter samtidig. Det giver virkelig et boost Blink med øjet
Har fundet tippet herinde for lang tid siden, om det kan skade tror jeg ikke, men det må evt. skeptiker, af ovenstående metode bidrage med Blink med øjet
Svar
#9
Vi er nødt til lige at få historikken på maskinen med, for at kunne tage alle forhold med i overvejelserne.

Hvor gammel er maskinen, og hvor langt har den kørt ?

Hvornår har den sidst været til service, og evt. fået stillet ventiler ?

Er den afdroslet, eller kører den med begrænsningerne aktive ?

Mit personlige bud er at det skyldes enten snavs i karb'en, tændrør, eller at ventillerne trænger til at blive stillet/renset.

Med ovennænvte informationer, er det lettere at give et eksakt bud på hvad der bør checkes først.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Vi er nødt til lige at få historikken på maskinen med, for at kunne tage alle forhold med i overvejelserne.

Hvor gammel er maskinen, og hvor langt har den kørt ?

Hvornår har den sidst været til service, og evt. fået stillet ventiler ?

Er den afdroslet, eller kører den med begrænsningerne aktive ?

Mit personlige bud er at det skyldes enten snavs i karb'en, tændrør, eller at ventillerne trænger til at blive stillet/renset.

Med ovennænvte informationer, er det lettere at give et eksakt bud på hvad der bør checkes først.

Dutch
Svar
#11
Hej igen, og tak for svarene. Grin

Historikken:

Købte den i oktober, hvor den havde kørt 1300 km, og lige havde været til tjek og syn.
Nu har den kørt ca. 4300 km. Den er fra 2004. Jeg har ikke haft den til service, og kan ikke sige om den har fået stillet ventiler inden jeg fik den.

Jeg tror begrænsningerne er aktive, det fik jeg at vide da jeg købte den. Den kan dog godt køre lidt hurtigere end de 45 på en god dag og i let medvind.. :wink:

Håber det kan hjælpe.

Da jeg ikke selv kan finde ud af at rode med den, vil jeg høre om I kender en mekaniker i Aalborg, gerne ikke alt for dyr?

Vh. Christina.
Svar
#12
Hej igen, og tak for svarene. Grin

Historikken:

Købte den i oktober, hvor den havde kørt 1300 km, og lige havde været til tjek og syn.
Nu har den kørt ca. 4300 km. Den er fra 2004. Jeg har ikke haft den til service, og kan ikke sige om den har fået stillet ventiler inden jeg fik den.

Jeg tror begrænsningerne er aktive, det fik jeg at vide da jeg købte den. Den kan dog godt køre lidt hurtigere end de 45 på en god dag og i let medvind.. :wink:

Håber det kan hjælpe.

Da jeg ikke selv kan finde ud af at rode med den, vil jeg høre om I kender en mekaniker i Aalborg, gerne ikke alt for dyr?

Vh. Christina.
Svar


Forum spring: