Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min scooter er umulig at tune.
#37
SimonThorsager Skrev:Er Vakumslangen så forbundet til studsen?

Ja. Smil

Og nu får du ikke mere for den 25 øre. Jeg skal tidligt op imorgen Ked af det Grin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
SimonThorsager Skrev:Er Vakumslangen så forbundet til studsen?

Ja. Smil

Og nu får du ikke mere for den 25 øre. Jeg skal tidligt op imorgen Ked af det Grin.
Svar
#39
Kan jeg nå at spørge om hvordan jeg tilføre benzin igennem den?
eller gør den det selv?

Men tusind tak for hjælpen indtil videre. Du har været en stor hjælp. Grin
Svar
#40
Kan jeg nå at spørge om hvordan jeg tilføre benzin igennem den?
eller gør den det selv?

Men tusind tak for hjælpen indtil videre. Du har været en stor hjælp. Grin
Svar
#41
Når jeg har sat karburator det på igen, hvordan får jeg så benzinen til at løbe igennem vakumslangen og så derned? Eller kan jeg bare starte scooteren med det samme jeg har sat det hele på igen, og så kommer benzinen automatisk derned?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Når jeg har sat karburator det på igen, hvordan får jeg så benzinen til at løbe igennem vakumslangen og så derned? Eller kan jeg bare starte scooteren med det samme jeg har sat det hele på igen, og så kommer benzinen automatisk derned?
Svar
#43
SimonThorsager Skrev:Når jeg har sat karburator det på igen, hvordan får jeg så benzinen til at løbe igennem vakumslangen og så derned? Eller kan jeg bare starte scooteren med det samme jeg har sat det hele på igen, og så kommer benzinen automatisk derned?

Hvis du ellers har sat slangerne rigtigt på, så kan du bare bruge kickstarteren en 5-6 gange, elller bruge elstarten det samme antal gange - giv en anelse gas på håndtaget.

Hver gang motoren tørner en omdrejning skabes der vakum, og dermed suges der benzin ned i karburatoren. Det skulle gerne sørge for at svømmerhuset bliver fyldt, og derefter starter motoren fint op.

Dutch
Svar
#44
SimonThorsager Skrev:Når jeg har sat karburator det på igen, hvordan får jeg så benzinen til at løbe igennem vakumslangen og så derned? Eller kan jeg bare starte scooteren med det samme jeg har sat det hele på igen, og så kommer benzinen automatisk derned?

Hvis du ellers har sat slangerne rigtigt på, så kan du bare bruge kickstarteren en 5-6 gange, elller bruge elstarten det samme antal gange - giv en anelse gas på håndtaget.

Hver gang motoren tørner en omdrejning skabes der vakum, og dermed suges der benzin ned i karburatoren. Det skulle gerne sørge for at svømmerhuset bliver fyldt, og derefter starter motoren fint op.

Dutch
Svar
#45
Jeg har nu sat en dyse 76 i fået den startet og til at køre men nu er jeg sku ved at være træt af den!
Den kører stadig kun 40-45km/t. Og af begrænsninger er der fjernet den i variatoren og lukket blindrøret, men der er stadig ingen forskel. Den tager godt nok lidt under de 6000 omdrejninger.
Kan det være fordi motoren ikke kan trække det eller der skal en helt ny udstødning til fordi den gamle er 'stoppet'?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Jeg har nu sat en dyse 76 i fået den startet og til at køre men nu er jeg sku ved at være træt af den!
Den kører stadig kun 40-45km/t. Og af begrænsninger er der fjernet den i variatoren og lukket blindrøret, men der er stadig ingen forskel. Den tager godt nok lidt under de 6000 omdrejninger.
Kan det være fordi motoren ikke kan trække det eller der skal en helt ny udstødning til fordi den gamle er 'stoppet'?
Svar
#47
SimonThorsager Skrev:Jeg har nu sat en dyse 76 i fået den startet og til at køre men nu er jeg sku ved at være træt af den!
Den kører stadig kun 40-45km/t. Og af begrænsninger er der fjernet den i variatoren og lukket blindrøret, men der er stadig ingen forskel. Den tager godt nok lidt under de 6000 omdrejninger.
Kan det være fordi motoren ikke kan trække det eller der skal en helt ny udstødning til fordi den gamle er 'stoppet'?


Jeg tror at den udstødning måske er færdig, selvom den kun er 2 år gammel?. Min Big gad heller ikke trække ordentligt, i en lang periode. Men jeg skiftede udstødning i Lørdags, og nu løber den næsten fra mig Grin.

Har du skiftet luftfilterinsatsen for nylig (sidder i den sorte boks, oven på variatorhuset). Det kan nemlig også gøre, at den køre dårligere hvis det er møgbeskidt (sort).

Der er ikke nogen steder, den trækker falsk luft?
Svar
#48
SimonThorsager Skrev:Jeg har nu sat en dyse 76 i fået den startet og til at køre men nu er jeg sku ved at være træt af den!
Den kører stadig kun 40-45km/t. Og af begrænsninger er der fjernet den i variatoren og lukket blindrøret, men der er stadig ingen forskel. Den tager godt nok lidt under de 6000 omdrejninger.
Kan det være fordi motoren ikke kan trække det eller der skal en helt ny udstødning til fordi den gamle er 'stoppet'?


Jeg tror at den udstødning måske er færdig, selvom den kun er 2 år gammel?. Min Big gad heller ikke trække ordentligt, i en lang periode. Men jeg skiftede udstødning i Lørdags, og nu løber den næsten fra mig Grin.

Har du skiftet luftfilterinsatsen for nylig (sidder i den sorte boks, oven på variatorhuset). Det kan nemlig også gøre, at den køre dårligere hvis det er møgbeskidt (sort).

Der er ikke nogen steder, den trækker falsk luft?
Svar


Forum spring: