Søg Garagen Hej Gæst! Register

Det bliver værre og værre.
#13
Det ændrer sku ikke på særlig meget - hvis noget overhovedet. Man laver den lovlig til syn og så er det bare på med tingene efter syn, ligesom biler.

Men politikerene har vel en bedre viden om at det skulle hjælpe? Eller..

Det eneste de vil opnå er at dem som så har tunet, vil prøve at køre fra politiet i større grad.

Men det har de vel også tænkt over..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Fandt lige den her: (Bemærk datoen, specielt årstallet!)
http://fpn.dk/motor/mc/article1251535.ece

Er det A+ der i virkeligheden er ondets rod?
Er det dem, der har forstået at råbe nogle spindoktorer i kredsløb om 'Borgen' op ?

Vore politikere kunne jo aldrig selv være kommet på den ide, vel ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#15
Sniksnak :blahblah: "Lad os lave en undersøgelse, der viser, at det sviner mere, at køre knallert, end at bruge bil - jeg ved godt, at bilerne uden sammenligning sviner af h-til - men det er ikke det, øvelsen går ud på".

"Javel, hr. minister! Vi har nu taget den dårligste totaktknallert og sammenlignet med en af de nye små snedige nye biler, ministeren måske har set i annoncer, eller ud af ruden i ministerbilen, når han bliver kørt på arbejde, og så divideret udslippet med 1,6, som er gennemsnittet af personer i en personbil. Vi tager alt udslip med knallerten, også det, vi ikke har en anelse om, skader - det giver et pænere tal. Desuden går vi ud fra, at alle kendte 170.000 knallerter kører hver dag, og vupti, har vi kunnet påvise, at knallerter sviner, mere end nødvendigt :wink: Quod erat demonstrandum"

"Fint arbejde! Lad os så i miljøets navn pålægge de svinebæster og fartglade møgunger en skat - ups! - nej jeg mener en miljøafgift (lyder bedre og glider bedre ned). Lad os sige en femhundredelas om året. Det giver 85 mil. lige ned i foret :yahoo: "

"Og når vi nu er igang, så lad os i trafiksikkerhedens navn, indkalde alle knallerter til årligt syn. Så kan synsstederne få noget at lave og nogle moms- og skattebelagte indtægter. Lad et syn koste endnu en femhundredelas; det vil give godt 20 mil. alene i moms, og så lige lægge et registreringsbeløb oven i på f.eks. 90 kr, det giver lige 15 mil. mere. Minimum 110.000000 kr. om året, er da også en slat penge. Så må synstederne bare komme op på mærkerne, så de kan syne de 170.000 knallerter om året. Kunne I så ikke prøve den samme øvelse på motorcykler, og når I er igang, så også lige, ligesom f.eks. sveitserne, regne lidt diskret på årligt syn af cyklerne. Glem en øvelse med årligt tvungen syn på biler. Det giver bare al for megen ballade hos vælgerne."
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
Måske var det bedre at øge straffen for at køre på ulovlig scooter.

Men et Syn hvert 1-2 år er jo fast indtægt for staten, og selvfølgelig er synshallerne med på ideen :food:
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#17
Micras Skrev:Hejsa Alle

Det synes jeg er iorden, for der køre for mange ulovlige knallerter/scooter rundt på de danske stier/veje, og unge som ikke er kloge nok til at befærde sig på de offenlige veje/stier jeg synes generelt at ulovlige knallerter/scooter skulle afskaffes, for jeg kan ikke se hvad grunden skulle være at kunne hurtigere end det tilladte, jeg ser det som en sikkerhed i traffikken, så det formindsker dødsulykkerne, det kan godt være at det er sjovt at køre hurtigere end det tilladte, men det kan jeg ikke, og især ikke når man køre på offenlige vej hvor der befærdes andre trafikanter, skal man køre hurtigere end det de må, kan man køre på en privat grund, der hvor færdslen ikke gælder, men typisk som vi dansker er, så er vi hamrende igoister som kun tænker på os selv, det kan godt være at vi ikke mener det, men det er vi.

Det kan også være en livredder at have motorkraften/ farten til at kunne komme ud af farlige situationer. Jeg var feks ude og køre på min fætters, lovlige speedfight 2 i sidste uge da jeg skulle en tur til middelfart, for at hente ting til cylinderskift på sprinten, og bilisterne der lå bag mig de steder hvor der kun var vej, som havde besvær med at overhale mig, kom uhyggelig tæt på mig når de fik muligheden for at overhale overhalet mig. Fortvivlethock: Normalt på sprinten følger jeg med trafikken, når der ikke er cykelsti, og bilisterne har som reglt ingen problemer med at de ikke lige kan overhale mig. Og det var bare et eks.

Jeg ved godt at man så kunne begynde at finde andre situationer hvor farten er den farlige, men jeg syndes bare at der også er en del plusser ved forøget fart, udover at det er sjovt, som tit bliver glemt.

Jeg tror feks, ikke jeg ville have være med på de touring's ture der har være langt væk, da en tur fra fredericia til møn's klink eks ville have taget mig ca 19 timers total køretid på en lovlig scooter, og skulle have tage under 10 på sprinten. Så ville jeg nok bare have holdt mig til de ture der blev afholdt tæt på mig.
(Og på en lovlig scooter skulle jeg have været afsted ca kl 02:00 om natten for at nå den første færge, men den kan jeg vente med at tage til kl 09:00)

komsi Skrev:Det ændrer sku ikke på særlig meget - hvis noget overhovedet. Man laver den lovlig til syn og så er det bare på med tingene efter syn, ligesom biler.

Men politikerene har vel en bedre viden om at det skulle hjælpe? Eller..

Det eneste de vil opnå er at dem som så har tunet, vil prøve at køre fra politiet i større grad.

Men det har de vel også tænkt over..

Det skal nok hjælpe lidt, på en lille gruppe af folk, som ikke har den nødvendige viden til at skulle afmonter, og monter begrænsningerne, hver gang den skal til syn.
Men dem der vil tune, tuner stadig deres knallert, og dem der han penge nok, har bare en lovlig motor ståenderne som de kan sætte på når den skal til syn.

Så alt i alt tror jeg heller ikke det ville gøre den store forskel, at denne regl kommer.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: