Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til afmontering af udstønding på Jog
#1
Hellaw Smil

Har for et par dage siden købt en ny Udstønding til min Yamaha Jog 2004

Men da jeg kom ned under scooteren så jeg det hele var nærmest rustet væk.
(Det er helt sikkert nogen af jeg kender til)

Men anyway, har oversprøjtet det hele med WD-40 og haft cocacola over det for at fjerne rusten.
Da rusten nogenlunde kom af var boltene helt runde og rustet væk.

Jeg har lige været nede hos de lokale scooter værkstedder og diverse cykelshops. Og de (uden at have set på den) siger bare at jeg skal have ny cylinder. :S

Der husker jeg fra mig selv i danmark at vi har alle de gamle gode triks til sådan noget (kan bare ikke lige få fat på morfar)

Så er der ikke nogen af jer gutter der kan give mig nogen gode råd til at få den af?
Ellers bliver jeg nødsaget til at gå til de grådige hollændere og få det lavet Ked af det

Er en smule snild på fingerene, så kan godt gøre det selv. Men tør bare ikke mere nu uden nogen råd.

Tusind tak! Smil

/manixs
(:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er villig til at poste billede :P
(:
Svar
#3
Tror jeg ville prøve med en rørtang eller en papegøjetang. Hvis alt går galt kan de bolte bores ud. og så ellers lave et nyt gevind. og der i kan man skruge en form for en adaptor i. så der er plads til de originale bolte igen.
Svar
#4
Tror jeg ville prøve med en rørtang eller en papegøjetang. Hvis alt går galt kan de bolte bores ud. og så ellers lave et nyt gevind. og der i kan man skruge en form for en adaptor i. så der er plads til de originale bolte igen.
Svar
#5
manixs Skrev:Så er der ikke nogen af jer gutter der kan give mig nogen gode råd til at få den af?
Ellers bliver jeg nødsaget til at gå til de grådige hollændere og få det lavet Ked af det

Er en smule snild på fingerene, så kan godt gøre det selv. Men tør bare ikke mere nu uden nogen råd.

Tusind tak! Smil

/manixs

Hvis hovederne er rustet væk, og du dermed ikke kan få udstødningen af, så er sandsynligheden for at kunne få ordentlig fat med en polygrip-, rør-, eller papegøjetang meget lille.

I stedet for at gentage mig selv ang. en løsning, så henviser jeg til denne tråd hvor den optimale løsning er beskrevet.


Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
manixs Skrev:Så er der ikke nogen af jer gutter der kan give mig nogen gode råd til at få den af?
Ellers bliver jeg nødsaget til at gå til de grådige hollændere og få det lavet Ked af det

Er en smule snild på fingerene, så kan godt gøre det selv. Men tør bare ikke mere nu uden nogen råd.

Tusind tak! Smil

/manixs

Hvis hovederne er rustet væk, og du dermed ikke kan få udstødningen af, så er sandsynligheden for at kunne få ordentlig fat med en polygrip-, rør-, eller papegøjetang meget lille.

I stedet for at gentage mig selv ang. en løsning, så henviser jeg til denne tråd hvor den optimale løsning er beskrevet.


Dutch
Svar
#7
skodacarsten & DutchDK

Det lydder lidt som om at jeg skal udvide min værktøjs samling.
Godt nok har jeg rør tang men kan ikke få ordentlig fat.

Tror ikke jeg går ud og køber en svejser, men kan måske finde nogen der har en hvis nødvendigt.
Mit mareidt er dog at skulle til at bore dem ud!, tør jeg ikke.
Ornepik og ordentelig rørtang er på købslisten nu!

Q: Fik at vide igår at jeg skulle køre den ordentelig varm før jeg prøvede igen, er det rigtigt?


Tak for det begge to, vil helt sikkert prøve!

PS: DutchDK, ben jij van holland ofzo? Smil

/manixs
(:
Svar
#8
skodacarsten & DutchDK

Det lydder lidt som om at jeg skal udvide min værktøjs samling.
Godt nok har jeg rør tang men kan ikke få ordentlig fat.

Tror ikke jeg går ud og køber en svejser, men kan måske finde nogen der har en hvis nødvendigt.
Mit mareidt er dog at skulle til at bore dem ud!, tør jeg ikke.
Ornepik og ordentelig rørtang er på købslisten nu!

Q: Fik at vide igår at jeg skulle køre den ordentelig varm før jeg prøvede igen, er det rigtigt?


Tak for det begge to, vil helt sikkert prøve!

PS: DutchDK, ben jij van holland ofzo? Smil

/manixs
(:
Svar


Forum spring: